Buried (film)



Buried (2010)

I tron om att jag skulle få se ännu en halvtaskig skräckfilm strosade jag gladeligen in i en så gott som fullsatt biosalong. Redan i början förstod man att det här är en film av ett helt eget slag. Även om jag tycker att "gastkramande och vansinnigt spännande" är att höja filmen till skyarna lite väl, så måste jag medge att den berörde väldigt mycket. Jag tycker att den var lite för lam för att vara en ren thriller (men jag vet att min respektive inte håller med), jag tycker mer att det var en dramafilm. Den har en sensmoral, och är fruktansvärt samhällskritisk. Den är sorglig också. Jag rekommenderar den här filmen för i princip alla, den är sevärd och något utöver det vanliga.


För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Manfred säger:

Rekommenderas alla utom möjligtvis klaustrofober. xD De kommer ha svårt att notera samhällskritiken under all svett.

2010-10-10 @ 21:34:42
» Carro säger:

Åh, såg reklamen men hade glömt bort den lite. Tror detta får bli nästa biobesök:) Dock inte med min pojkvän som har klaustrofobi :P

2010-10-11 @ 01:21:48
URL: http://clundstrom.webblogg.se/
Trackback