through the fire



Häjhåpp cyberspace!
 
Det har inte funnits så där jättemycket varken tid eller lust att bloggeliblogga eftersom jag (håll i dig) spenderat kvällarna med min Bowies. Även om "spendera kvällar med" nu innefattar att han lirar TV-spel och jag ligger under ett täcke bredvid med mobilen i handen till och från, bjuder på dryck och tilltugg ("Vill du ha te? Är du säker? Inget te? Helt säker? Jag vill ha te. Jag älskar te. Vill du ha te? Var fan är chokladen?") somnar lite, dreglar på hans axel lite osv, så har det i alla fall inneburit att vi kunnat prata och vara varandra nära lite till och från så där. 

Med en snuffsilicious som inte låter något gos gå obemärkt förbi!





Men en kopp te i soffan har blivit lite utav en rutin numera. Och gärna något gött till, steviasötad, mörk choklad med eller utan mandelmassa från Nellie Dellies är en solklar favorit.



Jag var i alla fall ledig onsdag och torsdag. Med endast lite PT-timmar och gruppträningspass på agendan. Så klart rusade dagarna förbi snabbare än snabbast men med lagom sömn den här gången och utan huvudvärk.En hel del träning dock.

Kände huvudvärken på väg men satte i mig en sådan här bad boy och kom igång med dagen istället för att inta soffläge. Då fick jag kontroll över situationen igen.




Den här lilla tjockisen briljerar med sina matvanor. Han må ha blivit rund men jag förstår inte varför. Han plockar upp EN bit torrfoder och jagar den runt i hela huset innan han tillslut plockar upp den med tassen och stoppar i munnen. Han måste ju förbränna så mycket på detta eviga jagande.
 
Apropå det så känner jag mig i ganska bra form nu igen. Tanken slog mig igår att det känns som ett rimligt mål att försöka komma i form inför solsemestern nu (!) som bara är en och en halv månad bort ungefär. Med i form menar jag inte synliga magrutor men i alla fall inte lika uppblåst och vätskefylld. Jag kan nog om jag vill, men det är ju fruktansvärt gott med pizza.. Bara jag känner mig bekväm är det väl struntsamma, vilket jag som regel gör. Måste köpa lite kläder innan vi drar bara, för jag har verkligen bara träningskläder och jeans. Blir jag inte liiiite brun i sommar erkänner jag mig hopplöst förlorad vad gäller den där fräscha gyllenbruna hudfärgen. 



Vilket innebär att jag måste försöka få till mina morgonpass på gymmet. Men det är så svårt med dessa två som sovsällskap.. titta på dem..



I onsdags hade jag både combat och pump och fy fasiken så jobbigt det var. Trodde jag bara skulle falla ihop och kola vippen sista passet, det tog aldrig slut verkligen!



Kom hem till detta..



På torsdagen åkte jag in till gymmet tidigt för en PT-timme. Följt av ett eget pass ben och rumpa. Gudars som jag tappat muskler på benen känns det som, både rumpa och framsida lår har tappat så pass mycket muskler att jag borde anordna en begravning eller en minnesstund i alla fall. Men det bästa med muskelmassa är ju att den går att få tillbaka. Så tålamod, Ida. Tålamod. Min starka sida. Yay.




Och Sterling ville vara med..



Jonnyboi jagade katten i lådan. ♥



Vilket var Sterling..



Sedan slog det slint.. Som jag skrattat åt den här bilden. Nog för att jag dänger ut många spännisbilder men jag kan bjuda på mig själv med! (Om jag får spänna mig, ehm.)



Varannan torsdag tränar jag Lions. Nu fick jag ett mejl dagen innan att A-laget inte kunde komma men de skickade ett yngre gäng istället. Jag ska erkänna att jag inte var supertaggad.. Några av dessa grabbar har jag träffat och haft på min praktik på Strömstierna (åttondeklassarna), några var äldre och några yngre, men träningen jag planerat var ju till för de äldre killarna. Hur fan skulle detta gå? GRIT Strength med ett ganska ungt gäng? Men vi gjorde det bästa av det. De var så sjukt många fler än jag trott också så stängerna räckte inte till.. jag fick en snilleblixt att gå ut i gymmet och hämta de små stängerna där och det räckte PRECIS. Fast jag fick köra med 20 kilo och någon annan stackare fick ta 17,5.
 
Tillskillnad från när jag hade praktiken på skolan så var de superduktiga och lyssnade på mig utan att jag behövde be om deras uppmärksamhet. Det var såå mycket bättre ordning, trots att de inte hade någon tränare med sig eller så. Istället för frivändningar la vi in axelpress och de körde på så sjukt jäkla bra! Vissa var mer bekväma än andra så klart men vissa utav dem körde på lika hårt som jag. Vi avslutade med 25 minuters core och när jag sa "det här var sista låten" så protesterade de och ville ha EN TILL! Wow, vilket kvitto det var på att de hade roligt! Då hade de ändå kört stenhårt i en timme, jag var sååå imponerad! Vilket gäng! Jag själv var helt död och jag är ändå van vid den här stortens träning..



Min största stöttepelare ♥

Hade go pump i benen sedan..



Och fick DETTA av chefen dagen efter. *änglakör*



Fast hon menar nog saliga! Haha. :* Slutprodukten av detta lilla pass var att de ville köpa fler timmar. Jag suger åt mig all cred här alltså, riktigt roligt att de gillade det också!

Fick den här på fredagen! Eftersom Lana är en hittekatt vet vi ju inte ens hur gammal hon är exakt men veterinären trodde sju år. Så vi satte ett random datum när vi köpte försäkring åt henne som vi ska se som officiell födelsedag framöver.



Detta firades med mjukmat i MASSOR!



Sterling var nöjd.



Hur kan han vara så kattungelik när han är ett halvår? Hoppas han inte blir mycket större än så här!



I lördags på jobbet packade jag fram lite grejer som stått på lagret. Hittade en ny produkt vi fått in! Eller ja, produkten i sig har vi haft men nu i större påse! Jag älskar dessa chips, de smakar fantastiskt gott! Jag reagerade dock att det stod "15 gram protein" på den stora påsen också, precis som på den lilla. Kollade innehållsförteckningen där det stod att påsen innehöll 4 portioner. FYRA? De förväntar sig alltså att man ska dela den med tre pers? Yeah, about that. Nåväl, det ska bli en fröjd att trycka en hel sån påse någon gång!



Helgen var helt bananas och jag som jobbat inom snabbmatsbranschen kan inte påstå att en stressig dag i butik kan kallas stressig, i förhållande till inom restaurang. I butik så är liksom det värsta som kan hända att butiken inte är så snygg och kanske lite tom och man inte hinner plocka fram nya grejer. Då tar man det nästa dag. Inom restaurang ska ju allt helst hända NU och minuter är kritiska, du ska inte tro att något kan vänta en sekund ens. Men i lördags var jag faktiskt stressad på jobbet. Så oroligt mycket folk!

Därför var det skönt att - när helgen var slut - landa nere på gymmet och ösa ut den sista energin för veckan med mina stammisdeltagare på ett pass bodycombat. Det ÄR så roligt! Bodycombat är mitt favoritkoncept tror jag. Inget asbra pass slår ett asbra combatpass. Jag har sett över lite utbildningar till hösten och kommer nog (om det finns platser kvar när jag har ekonomin) gå en Bodycombat Instructor Advanced Module, en tredagarskurs där man får lära sig utveckla sitt instruerande i ett specifikt koncept helt enkelt. Skulle gärna vilja gå bodypump också men kommer inte ha råd med båda två så det får bli om ett år. Och grundutbildningen i bodybalance och CX WORX. Kanske bodyjam någon gång i framtiden om jag har tillräckligt mycket självdistans för att dansa helhjärtat. Det är en så stor skillnad på mig för några år sedan och mig nu. Nu VILL jag ha utbildningar och event att se fram emot hela tiden! Jag vill aldrig sluta utvecklas! Förr ville jag bara vara hemma och leva i min vardag och helst inte behöva åka iväg till okända platser eller spendera nätter hemifrån. Jag vågade inte. Nu suktar jag efter det!


 
Det finns många saker här i livet som jag aktivt jobbat med att förändra. Jag tror många ogillar saker med sig själva och situationer de befinner sig i och väljer att bara acceptera det. Förr var jag ganska blyg och otroligt bekväm med att göra det jag alltid gjort. Men jag trivdes inte med att känna så, så jag började tänka på vad jag skulle göra för att känna annorlunda och utmanar mig gång på gång, nästan hela tiden. Det är häftigt att se till sin egen utveckling och faktiskt känna att man gjort den resa man gjort för att man själv ville. JAG har tagit mig till dit jag är idag. Det har varit ett pågående projekt och det är min förtjänst. Jag har kontrollen över mitt mående. Det här är ett praktexempel på det. Förr mådde jag dåligt av tanken på att åka bort till ställen jag inte kände till (typ gästinstruera på andra klubbar, det är superjobbigt för mitt inre kontrollfreak). Nu vill jag ta varenda chans jag får för att jag kanske tycker det är lite läskigt men ändå vill för att jag tycker det är så fruktansvärt roligt. Det har absolut inte varit enkelt men det handlar om att inte rygga tillbaka bara för att det är obehagligt.



Hittade för övrigt en blogg idag som jag kommer börja läsa. En häst/fotoblogg. Gav mig så sjukt mycket inspiration, nu bara måste jag börja fotografera igen!(!!)

Sist men inte minst tog vi oss äntligen tid att beställa flyg och hotell.

Den 28:e maj avsäger jag mig allt ansvar för allt vad jobb heter och drar till Santorini med min fästman. I två veckor. Jag grät glädjetårar när vi bokat kan jag lova. Min första solsemester på egen hand! Visst var vi i Spanien förra året men då lite under vingarna på Martins föräldrar. Men nu är vi helt själva. Lite läskigt så klart men jag kommer njuta av varenda jäkla sekund!
 
(Och tack Martin för att vi slapp tjafsa om vart vi skulle åka. Jag behövde bara föreslå det en gång och sedan var det spikat liksom. Äntligen ska jag få bocka av att besöka Santorini på min bucket-list!)

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Åsa säger:

Tänk vad roligt det vore om killarna kom på de andra passen också! Och de kan ta med sina kompisar! Tänk dig pass där folk står i kö!!! 😃

2016-04-18 @ 21:18:20
Trackback