Ambitiösa jag.

Kompletteringsprov avklarat. Jag tror inte det gick bra. Alls. Så, nu skriver jag om något annat!

Om ungefär 45 minuter ska vi åka in till Linköping för att se Fredrik Lindström. Det ska bli trevligt ja, men jag har ganska mycket annat jag skulle vilja göra. Ja, jag skulle kunna göra läxorna nu - istället för att sitta här - men jag pallar inte sätta mig med läxor det första jag gör när jag kommer hem. Jag måste ha något emellan.

Idag blev jag faktiskt.. rentav arg. ARG. Vilket i sig inte är så ovanligt, men jag blev arg på min lärare. Jättearg faktiskt! Denne lärare har en tendens att liksom.. göra narr av folk. Personen ifråga tycker att det är kul att skoja om att folk är ambitiösa, när det är uppenbart att de inte är det, hajar ni? Han kan även göra narr av de som faktiskt ÄR överambitiösa. Typ, "ja, ni vet ju hur NV-elever är, deras liv går ut på att plugga. Bara pluggpluggplugg - det är deras liv!", utan att liksom göra minsta antydan på att han skojar. Idag däremot, frågade han mig efter en läxa vi hade för ganska längesedan, och sa att han inte antecknat att han sett att jag gjort läxan. Ja, han kontrollerar att varje elev gör sin respektive läxa. På grund av diverse missförstånd hade jag slängt det pappret han ville att jag skulle visa. Vad kläcker han ur sig? "Jaha, det var ju väääääldigt ambitiöst gjort.. Verkligen MVG-nivå.." - jäääätteironisk. Då blev jag faktiskt arg. "JA, jag anser mig själv vara ambitiös och jag slängde det där pappret för att jag trodde inte det var viktigt att gå runt med ett papper jag aldrig i hela mitt liv kommer behöva igen." svarade jag honom.

Så nu har jag gjort om hela läxan en gång till, bara för att kunna slänga fram pappret på hans skrivbord imorgon och säga:

AMBITION.



På bild ses några rosor vi fick för spelningen igår. Det gick rätt okej, om man bortser från att Manfred spelade helt tokigt på en låt. Jag tror han skrev en ny, egen version i en annan tonart faktiskt. =)
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback