Dag 2 - Komplexen


[Gammal bild]

Det här med utseende är inte lätt. Särskilt inte om man är tonårstjej och bryr sig om vad Gud och alla människor tycker.

Jag kan räkna upp precis allt jag är missnöjd med, och det går inte att göra på en, eller ens två händer. Vad jag däremot är nöjd med, ja det kanske är en eller två - på sin höjd tre - saker.

Mitt hår är för tunt och har aldrig någon volym, mina ögonbryn är för stora/buskiga, jag har en bred potatisnäsa, hamsterkinder och ser ut som en fisk i profil, mina tänder är sneda, porerna i ansiktet syns tydligt, mina armar är för stora, mina fingrar för knubbiga, mina bröst för små, kärlekshandtag, för stor rumpa, för stora lår och för korta ben i allmänhet.

Allt ovanstående är ingenting jag går runt och tänker på, och mår dåligt av. Däremot så bär jag inte gärna kläder där mina överarmar syns.

När jag gick på högstadiet berättade min bildlärare om en tjej som fått brännskador över så gott som hela ansiktet. Han sa "Se er omkring. Den här tjejen skulle ge vad som helst för att få byta ansikte med vem som helst härinne". Jag tycker det ligger mycket i det. Man ska ta vara på det man har, istället för att gnälla över det man inte har. Hade jag inte haft en för bred näsa hade jag väl haft för små ögon istället. Att låren och armarna är för stora går ju busenkelt att åtgärda. Och om jag nu inte gjort det, då kan det ju inte vara så viktigt ändå. Och ärligt talat, ingen av mina vänner skulle väl älska mig mer för att jag vägde 49 kilo och inte 53?

När jag var i Linköping för ett visst antal veckor sedan var jag inne på BikBok. Bakom mig stod två tjejer och pratade. Efter att ha stått och pratat tyst såg de på mig och den ena tjejen sa högt: Ja, vi vet ju i alla fall nackdelen med att ha smala ben.

Då tänkte jag, fy vad skönt att ni finns. Att det finns människor som är snyggare och smalare än jag, men ändå har ett beteende och en mognad som är på så otroligt låg nivå. Jag menar, inte kan väl de vara lyckliga, om de måste klanka ned på okända människor för att känna sig bra? Det gav mig bekräftelsen, att ha storlek XXS/XS är inte detsamma som att vara lycklig, och tillfreds med sig själv.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» emelie säger:

bra skrivet! de där brudarna som kommenterade dina ben kan skita på sig, de är bara losers.

du är fin!

2010-12-11 @ 11:04:44
URL: http://rockcandy.blogg.se/
Trackback