three days

Låg uppe halva natten och gosade katt framför alltför många avsnitt av House of Cards. Because #yolo, ni vet. Jag hade lite sovmorgon så jag fick ändå sovit ut. Vaknade runt nio och övervägde att åka till gymmet men jag tänker inte begå misstaget att börja träna för tidigt. Halsen är lite rasslig men gör inte ont och näsan rinner inte längre, jag är mest lite täppt. Men imorgon kanske det blir en comeback. Med regelbunden träning, ORDENTLIGT med mat (kan inte understrykas nog) och tillräckligt med sömn.

Jag fick den här kommentaren av Sharlene på min Instagram inatt. Sharlene är en kvinna jag följt nästan lika länge som jag haft min Instagram, hon är otroligt dedikerad och har en fantastiskt fin form året om. Hon tränar smart och tar hand om sig noggrant vilket är det som tilltalar mig mest. Hon inte bara styrketränar som en dåre utan gör allt det där som många struntar i för att det kanske inte är så roligt men minst lika viktigt. Dras med lite skador och annan problematik som hon behandlar och tar hänsyn till. Men är lika dedikerad ändå.



Hennes kommentar betydde så mycket för mig, att få höra det från henne. Hon har så klart rätt.. det är inte motivationen det är fel på. Det är det runtom. Jag anpassar mig inte. Jag känner mig faktiskt ganska taggad på att komma igång igen och då med mycket fokus på rätt mat och ordentligt med sömn vilket jag varit dålig på förr. Jag är så fruktansvärt trött på att vara så här sliten. Förra gången kroppen sa ifrån blev jag väldigt deppig också som ett resultat av tröttheten, men det har jag blivit helt förskonad ifrån den här gången vilket jag är tacksam för. Förra gången ville jag inte gå upp ur sängen. Jag ville inte göra något alls, jag tyckte allt var meningslöst och tråkigt och så jävla jobbigt. Nog för att jag gärna går och lägger mig nu också men jag finner fortfarande glädje i nästan allt jag gör vilket är viktigt för mig. Har jag motivationen att göra någonting i alla fall så finns det hopp. Sist gång kände jag mig hopplöst förlorad utan någon riktig utväg. Men så långt har det inte gått, än. Därför måste jag vända på det här helst igår.

Har beställt tre böcker om stresshantering och utmattningssyndrom. Bara det här med att lägga sig med en bok är lite av en utmaning så klart men man måste ju börja någonstans.

Nu tar jag ledig helg med lite småtimmars arbete här och var. ♥

Med en bild på Lil BUB vill jag önska er en riktigt fin fredag för det ska tamejsjutton jag ha!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback