En krabba



Jag har haft några underbara dagar det senaste.

Som ni vet så hade jag en liten photoshoot med mig själv. Samma dag satt jag och Angelika och pysslade lite, resultatet blev tre pyntade burkar att ha mitt nagellack i. Dagen efter åkte vi på en massa loppisar runtom i och utanför Strömstad, samt hämtade en del grejer som jag haft ståendes hos Ellen sedan studenten. Efter det så har jag börjat möblera lite i mitt rum, och det har blivit riktigt fint! På en av loppisarna hittade jag nämligen en rejäl byrå som jag tänkte skulle passa perfekt. Den ska dock slipas och målas om så ni får se den när det är klart. Jag hittade även en stol (också ett renoveringsobjekt), en juicepress i glas, en vacker bok, ett nattduksbord (renoveringsobjekt) samt Den Förlorade Symbolen på ljudbok.

Dagen efter var vi på Rossö på en liten.. expedition? Man fick komma dit och i en grupp undersöka diverse vattendjur på en strand. Det var ganska intressant fram tills min kära Ellen kom dit, då blev hon betydligt mer intressant. Vi satt och pratade och sedan begav vi oss in till stan för att lämna en massa grejer på second hand, besöka biblioteket och fika på Kaffedoppet.

Jag kan påpeka att min dygnsrytm varit helt off under dessa dagar. Jag har gått och lagt mig mellan 4 och 6 på morgonen och sovit till allting mellan 10 och 15 (vilket jag tycker är direkt pinsamt). Hur kommer det sig att man blir så produktiv på nättera? Igår däremot, bestämde jag mig för att vända på dygnet och la mig framför andra säsongen av Lie to Me för att varva ner, och när klockan slog tolv gick jag och la mig och somnade med en gång. Skönt.

Dagen till ära vaknade jag klockan åtta, köpte en minneskortadapter på Tradera (min har gått sönder, och den var praktiskt taget en av mina mer kära ägodelar), cyklade in till Skee för att posta ett paket till Manfred (som inte fick plats i brevlådan, ehe), åt sedan frukost och lite senare åkte vi in till stan för att handla. En vacker glasburk och en dammvippa fick jag med mig hem. (Och en himlans massa god mat!)

Nu ska vi snart äta middag. Isterband med dillstuvad pottis har jag beställt. Det är nämligen som så att jag under sommaren bestämt mig för att skippa vegetarianeriet tills september. Men mitt problem är, att de saker som jag mindes som gott, smakar.. inte bra. Förr älskade jag bacon, men det var verkligen ingen höjdare när jag åt det för några veckor sedan. Det var rentav.. äckligt. Det enda jag faktiskt gillat hittills, det var stekt falukorv. Allt annat hade jag verkligen kunnat klara mig utan. Det blir väl så efter 3 års avhållsamhet från kött. Det tycker jag är bra.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Manfred säger:

Blir glad av såna här inlägg. <3

2011-07-14 @ 11:40:25
Trackback