Svenskar är också människor

Jaha, då har man nyss kommit hem från en trevlig liten vistelse i Linköping. Fredrik Lindström var riktigt duktig måste jag medge, dock blev föreställningen liiiite långdragen. Men jisses, han satte huvudet på spiken gång på gång, haha.

På vägen hem från Linköping satt jag och Manfred och diskuterade diverse framtida resemål. Listan blev ungefär såhär:

* Tyskland - uppleva kulturen, dricka Alsterwasser, träna språket (jag bestämde mig idag för att jag ska byta bort Psykologi A och i värsta fall även Arrangering och Komposition, för att lägga till Tyska steg 5 istället - så kanske jag kan få användning av språket också)
* Italien (Rom & Pompeji) - mest för diverse sevärdheter. Vulkanutbrottet och dess konsekvenser i Pompeji har länge fascinerat mig, och det skulle vara helt sjukt att åka dit. I Rom skulle vi gå Path of Illumination (från Änglar och Demoner) och mest titta på saker.
* Egypten - för att se pyramiderna och sfinxen. Det är ytterligare sådana saker som länge fascinerat mig.
* USA (New York, Washington) - vakna upp på 53:e våningen, se frihetsgudinnan, känna pulsen i staden, se Lincoln-statyn samt spana efter Mike Portnoy och Maria Montazami.
* Paris - äta mat och höra Manfred prata franska. Haha.

Tänk vad fint livet kommer bli när man har ett redigt jobb, hus och pengar. Mmm.

Nu ska jag bege mig till snarkofagen. Det borde jag gjort för en timme sedan. Bättre sent än aldrig, som man säger.


En av många ställen jag skulle vilja besöka, Rom.


Har ni några särskilda ställen ni skulle vilja åka till, och i så fall varför just dit?
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback