Hamburgare




Idag fyller mitt körkort en vecka. Hurra, hurra, hurra. Så. Nu var det ur världen.

Jag har haft en minst sagt spännande vardag sedan uppkörningen. På fredagen satte jag mig i bilen och spontanåkte 40 mil till Mjölby för att överraska Manfred på hans 21-årsdag (nästa år blir du tjock, jag lider av blackjack-feber). Helgen var fin. Mycket fin. Sedan var jag tvungen att åka hem.

På måndagen började jag jobba på Max. Och där har jag varit varje dag sedan dess. Igår gick jag upp extra tidigt för att städa mitt hus, sedan jobbade jag på Max från 10 till 18 och sedan åkte jag på dealerutbildning och kom hem mitt i natten. Imorse var jag så trött/sliten att jag kände mig väldigt febrig. Vilket tack och lov gick över när jag jobbat någon timme.

Jobbet på Max är väldigt roligt. Arbetskamraterna är av de bästa slaget vill jag lova. Det råder en väldigt lättsam stämning där, vilket är härligt. Arbetsuppgifterna är kanske inte så märkvärdiga men jag tycker att det är kul ändå.

Däremot så kan jag bli ganska så frustrerad, vad gäller kunderna. De flesta är ju norrmän, och jag har onekligen lite svårt för det norska språket. Men det värsta är att jag vid ett flertal gånger stött på folk som stått i kö jättelänge, och när de kommer fram till kassan säger de långsamt "jaj vell ha eeeen hamburger å eeeeeeen påmm fri". No shit? En hamburgare alltså? Sedan finns det naturligtvis de som kör på en variant av det klassiska: de vill ha en GDL Ost & Bacon, utan ost.

Sedan finns det absolut de som sätter guldkant på vardagen. De som visar mycket stor förståelse för att man inte har koll på allt eller arbetar lika fort som de andra. Idag sa en mystant till mig "Jag ser att du är ny här. Du, det kommer bli bra, detta!". Gjorde min dag, helt klart.

Så jag trivs faktiskt väldigt bra, än så länge i alla fall.

Dagen till ära tänkte jag mysa framför TV:n hela kvällen och bara slockna när jag kände för det. Så blev det naturligtvis inte. Jag har lite för mycket att göra, och allt jag gör nu, gör jag helhjärtat utan fulländat resultat. Jag är så trött så att ögonlocken faller ner även när jag går. Så nu ska jag lägga mig, för imorgon är det äntligen fredag och schemat är fullspäckat. Som vanligt.

Livet är fint.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» emma säger:

Oh, detsamma min fina Ida. Om du bara visste vad du glädjer mig! ♥ Och tack igen, för den underbara presenten, och för krya-på-dig-hälsningen. Du är värdefull för mig!



Lots of hugs♥

2011-10-02 @ 22:59:07
URL: http://toutlemonde.devote.se
» emma säger:

Tack, fina vännen min. Du gör mig varm i hjärtat, och du får mig att må bra. Du förtjänar också att må BÄST Ida. ♥ du är en vacker människa.

2011-10-07 @ 00:26:17
URL: http://toutlemonde.devote.se
Trackback