Livet och så



Igår tog vi en "snabb" tur till Nordby för att köpa målarfärg och grejer till Simons födelsedagskalas. Egentligen var tanken att hela familjen skulle röja på logen tillsammans, men vi kom hem relativt sent så det blev inget av det.

Vid sjutiden började jag slipa lite möbler som jag köpt på loppis. Jag slipade tills det var kolsvart ute, då gick jag in i garaget, med en påse godis och Den Förlorade Symbolen på ljudbok och började måla det jag slipat. Idag fortsatte jag efter frukosten och höll på till klockan tre, då jag var tvungen att sluta då jag behövde slipa mer och det började spöregna utomhus.

Gick in och pysslade lite med en glasburk köpt på Konsum. En stor burk med texten "Quattro Stagioni" (fyra årstider - passande, tyckte Ida) att ha mina nagellack i.

Det ser förskräckligt ut i mitt hus. Jag är äckligast i världen (iklädd nersvettade kläder fulla med färg och trädamm) och finner ingen riktig anledning att städa i ett hus där jag ändå inte kan plocka undan allt förrän jag fått in den nymålade byrån igen. Och varför duscha om man ändå ska bo i ett snuskigt hus liksom?

Så jag tillåter mig själv att grisa ett tag. Imorgon ska jag få ordning på både mig själv och mitt hus. Tänkte ta en tur till arbetsförmedlingen och skriva in mig också. Det är definitivt dags för mig att få ordning på mitt liv.

Resten av dagen ska jag slöa och kolla på Lie to Me. Kanske spela något spel. Eller läsa bok. Kanske.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» selena säger:

Tack, din kommentar värmde!! :)

2011-07-28 @ 19:59:48
URL: http://selenathin.blogg.se/
Trackback