love song

Häj bloggen och alla om tittar in trots den kassa uppdateringen (♥). Ni läser väl bloggen från mobilen förresten? Bilderna blir ju alldeles förskräckliga från datorn sett.

Sedan några veckor tillbaka har jag inte känt mig så där jättesugen på någonting, därav bloggfrånvaron. Det känns så konstigt att för några månader sedan visste jag precis vad jag ville och hade en plan A och en plan B och var redo att satsa allt. Idag har både plan A och B liksom fallit och jag känner mig alldeles tom på energi och söker efter en plan C men kommer inte fram till något. Det är en stor frustration att känna att man trampar vatten och inte vet vad man ska göra härnäst. Det är ingen riktig "shit-vad-ska-jag-göra-med-mitt-liv"-ångest men mer att jag har ingen riktig koll på i vilken riktning jag ska röra mig överhuvudtaget. Ni förstår säkert. Sedan när man är så där allmänt omotiverad, trött och ganska så o-nyfiken på världen så blir det inte heller lättare att ta sig någonstans.Tänk om någon bara kunde ta min hand och leda mig in på en väg och säga att det här ska du prova på nu. Det hade varit nåt.

Men jag ska inte påstå att jag är ledsen eller så. Lite likgiltig kanske. Letar mig fram lite så där halventusiastiskt och försöker njuta av att faktiskt inte ha så där jättemycket jobb eller träning. Försöker. Önskar verkligen jag hade sug att träna men hela kroppen säger liksom näpp. Så jag avvaktar tills suget kommer. Och försöker njuta av att jag har tid till så mycket annat tills dess, även om jag tror mycket av min energi faktiskt skulle hitta mig igen om jag tränade. Bara lite grann.

Den här gosproppen verkar i alla fall avguda det faktum att han är hemma igen. Så har gosig har han aldrig varit.





På tal om det så fick vi denna av Gunilla när hon var här för att hämta fällorna, för här skulle firas Sterlings återkomst!





För några veckor sedan, dagen efter vi tog bort Findus närmare bestämt, tog vi en tur till Uddevalla för att möta upp en tjej med fem kattungar från ett vanvårdsärende i Malmö. Lyckades samarbeta med Kattjouren och vi fick ihop en transportkedja hela vägen till Uddevalla! Så vi tog oss en kosetur, Bowies och jag, och besökte IKEA i samma veva. Här är två av de små. 



På IKEA köpte jag detta.



Jag och småfåglar. Och prydnadskuddar. Kan liksom inte motstå kombinationen.



Eftersom typ alla våra småskedar är på rymmen önskade jag mig ett nytt set med bestick. För fy tusan så smärtsamt det är att det inte är komplett. Hittade dessa och föll in love direkt.



Köpte även dessa, fast i en inredningsbutik i stan, innan vi åkte till Uddevalla.



Och smet in på DjurMagazinet för att beställa och köpa dessa fina namntags. Grabbarna fick röda hjärtan och tjejerna fick rosa.





Fick hem dessa på posten med. Efter Sterlings bravader gjorde jag lite research och bestämde mig sedan för att samtliga katter skulle ha halsband, ifall de skulle råka komma ut så syns det på avstånd att de hör hemma hos någon. Det finns en del skjutglada människor i krokarna här nämligen..



På kvällen var det föreläsning med Jesper Caron. När jag först fick veta detta hade jag tänkt gå men såg sedan att det var under tiden jag jobbade så jag släppte det. Men nu var jag ju ledig lite så där halvspontant med tanke på det som varit med Findus och pappa dagen innan, och Martin av alla människor var den som typ släpade med mig. Egentligen är jag jätteintresserad av personligt ledarskap men jag var inte alls på humör för att lära mig "leda och lyfta dig själv". Inte det minsta faktiskt. Men Martin skulle gå även om jag inte gjorde det så jag tänkte vafan.. Plus att han bjöd. Klart jag skulle med.



Det var en riktigt bra föreläsning även om jag kanske inte kände mig så där supermottaglig. I grund och botten har jag länge drömt om att föreläsa och Jesper fick mig att inse att det är dags att slå slag i saken, för man vet aldrig när det kan vara för sent. En bra kväll ändå.



Sterling saknade oss..









Fick hem en julkalender som jag köpt på Rituals för halva priset. Ska bli vansinnigt spännande. Jag brukar ju vara ett så stort fan av chokladkalendrar men tänkte ta något annat i år (men vem försöker jag lura liksom).



Doding.





Vi var hemma på Söle för middag; älgfärsbullar med brunsås och kokt potatis. Så himlans gott alltså. Lite deppig stämning mot kvällen då vi fortfarande sörjer Findus (som alltid brukade sitta bredvid pappas stol när det var middag och få lite mat under bordet).

Bowies och Signe. ♥



Jag vann två Reebok-tights på Tradera. Reebok brukar vara så oförutsägbara i storleken, dessa är M och var alldeles för stora för mig. De ena paret tänkte jag ha till yoga typ så det är väl okej men de andra ska jag sälja vidare. Apropå Reebok..! Story time:

Lång historia lite kortare så köpte jag bland annat två tights i början av året. Dessa gick sönder efter bara några få användningar, sömmar lossnade liksom, och jag har mycket kläder av Reebok och vet att de bör hålla mycket bättre än så. Så jag tog kontakt med deras kundtjänst och frågade om jag kunde få pengarna tillbaka om jag returnerade dem och fick svar att det gick bra. Men instruktionerna var väldigt oklara så jag mejlade dem igen och frågade hur jag skulle göra. Fick aldrig svar.

Det gick ett tag och sedan tänkte jag att det kanske har gått för LÅNG tid nu? Så jag mejlade igen och frågade om jag fortfarande kunde reklamera dem. Inget svar. Mejlade igen. Inget svar.

Mejlade dem en fjärde gång och skrev att nu börjar jag faktiskt bli lite irriterad då det gått MINST en månad mellan varje mejl jag skickat och det är dåligt att de inte svarat. Då fick jag svar. "Hej, ursäkta att vi inte svarat men vi har faktiskt haft mycket att göra. Här har du en rabattkod på 20% att använda vid nästa köp."

1. Har ni haft så mycket att göra att ni inte kunnat svara sedan februari, så är jag imponerad.
2. Ni har fortfarande inte svarat på min fråga.
3. Jag vill inte köpa. Jag vill skicka tillbaka.
4. Jag har redan 25% rabatt men tack som fasen.

Alltså? Hur kan ett så stort företag som Reebok brista så mycket? Varför ringer jag dem inte, undrar ni? Det har jag gjort (i ett annat ärende då ett par tights aldrig kom, efter en månad skrev jag och frågade var de tagit vägen och rätt som det var hade jag fått pengar tillbaka för hela beställningen så jag var tvungen att ringa och fråga vad sjutton som försiggick). För det första så bryter alla på svenska, de som jobbar där. Det i kombination med en fruktansvärd ljudkvalite gör det omöjligt att höra vad de säger. Väntmusiken är inspelad från högtalare till telefon så diskanten liksom skär i öronen och man får aldrig veta på ett ungefär hur ång väntetid det är så antingen hinner jag aldrig vänta klart eller så orkar jag inte lyssna på skiten för att det bokstavligt talat gör ont i öronen. Stor känga till er Reebok. Hoppas innerligt att jag kan reklamera dem sedan när (om) någon väl svarar. Gurr.





Vann en auktion till förmån för hemlösa katter. En målarbok. Ser fram emot många mysiga vinterkvällar med denna!



Och letade ihjäl mig efter en adventsljusstake. Tips på vad man kan lägga inuti denna mottages tacksamt!



Kolla här!

Det här är en tallrik. Men inte vilken tallrik som helst. Jag var på The & Krusiduller när jag hittade en hel serie med tallrikar och dylikt och ville ha allting. Jag ser framför mig att de passar alldeles perfekt i mitt vita, lantliga hus som jag ska ha på Gotland när jag blir stor (ssssshhhhh). Så jag köpte en. Och tänkte att jag ska köpa en ny del varje månad och på så vis samla under en lång period. För mig är det här en jättebig deal. En påminnelse om att saker och ting tar tid och att det finns en charm i det. Varje månad kommer jag stå där och vrida och vända och välja med omsorg vad som ska bli nästa pusselbit, nästa steg på vägen. Det är alltid lite jobbigt att ha ofärdiga saker påbörjade tycker jag, så det här är en utmaning för mig, men också en vänlig påminnelse. Greatness takes time. Och så får jag drömma mig bort till Gotland en gång i månaden.



Köpte en ljusslinga att ha i hallen (ligger numerra i en pyntad stor glasvas, bild kommer). De vita korgarna låg tillsammans med en himlans massa andra grejer i garaget som jag snart är helt färdig med att plocka upp, SÅ KUL! Det är också en sån där sak. I snart ett år har jag hållit på med projektet att städa/rensa ur huset på prylar som inte är våra. Och i samma veva plocka upp mina gamla grejer från Söle. Sälja lite, spara lite, slänga lite. Det är något jag tagit lite då och då när jag känner för det och inte sett som ett stressmoment trots att det är ett ofärdigt projekt. Det är så kul att gå och greja, pyssla, inreda, planera. Kliar i själen att inte kunna göra allt på en gång men ÅÅÅÅÅH det känns så mysigt här hemma nu! För första gången på flera år så känns det inte som jag bor hos någon annan, utan att det faktiskt är vårt (mitt) hem. Med våra (mina) grejer.



Köpte en tavla av en vän.



Sålde grejer på Tradera. Man är aldrig ensam när man har katt.



Snuffsmaestro.



Bilder från Strömstadtidningens 150-års jubileum när farmin spelade. Älskade pappa. ♥



Höstens vackra färger försvann så fort men oj vad fint det är!


I lördags var jag ledig och hade för avsikt att stanna innanför dörren hela dagen, för att inte uträtta hundra ärenden och vipps så är hela lördagen väck. Men vid elva på kvällen fick jag ett akut nödrop av en vänn som befann sig i stan och hade hittat en katt som matfriade och sökte kontakt. Väldigt, väldigt smal, sårig och smutsig. Så jag gjorde det enda jag förmådde; klädde på mig och åkte för att hämta den till ett av våra jourhem. Kändes ändå skönt i hjärtat att veta att den fick äta sig mätt och sova varmt inatt, även om det innebar att jag var tvungen att dra på mig ett par byxor och åka till stan en vända. 



Skulle ta en selfie med Artemis.



Men i övrigt kunde lördagen beskrivas så här:



Vi började kolla på Stranger Things i lördags och hade sett klart hela i söndags. Därför gick helgen så vansinnigt fort men åh så värt det. Bra serie! Mysig, spännande, mystisk, lite läskig.. Rekommenderas till alla som är lite open-minded för science fiction, vilket jag inte är ett stort fan av men det gick hem ändå.



På söndagen tog vi en sväng in till JYSK för att köpa två möbler på halloween-rea. En TV-bänk och en byrå att ställa bredvid. Köpte även en lykta, ett ljus och ett par gardiner för 50 spänn att sätta över dörren till hallen.



Sterling är så proper i sitt halsband.





Gjorde ett kollage med bilder på Artemis, från när jag hittade henne till hur hon ser ut nu.



Här jagar hon fåglar.


Idag har varit en jobbig dag. Kräktes på jobbet. På Västra, där vi inte har rinnande vatten ens. Så fick snällt spy i en plastpåse, två gånger. Har ingen aning om varför jag avrit så kass idag men hade megamigrän alltså. Ringde min chef helt knäckt och sa JAG VET INTE VAD JAG SKA GÖÖÖÖÖRA men blev ombedd att ta en timmes rast för att se hur det kändes. Jag sa att jag trodde inte jag var magsjuk eller så utan att jag spytt för att jag helt enkelt bara hade så jäkla ont i huvudet, antagligen för att jag inte druckit så mycket (är grymt känslig för det sedan en tid tillbaka, dricker jag dåligt och kanske sover lite extra så kommer huvudvärken vid 12, 13 ungefär) och kanske lite abstinens efter koffein. Men tog en timme, köpte alvedon vilket jag aldrig köpt i hela mitt liv för jag tar det aldrig alltså, drack tio glas med vatten och bara la mig över bordet i personalrummet och sov. Sedan jobbade jag en timme och tog sedan en timmes rast till. Jag var helt klart bättre men inte helt fit for fight. Skönt i alla fall att det blev bättre men jag är helt slut.

Imorgon är jag ledig. Ska till sjukhuset för mitt knä 08.30 och sedan hämta en av Kattkedjans katter som ska flytta till sitt nya jourhem men efter det är jag inte skyldig världen särskilt mycket alltså! Onepiece hela dagen!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback