all that you please

Häj häj bloggis.

Jag hade en helt _amazing_ dag igår. Klockan tio kom en farbror från Seniortjänst, ett företag som anställer pensionärer för att uträtta arbeten åt privatpersoner så som trädgårdsarbete, måla hus, bygga altan etcetera. Hur bra idé?! Vår trädgård står ju verkligen och bara förfaller för ingen av oss orkar bry sig men faktum är att vi har rätt mycket trädgård att ta hand om. Inte bara gräsmatta men mycket buskar och sånt. Så igår kom Kent hit och grejade i fyra timmar. Jag är sååå himla nöjd! Han trimmade hela gräsmattan och röjde bland buskarna, det visade sig att vi har flera olika sorters bär och till och med rabarber? Vafalls? Det känns så kul att kunna köpa tjänster av dem där äldre får komma ut, syssla med saker de gillar och är duktiga på, träffa folk och tjäna lite extra pengar.

Martin har blivit erbjuden nytt jobb. Så han var inne i stan igår och pratade med dem. Inget jättespännande egentligen, det är Strömstad Mat som vill ha tillbaka honom men som charkansvarig. Jag är så stolt över Martin, inte för att det är världens häftigaste jobb men för att han faktiskt inte ens sökt tjänsten men att de efterfrågar honom ändå. Han har en så oklanderlig arbetsmoral och det kommer han ta sig en bra bit på!

I vilket fall så köpte han med sig lite frukost från Backlunds hem. För att fira liksom. Så vi satte oss ute vid husets solsida och bara NJÖT med stora bokstäver. Vi satt där i timmar och bara pratade och njöt av vädret.. Och frukosten så klart! När Kent åkt hem krattade Martin ena delen av gräsmattan samtidigt som jag övade combat vid uteplatsen. Grannarna stod och tittade lite konstigt men vad gör man liksom.

Vi grejade lite inne också, Martin rensade sina lådor i sovrummet efter grejer att sälja på Kattkedjans loppis. Apropå det åkte Marie, jag och Maries dotter Elin ut på kattjakt igår runt elva på kvällen. En snabbis, utan framgång. Jag har sett en svart katt vid Klingarbacken några gånger och den ligger på vägen och flyttar sig inte. Efter att ha efterlyst ägare utan framgång har vi bestämt oss för att försöka fånga in den. Såg den på vägen hem igår men var tvungen att åka hem och hämta bur. Men när vi kom tillbaka var den borta.

Igår på eftermiddagen åkte vi in till gymmet för att jag skulle hålla pass vid 18. Det var bara Robert på combaten men det är tacksamt ifall det är han eller Åsa som kommer om det bara är en deltagare.. De vet vad de ska göra liksom, haha. Vi körde som fasen och lunchen kom upp en sväng både en och två gånger kan jag säga. Körde en halvtimmes pump och sedan blev jag övertalad att stanna för en timmes yinyoga med Hanna. Bästa jag gjort på oerhört länge. Gudars som jag älskar hennes pass! Yinyoga dessutom är väldigt skönt för mig som mest vill ha stretch och avslappning efter mina två pass.

Somnade hos Martin och sov ganska dåligt till typ halv fem på morgonen då han bad mig att lägga mig i den andra sängen för att han inte kunde sova ordentligt. Men jag var ganska pigg så jag var uppe i nästan en timme innan jag lyckades somna om. Medicinerade katterna, städade lite, diskade och så. Fick meddelande av Oliver vid fyra.. Det verkade vara många som inte kunde sova inatt.

Idag skulle jag hållit GRIT men ingen kom. I september kommer vi flytta passet till kvällen istället, det ser jag fram emot. Istället passade jag på att ha utvecklingssamtal med Sanja så det var najs.

Jobbade på Bodypower och det var en lugn dag. Hade ett litet telefonmöte med Oliver och vi pratade i nästan 2,5 timme. Det är tur jag tycker bra om vår butiksansvariga!

Efter jobbet åkte jag upp till grannen som tydligen fått paket till mig, levererat till sin dörr. Blev kvar en stund och pratade vilket var trevligt eftersom hon ändå bott bredvid oss i två år (!) utan att vi träffats, haha. Kvällen till ära har Martin hjälpt mig att först bleka och sedan färga mitt hår. Så nu är det så där kanonrött igen inför Superstar.. Som närmar sig på riktigt! Lova att ni tänker på mig på lördag!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Anna T säger:

Håller tummarna för dig. Ha bara riktigt skoj imorgon och ös på :-)

Svar: Tack snälla Anna! Jag ska försöka ha the time of my life! =) <3
Ida Hansson

2016-08-19 @ 23:34:34
Trackback