conveyer



I kontrast till hur den senaste veckan har sett ut, har jag haft några riktigt bra dagar. I torsdags kändes inte livet särskilt bra alls. Dagen innan hade en liten dispyt uppstått mellan mig och min karl och den hade lämnats outredd. Jag avskyr sånt. Det kändes inte bra helt enkelt. På torsdagen gick han upp i samma veva som jag åkte till jobbet, efter jobbet åkte jag och tränade lats och biceps i sällskap med Gurra och när jag kom tillbaka väldigt sent sov han. Dagen efter det jobbade vi båda, fast inte samma tider. Jag skulle jobbat stängning men det krockade med nattpasset så jag jobbade 14-21 istället. Vi båda kändes ganska passiva och jag ville bara krypa ur skinnet så frustrerande det var! Efter jobbet på Max skyndade jag hem för att få byta några ord med Martin, så jag slapp grubbla ytterligare en dag. Samtalet blev inte särskilt djupt alls. Men ändå lättade allting och då kändes livet bättre. Nattpasset gick fort och jag gick plus femsiffrigt.

Dagen efter, i lördags, var jag ledig. Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det var att vara ledig från Max den här helgen. Så underbart jävla fantastiskt, ungefär. Jag sov ut ordentligt följt av att vi åkte in till gymmet. Vi båda körde överkroppspass, fast på egen hand. Jag var ganska omotiverad, trots att överkroppspassen är de bästa. Men jag kände mig lite klen och allmänt ur form. Men det gick ändå hyfsat, man måste ju få ha sådana dagar också. Vi tog en tur till Nordby där jag spontant införskaffade en hel kartong med SweBars Kokos. Älskar dem!



Vi handlade även lite mat. Och naturgodis. Åkte hem och jag trodde jag skulle dö av hunger, ungefär. Åt lite pizza framför några avsnitt Family Guy och jag låg senare i hans famn och halvsov. Underbara känsla. Åkte sedan in till stan för att virra fram och tillbaka mellan borden för att till sist få bekräftat att de bytt spelplats för mig utan att jag visste om det. Så det visade sig att jag började en timme senare istället. Så jag satte mig hos Hanna som hoppat in från Uddevalla. Så fruktansvärt gullig tjej. Och så otroligt vacker.

Kvällen gick även den snabbt och smärtfritt, men med betydligt mindre spel. Chillade lite med Bea innan jag sakta rullade hem. Och bäst av allt.. var vetskapen om att jag var ledig på söndagen också.

Dötiden bakom bordet kvällen innan hade jag ägnat åt att skriva en grundlig lista på saker som behövde göras. På morgonen när jag vaknade, relativt tidigt, satte jag direkt igång med listan. Fick huset helt städat och allt i sin ordning, satte mig vid datorn och fick tagit itu med lite grejer men framförallt så fick jag ett infall av att jag skulle laga handtaget till altandörren. Jag som aldrig gjort något liknande tidigare fick ändå ordning på det, och blev så jävla nöjd! Två timmar tog det att få det halvfärdigt, jag har slutfört det så gott som går utan de där delarna som behövs men som vi inte har, och nu går dörren äntligen att öppna igen. Direkt efter att jag var färdig skrev jag en lapp..

... tror ni jag hade rätt? Oh yes.

När jag var färdig åkte jag upp till Nordby och införskaffade sån där spray som ska ta bort dålig lukt i skor, en svart ögonskugga (tänkte ta mig en nostalgitripp tillbaka till högstadiet och hur jag såg ut då) och letade efter Singin' in the Rain på DVD. De hade den inte, men det blev sex andra istället, då de hade erbjudandet 3 för 99.


När Martin slutat och vi åkte hem (och jag skippade gymmet, hör och häpna) berättade jag för honom att jag lagat dörrhandtaget. Han svarade något i stil med "jaså? Nu är jag både lite nervös och imponerad", och när jag förklarat för honom varför jag inte slutfört hela projektet - att det saknas några delar - så svarade han "bra jobbat". Jag sträckte fram lappen till honom och stoltserade med att jag förutspått hans exakta ord. Haha.

Jag värmde potatisgratäng och morotsbiffar och det var så jäkla gott! Åt framför lite Family Guy och efter jag hade tagit hand om disken kröp vi ner i soffan och kollade på Extract. Ett sjukt bra avslut på helgen.

Idag skulle jag egentligen jobbat men jag hade så mycket att göra och Isak tog sig gladeligen an mitt pass så jag har varit ledig. Vaknade vid åtta och kollade att Martin var uppe, sedan sov jag en timme till. Låg och drog mig och snusade på min companion cube som jag pimpat med Martins parfym. Min kub är bäst!

Fortsatte beta av min lista över saker att göra innan det blev dags att åka till RH Däck och byta på bilen. Jag hann knappt dricka upp mitt kaffe innan de var klara, imponerande faktiskt. Bilade sedan in till stan för att möta upp min familj på Backlunds. Vi pratade en stund innan jag tog en snabb sväng till Gymgrossisten och köpte Tartarus. Det är det enda jag använder just nu. Och min Xtend ibland, för att smaksätta vatten. Annars har jag lagt min gainer, proteinshake och PWO på hyllan för ett tag, min mage mår bäst så.

Nu är jag hemma igen och har mysmode activated. Lyssnar på Machinae Supremacy och äter kvarg. Ska lägga mig och se på film hade jag tänkt. Senare ikväll ska vi till gymmet för att vara med på ett pass bodypump! Det var så galet längesedan, så det ska bli kul. Roligt att variera den vanliga styrketräningen med gruppass lite då och då. Dessutom så söker de efter nya instruktörer, så jag tänkte jag skulle visa lite intresse.. Antagligen blir det lite bröst+triceps efteråt också. Vi får se!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback