bust 'em

Ah. Äntligen. Har inte skrivit i december alls.. Min favorittid på hela året, som vanligt bara rusar den förbi.

Men nu har jag satt mig ner med fotbad och en froosh smoothie med smak av virgin mojito. Nu är jag redo att recapa månaden.

Såg en katt på väg hem från Nordby. Satt och åt sopor bredvid vägen.. usch vad det gör ont i hjärtat att veta att den kanske är hemlös och lever ett farligt liv nära vägen, utan mat i minusgrader.. Vi gjorde en efterlysning på Kattkedjans sida men utan framgång, trots att det delades nästan 30 gånger.



Fick ett paket hem på posten precis vid första advent. Beställde handgjorda tags att sätta på adventsljusen, så fina!







Jag älskar verkligen december och mörkret, att man kan tända en massa ljus och ha uppe ljusstakar. Hade precis tänt vansinnigt många ljus i huset och tänkte att jag får inte under några som helst omständigheter lämna dem utan uppsikt. Min största rädsla ever är nog att huset ska brinna ner.. Men en sekund efter jag tänkt det hörde jag att det tutade utanför, där stod PostNord med paket till mig! Jag stod en stund och övervägde att gå ut men nej.. jag har sett hur snabbt ett vardagsrum kan ta fyr på 30 sekunder så... nä. Fick stanna kvar inne. Men kolla så mysigt det blev!





Jonny..



December innebar också att jag fick påbörja min te-adventskalender! Så najs! Fast jag ska medge att jag ligger efter många dagar nu.. efter jag fick veta att teerna som är i inte finns att få tag på via  hemsidan är det inte lika intressant att upptäcka nya smaker. Har hittat två hittills som varit helt magiskt goda, den ena med grapefrukt och den andra med persika och aprikos!



Efter en jobbdag skulle jag hem till Mary för lite julmys med mina bästisar som för en gångs skull var samlade ♥



Precis som vanligt tog jag inga bilder men dett var en väldigt, väldigt mysig kväll med en massa asgarv och kärlek!

På tal om kärlek.



Dagens visdomsord!

Ja och förresten, Marys katt som hon tog hand om i år!



En till bild på mig och Savanna. Måndagar har alltid varit bra dagar men de är extra bra nu när det innebär att åka till stallet!



Inte bara har jag en tekalender utan även en Rituals-kalender. Vi filmade när jag öppnade första luckan vilket gick fullkomligt åt skogen men gud som jag skrattade..



Har tagit några pass att kolla till våra jourhemskatter de senaste veckorna och här är bilder från när jag hälsade på Ludo och Victor.





När det var dags att julpynta..



Sterling gömde sig under filten, det är hans nya favoritplats.





2:an på Bojarskolan hade gjort en katt-tidning och sålt där de skänkt intäkterna till Kattkedjan! Hur fint?! Självklart köpte jag ett exeplar och läste deras texter och berättelser, skrattade så jag grät.. Det här är en av mina favoriter.



Hämtade Kattkedjans nyaste tillskott för att ta henne till veterinären och göra henne klar för att omplaceras. Vet inte om jag berättat om Kattis men jag såg i alla fall en annons på Salutorger där en kattmamma och hennes två ungar såldes för fem kronor styck. Min spontana reaktion var så klart att det var hemskt, men i nästa stund hörde jag av mig till henne och frågade om vi fick ta över katterna. Särskilt mammakatt som jag vet är svårare att omplacera än två kattungar. Det visade sig att det här var ingen person som låtit sin okastrerade hona gå ute och sedan tröttnat och ville sälja dem för fem spänn styck. Helt tvärtom hade hon tagit in denna okastrerade, HEMLÖSA hona och låtit henne föda inne och letade nu efter hem åt alla. Tänk vad bra dett är att ta reda på fakta innan man pekar finger.



Fina tjejen efter kastreringen. Marika har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med att få hennes förtroende.



Och jag fick en liten presentpåse som tack förhjälpen! Så himla fint! En blomma, kattgodis och sockerfri belgisk choklad, så perfekt.



Skulle ta kort på saker att sälja på Salutorget. Inte lätt med katter.









Mina Ritualskalender.



Godingar. Vi fick ett paket! Asdyr kattmat som varit på 50% under Black Friday. 



Vi fick med en WEIHNACHTSMAUS, haha!


Det kommer mer.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback