existence







Den största anledningen till att jag inte vill lämna sängen på morgonen, det är dessa två. De sover hos mig mer elelr mindre varje natt och det är så mysigt. Tröttheten hemsöker mig fortfarande men det är på bättringsvägen. Vilket känns som en bravad när jag ändå är inne på min sjuttonde dag sedan jag var ledig sist. Men jag är ändå glad för att jag får möjligheten att jobba med det här och känner att jag fått en bra start..



Martin skickade denna till mig. Han har också jobbat som fasen det senaste, dessutom varit sjuk på det. Vi ses aldrig numera. Har man tid så har man inte ork. Vi möts i köket på kvällarna när vi ska laga varsin middag och kanske ser något på TV samtidgt som vi äter men sedan återgår vi till vårat. Det har varit mycket nu över påsk och så, så klart men ingen av oss kan fortsätta i det här tempot.. man får in väldigt lite nöjen. Inte bra för huvudet. Det enda jag väntar på är ett nytt schema från Bodypower där jag kan få rutiner, en eller två dagar i veckan avsatta för PT-jobb.För just nu måste jag ta det innan/efter jobbet och på lediga dagar. Det blir ett jäkla åkande fram och tillbaka men framförallt väldigt mycket tid som går till spillo när jag inte kan ta allt på samma ställe på en gång, ni vet.





Anyway så har jag ju påbörjat projektet att hitta tillbaka till 2015-formen. Mycket kvarg, mycket fullkornsris, mycket lax och mycket kyckling. Och ännu mer kvarg. Desto mindre bars och andra proteinsnacks. Vissa dagar går perfekt, andra inte lika mycket. Det viktigaste tror jag är att inte ge upp bara för ett svagt ögonblick eller en dålig dag. Går det åt helvete idag börjar jag om imorgon. Jag har faktiskt inte kollat av min vikt någon gång under den här perioden eftersom det viktigaste är att jag känner resultat. Och det gör jag faktiskt! Vissa dagar har jag unnat mig bars eller proteinchips.. men förutom mitt enda cheatmeal har jag hållit mig till planen.



Falukorv och makaroner! Med massa ketchup och kött- och grillkrydda! Det var himmelskt och så efterlängtat!




Lanis den första Bananis har varit hos veterinären igen, för en böld hon haft på ryggen.. så hon har gått hemma med en slang i ryggen och vi ger henne antibiotika. Stackars tjejen förstår inte varför hon inte får gå ut, men snart kan hon njuta av våren igen!



Jag har gjort några tappra försök att ta mig till gymmet.. har fått till några pass så där men det är inte meningen att man ska tvinga sig själv. Inte när jag vet att suget kommer så småningom. Det här är nog min enda svacka typ ever. Annars brukar gymmet vara min fristad. Men å andra sidan så har jag väl ganska hög standard, jag förväntar mig träna tio pass i veckan liksom, med gruppträningen då. Så när det bara blir fyra så känns det dåligt fast det egentligen är bra. 





Vi har i alla fall fått påskägg från jobbet och vi fick med en liten bonus, nämligen nya Celsius! Den har fått vänta på lagret ett tag eftersom vi haft NOCCO-event i påsk men imorgon bör den komma ut i butikerna. SÅ GOD!



Lediga stunder spenderas ändå gärna på gymmet nu när Sanja är platschef. Vi har väl aldrig setts så här ofta och mycket, det är så himla roligt att få göra detta ihop och jag tycker hon gör ett så sjukt bra jobb som chef och ledare. Här hade vi haft ett litet möte om tankar och idéer för att förbättra klubben, plus att jag på två konsultationer sålt inte mindre än 35 timmar!



I lördags hade jag jobbat heldag på BP och tänkte åka till gymmet efter jobbet. Jag körde dit och satt kvar i bilen i en kvart och funderade på om jag skulle gå in eller åka hem. Tillslut gick jag in, fick till ett ganska så lätt och onödigt (trodde jag) pass och avslutade med att öva inför releasen i bodycombat dagen efter. Jag fick en sjuk träningsvärk i hela underkroppen så helt förgäves var det verkligen inte.



Körde dubbla releaser med Johanna igår! Jobbade först på BP till halv fyra, åkte sedan till Tanum för att släppa releasen där samt gå på hennes cardio walking efteråt, åkte sedan till Strömstad och körde releasen på hemmaplan. Det var så sjukt roligt och en helt ny upplevelse för mig att teama så seriöst, haha! Är jätteglad att vi gjorde detta, även om jag var helt död på kvällen..



Men skam den som ger sig..
 
(Oliver, vår butiksansvarig hade lagt undan och kylt en Celsius Hallon åt mig, hur gulligt?)



Jag är ledig från BP på onsdag och torsdag men båda dagarna kör jag både gruppträningspass och PT. Tolv tillfällen, allt som allt. Tidiga morgonar och sena kvällar. Tiden däremellan ska jag bland annat spendera med PJ som är på besök över påsk och tillsammans med Martin hyra en flyttbil för att köra bort allt skräp ifrån vår tomt. På fredag kör jag halvdag (funderar på att byta bort den..) och till helgen är jag så där äckligt ledig att jag knappt ska gå utanför dörren. Ni vet.

Men jag mår bra och känner glädje i det jag gör och det i sin tur gläder mig. Det värsta som finns är när jag är trött OCH omotiverad. Då är det svårt att ta sig upp. Jag ska inte hamna där igen.



För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback