Sex And The City 2 (film)


Sex And The City 2 (2010)

Uppföljaren utspelar sig två år efter att första filmen utspelade sig. Jag antar att de flesta redan har koll på vad som händer, men vi drar igenom det lite snabbt ändå!

Carrie och Mr. Big är fortfarande gifta och Carrie börjar känna sig obekväm med vardagen. Mr. Big är lite för layback för henne och hon är orolig för att de håller på att bli ett tråkigt gammal par utan någon som helst gnista i förhållandet. Charlotte har skaffat en lite alltför snygg barnflicka, Miranda trivs inte på jobbet och Samantha får ett samtal av en gammal flamma. Sistnämnda leder till att tjejerna beger sig till Mellanöstern för att leva i gratis lyx och ta en paus från vardagen. Som ni förstår så blir det inte riktigt som de tänkt sig.

Jag vet inte om det bara är jag som är jättehungrig efter SATC nu när jag sett alla säsonger och båda långfilmerna, men jag tyckte att filmen var jättebra. Filmrecensenter menar att filmen är nästintill kass. Jag måste säga att den kändes lite förhastad, vissa personer ramlar in i handlingen, man vill se mermermer av dem men de bara faller bort igen utan att man fick veta vad som egentligen hände sedan. Men ändå, att se filmen var som att återse några gamla bästa vänner, och man skrattar fortfarande högt åt Samathas sexistiska utlåtanden och Mirandas satiriska synsätt på livet.

Det känns som att jag borde tycka sämre om filmen än vad jag gör. Men jag har funderat och funderat, och ärligt talat kan jag inte komma på varför jag inte skulle tycka om den. Den får i alla fall en 7/10 just för att man blev varm i hela kroppen av den. I alla fall jag.


För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback