Hachiko (film)



Hachiko: A Dog's Tale (2009)

Jag har velat se den här jättelänge, eftersom så många sagt att den är supersorglig. Jag måste absolut medge att filmen är underbart gullig och att man blir helt varm inombords, samtidigt som den krossar ens hjärta. Den är ganska jobbig, på det viset att i alla fall jag satt och väntade nästan halva filmen, på att något hemskt skulle hända. När de var som lyckligast ville jag bara stänga av filmen, jag ville helt enkelt inte veta vad som komma skulle. När filmen nådde sitt klimax blev jag inte särskilt rörd alls faktiskt. Så den sista tredjedelen av filmen satt jag bara och var lite halvt förtvivlad för att jag inte blev mer berörd. Men jag behövde inte bekymra mig särskilt länge, precis i slutet av filmen stortjöt jag.

Problemet med sådana här filmer är att man får så höga förväntningar. Men det är helt klart en jättevacker och bra film. Men långt ifrån det mest slående jag sett.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Cissi säger:

Hejsan, allt bra med dig idag? :)

2010-09-13 @ 13:49:27
URL: http://cviklund.blogg.se/
Trackback