twisting and turning

Jag gick och la mig i tid igår för att få mina sju timmars sömn och sedan kunna gå upp innan åtta för att åka till gymmet innan jobbet.

Men saker och ting gick INTE, som planerat. *dramatisk musik*
 
Någonstans runt fem på morgonen vaknade jag av ett smaskande. Då var det Sterling Archer som låg bredvid mig i sängen och slickade på mitt hår. Sssssll, sssslllsch, sssslcchslchslsl... Håret var helt blött. FRÄSCHT. Jag som verkligen avskyr sånt fick en sådan ångest, inte bara blev jag äcklig men hela kudden blir ju också blöt och andrahands ner-dreglad. (Note to self: byt sängkläder.) Så jag la mig på sidan med håret över axeln och tänkte det är okej Ida, du är stark, du fixar detta. Vad händer? Jo Sterling Archer nyser. Sprejar ner hela min rygg. TVÅ GÅNGER. (Note to self: duscha sönder också.) Jag hatar dregel och svett. Minsta lilla fukt eller smuts i min säng och jag måste vädra och byta sängkläder direkt.



Nåväl, jag vred mig i vånda och ångest och grät inombords innan jag lyckades somna om. Vaknade lite senare av att Jonnyboy var on fire. Han tuggade på sladdarna under sängen, och det är nog ett av våra största problem, att katterna tuggar på sladdar (och min Zidane Tribal). Till slut fick jag nog och gick upp för att hämta blomsprutan och sprejade på Jonny för glatta livet. Säkert jättebra att göra med en massa elektronik i närheten.. Men ni vet, han gav sig aldrig. Näpp. Så klättrade han upp i sängen och ställde sig och klöste på min väggkalender. Rev ner mina glasburkar bredvid sängen.. Allt han inte fick göra gjorde han. Rev och tuggade sönder allt. Inklusive mina fingrar. När Jonny gosar så ska han bita i fingrarna, i min ring, i min Jawbone, allt. Hårt. Kattskrälle. Jag fick inte en lugn stund. Kunde inte somna om. Så summa summarum gick jag miste om i runda slängar en timmes sömn så när jag vaknade klockan åtta bestämde jag mig för att inte åka till gymmet eftersom jag inte fått tillräckligt med sömn. Men egentligen hade jag lika gärna kunnat åka in för jag fick inte möjlighet att somna om innan väckarklockan ringde igen. Jävla skit, så kände jag. Det var väldigt dålig stämning under morgonens förberedelser mellan mig och de två men å andra sidan är de ju så förbannat söta att jag nog har funnit i mitt hjärta att förlåta dem ikväll igen.

Igår påbörjade jag i alla fall min diet-ish. En bra start faktiskt. Att hålla mig undan bars är den största utmaningen och tro fan att de ändrade planerna för helgen igår, vi skulle egentligen ha demat proteinshake men skulle istället dema bars.. Jag stod och skar upp 36 bars utan att äta så mycket som en smula. Fick till att äta var tredje timme, direkt efter träning och bara bra grejer så jag är faktiskt sjukt nöjd. Och har redan börjat planera mitt cheatmeal, haha! På fredag blir det nog, för då är jag ledig. Vet ni vad jag ska äta då? FALUKORV MED MAKARONER OCH KETCHUP OCH KÖTT- OCH GRILLKRYDDA OCH ETT (FEM) STORT GLAS MJÖLK! ♥ Det är sååå gott men jag äter det typ en gång om året eller nåt. Det är inte så näringsrik mat.



Gårdagens smarriga lunch.. Fullkornsris med kycklingfärs och broccoli. Middagen såg nästan likadan ut fast två laxbitar istället för kyckling. Dagens två mellanmål bestod av ett halvkilo kvarg vardera gång och frukosten var i vanlig ordning havregrynsgröt med jordnötssmör, keso och hallon. Och ett litet glas juice för energin. Kvällsmat blev en flaska drickkvarg. Jag överväger att köpa mig en burk kaseinpulver med smak av päron för det är nog ett av det godaste kosttillskotten ever. Jag har använt MMSports egna men vet att det finns från Swedish Supplements på Bodypower. Jag är bara inte helt säker på hur kasein gör sig i förhållande till vktnedgång, ska dubbelkolla det. 

Efter jobbet igår fick jag till ett gympass för första gången på evigheter. Rumpa och baksida lår stod på schemat, och frågeställningen om varför jag jämt och ständigt begår det fatala misstaget att träna baksida lår dagen innan ett bodycombatpass. Träningsvärk i hamstrings resulterar i sjukt oimponerande frontkicks.
 
On a mission for a jaw-dropping booty!



Ah just det, under förmiddagen fick jag detta sms:et.. Jag blev helt ställd först men ville mig minnas att jag läst att någon annan fått ett snarlikt sms tidigare. Så efter att ha googlat visade det sig att den här personen skickat ut sådana här sms till random personer sedan 2012. Kul! Jag svarade honom och drev lite, till slut ringde (!) han och vi fortsatte driva.. Men tillslut blev det väldigt ospännande, haha. Lite så man börjar fundera på om man har med en sinnessjuk person att göra. Eh.



Nåväl. Idag är det dags för ännu en heldag på BP, följt av ett pass bodycombat, kanske en snabb sväng axlar i gymmet bara för att ta igen förlorad tid från imorse och sedan påbörjar vi en ny vecka.. Jag är inte ledig förrän på fredag och då har jag en del jobb att ta igen på gymmet, sedan jobbar jag helg igen. En del av mig skriker inombord efter en ledig dag och jag övervägde faktiskt att byta bort en dag tidigare så jag kunde få vara ledig på riktigt men å andra sidan går jag mest korta pass denna vecka så jag tänker köra på. Releasevecka på gymmet dessutom. Först ut är GRIT Strength imorgon, förhoppningsvis hinner jag öva lite i alla fall. De viktigaste är att jag känner efter hur kroppen känns, nu när det är mycket. Prioritera sömn (sova med stängd dörr) och inte pusha mig själv till en massa saker bara av ren princip. Då går det finemang.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback