face of fear



Jag skrev nyss ett aslångt inlägg om varför jag känner mig låg och vad som hände igår. Men jag tog bort det. Jag insåg att det finns väl ingen som vill läsa det. Och vad gör jag mig själv för tjänst genom att lägga all den energin på att fokusera på det negativa som har varit? Man känner det man tänker. Och man mår som man känner. Även om jag inte känner mig positiv så hjälper det mig att skriva och tänka positivt. Dessutom innefattar gårdagens händelser information som inte ens hör hemma här. Det är därför jag aldrig skriver direkt när jag är upprörd även om jag har ett trängande behov av att ventilera, för jag har lätt att göra övertramp, men jag är nog fortfarande lite upprörd faktiskt. Jag hade en jobbig kväll igår av många olika anledningar. Små skitsaker och större företeelser. Jag övervägde först att inte skriva alls, men å andra sidan så har jag inga problem med att erkänna att livet inte är guld och gröna skogar jämt även om jag kan vara så där oförskämt over-the-top-happy för småsaker större delen av tiden. Just keeping it real.
 
Idag är i alla fall en ny dag och även om det känns bättre idag så är jag inte on top. Man kan inte vara det varje dag och det är okej, har jag försökt lära mig. Ikväll är det release i bodycombat och jag har verkligen inte lyckats få in koreografin i huvudet även om jag (faktiskt) övat jättemycket. Men jag har inte ens ångest inför det, känner mig mest likgiltig. Vi kommer alla komma levande därifrån och det kommer säkert bli skitkul när vi väl kör. Bodycombat har den effekten på mig, den liksom väcker liv i något så djupgående att jag känner det i hjärtat. Kia kaha. Stay with the fight.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Åsa säger:

Jag hade läst. 💕 Men jag förstår hur du tänker, så tänker jag med. Vill du ha nån att säga allt till så finns jag här... Även om jag är på jobbet idag... Men en annan dag 😆 Missar combaten förresten 😔

Svar: Tack snälla Åsa. ❤️ Kan hända att jag gnäller av mig hos dig någon gång. Du får gärna vända dig till mig också om du behöver någon gång. ❤️
Ida Hansson

2016-06-26 @ 12:25:50
» Anna Th säger:

Du har så rätt, vi är människor med bättre och sämre dagar. Det märks inte inte på dig när du kör att du inte känt dig hundra på koreografin och du kändes supertaggad i vart fall :-) Hoppas du hade lika roligt som det såg ut.

Svar: Tack, det känns väldigt bra att höra! Det är inte det att man drar på sig en mask när man instruerar.. Det är humöret som bara tvärvänder. Särskilt i combat. Man bara glömmer allt utanför väggarna och kör! Tack så mycket ❤️
Ida Hansson

2016-06-27 @ 00:38:58
Trackback