findus ♥

Idag kom samtalet. Det är dags att låta dig vandra vidare nu, Findus.

Det gör så ont men någonstans råder det liksom inga tvivel. Det finns inga alternativ. Veterinären förvarnade mig om det i våras och jag vet att hon har rätt. Hade du varit sjuk hade jag kanske gripit efter halmstrån och tänkt att det måste finnas något mer vi kan göra, men jag vet att det inte är så nu. Du är frisk. Men du orkar inte mer.

Det är den mörka sidan av att ha djur. En dag är det dags att säga hejdå. Fördelen är att det tog 17 år, du har liksom funnits hos mig så länge jag kan minnas och lite till. På onsdag finns du inte mer.
 
Vi har ännnu inte bestämt vad vi ska göra med ditt minne. Jag vill sprida ut din aska över fältet på Söle, där du alltid brukat sitta och spana. Så du kan finnas med oss överallt och hela tiden. En sista vila fri för vinden, där du hör hemma.

Jag kommer alltid minnas dig som den slagskämpe och livsnjutare du är. Vår kung av Söle.

Jag älskar dig till månen och tillbaka. Nu och för alltid.



 
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback