heal

Så det har blivit dags att försöka summera vad som hänt efter semestern fram tills idag. Alla i hela världen har semester nu änns det som men jag måste faktiskt säga att det kändes som att min egen semester typ aldrig tog slut medan det känns som att andra bara är borta några dagar eller på sin höjd en vecka. Galet.

Vissa av bilderna har jag redan postat en gång men vi får leva med det. Minnet är bra men kort.

Lana samma dag vi kom hem. Älskade surtjejen. 



Sterling hade saknat oss mest av alla tror jag!





Souvenirer från Santorini:





Snäckorna och stenarna är ifrån en strand i Perissa.





Denna urna är en replika av ett riktigt fynd i Kamari.







Dessa är gjorda av lavasten.







Tree of life köpt av en kille som sålde sina handgjorda smycken längs Red Beach.







Efter att ha läst detta på Überfacts är det ännu svårare att gå upp efter jag snoozat, nu när jag vet att det finns en fysiologisk förklaring. Haha.
 


Vi hade fått in nya Nocco och tog oss en liten provsmak!





Mitt första träningspass efter semestern!(!!) Rent spontant var jag med på en halvtimmes bodypump och fy satan vad det var tungt! Och vilken träningsvärk jag fick! Det var å ena sidan skönt att inte träna alls på semestern men det var fasen inte kul att komma tillbaka.. Det fanns stunder då jag grät i ren frustration bara för att jag verkligen inte orkade någonting. Så var det releasevecka till råga på det. Nya releaser är alltid tungt och särskilt när man ska nöta dem.

Men det var så kul att träna med dessa knasbollar i alla fall!



Lite nytt stuff som kommit in på Bodypower. Som jag saknat mitt jobb! Faktiskt!



En ny smak på vår egen BCAA hade kommit och köper man en sån får man en glassform på köpet. I början tyckte jag att det var lite jobbigt att ge med dem för jag trodde folk skulle tycka att de var fjantiga och rata dem.. Men alltså. Det är verkligen höjdpunkten med jobbet nu, haha. Även den suraste, grinigaste, jobbigaste, drygaste, översittigaste macho-biff-biffen bara lyser upp när man tar fram den. Det är så vackert. (Dessutom är den asgod att göra BCAA-glass på.)



Första gympasset efter semestern med en himla massa pump!




Vi hade VIP-kväll på Bodypower och jag passade på att handla lite med VIP-kvällsrabatt. Bland annat dessa awesome tights som jag spanat in länge. Maj gad.





Sterling myser..



Bröstpass med Bowiesbuns.



Sterling och Lana livsfarligt nära varandra.



Var på välgörenhetsinnebandymatch mellan räddningstjänsten och polisen. Hakade på Sanja med familj och hade en riktigt trevlig stund. Fick dessutom hejat på Mary som var med och lirade!



Jag vet att det ser ut som att de är på bordet men det är de inte. Det skulle de aldrig få. Det är bordet som är under dem.






När lönen ramlade in tog vi en shoppingtur på mitt jobb! Av allt detta är det en burk proteiner och Betasolen som är mitt... Men proteinpulvret får nog Martin av mig. Jag vet inte varför jag inte gett upp. Jag njuter aldrig av proteinpulver.



Här var release av GRIT Strength tror jag. Jag hade aldrig ens kört passet, haha! Jag var med och skuggade ändå. Visade alternativ.. tur det. För mer än så orkade jag verkligen inte.



Har anmält mig till Les Mills Live i Stockholm! Så tråkigt att de valt att göra det kortare i år.. Bara en dag. Man hinner liksom inte gå på allt man vill. Men men!




Hittade denna tavla. Tycker den var fin.



Kämpade med att komma tillbaka till innan-semester-formen.. Stundvis var det väldigt tungt.





Älsklingen pluggar och Sterling gör det han är bäst på.



På väg hem från en visit på Söle. Gud som jag älskar naturen där.



Snuffsis.



 


Vi på Kattkedjan fick in ett nödrop om en katt som strök omkring vid ett industriområde. Några utomstående letade och hittade henne, och hon var i fruktansvärt skick. Det värsta veterinären sett, sa hon. Katten hade stora, öppna köttsår med likmaskar i (!) och hade brutit av ena tassen så benpipan stack ut. Utan vidare diskussioner fick hon somna in illa kvickt. Jag pratade med en av upphittarna på telefon och ringde efter jourhavande veterinär efteråt och upphittaren var helt förkrossad alltså. Det gjorde så ont i hjärtat men jag ville visa min tacksamhet för deras tid och emotionella uppoffringar att jag köpte dem varsin bukett rosor som jag sedan lämnade över personligen mellan två gruppträningspass.











Aldrig ska något liknande få hända mina bäbisar. Stackars lilla katten... ♥





Martin och jag var i djurbutiken och tittade på en ny kattlåda. Under tiden kom någon och blängde irriterat på mig en stund och jag fattade nada, en stund senare kommer hans brud och säger till oss "Hallå, vi vill köpa en fisk..!"

Alltså det händer mig varje gång jag går in i en butik på Nordby. Någon tror att jag jobbar där. Alltid. Jag skojar inte. (Nästa gång ska jag svara "Ja visst, ska bara gå och kolla på lagret/höra med en kollega" och sen gå därifrån.)

Jag förklarade att jag jobbar inte här. Hon stod kvar och tittade på mig lite till och upprepade att hon ville köpa en fisk. Jag förklarade än en gång att jag inte kunde hjälpa henne. Då fnyste hon "Finns det INGEN som jobbar här?"
 
JAG VET INTE JAG JOBBAR INTE HÄR

Dagen efter fick jag detta av Martin. Skrattade så jag grät. Först fattade jag inte vad han syftade på men sen påminde han mig om att det på hans rygg står "Fråga mig! Jag kan allt om billg mat!"

Briljant.



Bananis älskar att ligga på tvätt.



Fråga inte.





Fick detta på messenger av Ivo, min svensklärare på gymnasiet. Så himla kul! Ivo var hands down min favoritlärare i Mjölby och vi har lite kontakt idag via Facebook. Det är kul tycker jag.

Jag minns inte alls den här lappen men det känns HELT klart som något gymnasie-Ida skulle göra.



Här försöker man ta en tupplur..







Martin och jag firade 4 år tillsammans! Vad passar väl bättre än frukost på Backlunds och en tur till Nordens Ark?




































Bananis på tvätt. Igen.



DAT FICKPARKERING.

Min nya favoritbild på Lil BUB.



Kanske råkade få hem lite kläder. Kanske. Råkade.

























Jonny fick kartongen. Bästa som finns.





Snuffsis.



När man ska gå och lägga sig men katten ligger i mitten av sängen. Då får man snällt krypa ner bredvid.



Men Sterling ligger gärna i famnen.









Vår fina Johanna som driver Johannas Hud och Friskvård håller på att utbila sig i 3D-tatuering för ögonbrynen. Jag ville gärna vara modell åt henne och så här såg det ut efter första sittningen! Nästan all färg försvann väldigt fort men jag ska dit en gång till och fylla i till veckan, nu när det gått några veckor. Spänd inför slutresultatet jao!


Lana.. gosar?





Post-GRIT Plyo _\,,/




Åt frukost med Åsa och Sanja på Backlunds! Efterrätt, så klart.



Det ramlade in en ny Les Mills-kollektion på Reebok och jag gjorde en önskelista.



 






























För det blygsamma priset av 5815 och 50. Som hittat.Det är i alla fall najs att man som instruktör får rabatt. Ibland till och med på redan rabatterade priser.



Köpte dessa över Facebook. För knappt en hundring, inklusive frakt.



Chillin'.



Bowies och snuffsis gosar.


Efter ett pass bodypump med alldeles för korta shorts.




Kraschade på soffan väl hemma sedan.





Men glad tjej!



Hade en ledig dag i solen, med musik på min bärbara högtalare, en Celsius och mister humla.



Och blev biten av ett klägg så in åt helvete i foten. Här hade det precis BÖRJAT svullna upp. Jag var tvungen att ha för stora skor i fyra dagar! 



Tjänsten som gruppträningskoordinator för Nordic Wellness Bohuslän blev ledig.....



Booyah. Sista ansökningsdagen var idag, för övrigt.



Post-bodypump.



Gjorde ett test på Facebook. Blev genuint glad faktiskt.



Gosar med älskling.



Post-bodycombat.



Jag vet, bäbis. Jag vet. Jag har tappat mycket gainz.



Mer gos..











Jonny och hans låda.

 


Vikarierade i Tanum!





Hade en ledig dag med Bowiesbuns.









Så jävla roligt.. Badboyen Martin går runt med en liten katt i koppel.





Var med och tävlade. Vann inte. Moving on.



Köpte en burk Proteinella. Alltså smaka den om ni får möjlighet, den är sååå god!



Proteinpannkakor med proteinella, jordgubbssirap från Slender Chef och färska Strömstadhallon..!



Tog en tur till Söle. Lirade kubb med småsyskonen och njöt av vädret. Bättrade på brännan. Njöt av livet.



Mitt älskade, älskade Söle. ♥



På rast på jobbet. Oliver kickade ut mig från lagret och tvingade mig att gå ut och njuta av solen. Inte så dumt, faktiskt.Tack Oliver för att du visar vägen.


Surpuff.





Dagen då Artemis skulle komma närmade sig! Det var ett himlans velande fram och tillbaka om hon skulle komma eller inte.. Så klockan tio på kvällen fick jag veta att hon skulle landa i Stockholm klockan åtta morgonen efter. Så det blev till att dygna och ladda upp inför en låååång dag.. Så vi käkade pizza.



Bilade till Stockholm med Gunilla klockan tolv på natten. Vi var framme vid sex på morgonen. Åt frukost på Arlanda. Dyrt som fan men ganska gott faktiskt.



Planet var försenat.. Ja väntan var evig.



Till slut kom hon!





Vi hade en lång resa hem och jag stendäckade i sängen klockan fem på eftermiddagen efter en snabb dusch. Med jävligt gott samvete.



Senare veckan efter var det dags för medlemsfest på Pråmen för Nordic Wellness! En riktigt lyckad kväll med god mat (trots att Åsa tvingade mig äta grönsaker...) och några drinkar!











I veckan.. glad att jag inte jobbar på Gottebiten..



Vaknade av smattrande regn mot fönstret. Sterling och jag avnjöt stunden.





Det är så här vi rullar. Jag snoozar alldeles för länge varje morgon bara för att han vill gosa när jag vaknat.







Artemis när hon anlände till sitt jourhem.



















Vi hade svårt att få henne att äta och dricka i början. Hon var som sagt sjuk när hon kom till oss så hon hade väl ingen matlust. Två besök hos veterinären senare, efter att ha varit inlagd med dropp och under bevakning, kom matlusten ikapp och nu äter hon som en häst.

Pokémon.
 




Hello ladies.. My name is Jon Snow but they call me the blizzard. Ca-chow.









Sterling gillar min rygg-kliar-grej. Jag håller med, den är ganska magisk.















Såg ett reklaminlägg av Västtrafik på FB. Råkade läsa kommentarerna och kunde inte låta bli att kommentera. Så skönt svar, haha.
 


Efter att Artemis inte blev bättre i jourhemmet tog jag hem henne till oss och lät henne på i ett eget rum innan jag vågade släppa ihop henne med våra andra, bara så jag skulle kunna hålla koll på henne ordentligt. Som hon njöt av att ligga i sängen... Lilla vän.







Har man tur kommer det in en liten strimma sol som man kan njuta av också.





Dagen då vi skulle hoppa fallskärm..! Helt kolsvart på himlen under förmiddagen. Var ett tag orolig att vi inte skulle kunna hoppa pga. dåligt väder men som tur är sprack det upp sen.



Jag ska inte tjata mer om fallskärmshoppningen. Men den blev av i alla fall.




Skälet till att jag inte kört så mycket gymträning det senaste..



Mera katter.









Vi fick in ett nödrop på Kattkedjan om ett gäng övergivna kattungar. Självklart åkte jag och Gunilla och hämtade dem bara timmarna senare.







När Artemis flyttat in i sovrummet sov jag på soffan under första veckan. Allt för att Sterling skulle kunna sova hos mig på nätterna och inte känna sig undanskuffad. Hähä.


Vi tog oss en tur genom Strömstad via strandpromenaden och letade Pokémon.



Artemis fick börrja gå ut i huset och de andra accepterade henne fort.



Hade en fantastisk helg med PJ på besök! Vi var i Norge och klättrade i höghöjdsbanan och spelade brädspelet Betrayal at House on the Hill. Sååå kul! Tänk att vi faktiskt ses ibland, PJ och jag. Trots avståndet.



Frukost på Backlunds.







Köpte mig två kuddar.



Hittade en MASSA kartonger i pappressen innan jag gick hem! Kartong-porr för mig som älskar att se när det pressas! (Skojar inte)



En vacker solnedgång från Strömstad som jag faktiskt tagit mig tid att beundra under våra regelbundna Pokémonjakter.



Och solnedgången hemma på Stora Ytten.



Bowies spelar och Artemis tittar på.



Bröstpass på gymmet.



Var ute och plockade hallon med bästa teamet. Åt upp hallonen i samma takt som jag plockade dem så det blev inga över. Bummer.



Det var nästan allt! Kommer mer imorgon!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback