ji

Gårdagskvällen ägnades åt nostalgitrippar utan dess like. Jag satt och spelade HL2: Episode 1 på brännhög volym nästan hela kvällen. Jag älskar det spelet! Det är så mycket problemlösning och lek med fysikmotorn. En skön kontrast till att springa på gator och skjuta ner allt som rör sig (som det ändå är lite snålt med, tycker jag).
 
Kollade på Kick-Ass 2 tillsammans med Martin och munchade halvt desperat i mig mina två Atkins(protein)bar jag hade liggandes. Helt okej som godis, ändå. En mysig kväll, var det.
 
Ställde klockan på nio idag och vaknade efter att ha sovit i ungefär 6 timmar. Martin åkte till jobbet inte långt efter det och jag tog hand om tvätt, disk och dammsög. Satte mig vid datorn och tog hand om det jag inte orkade fixa igår och när klockan var ett ungefär var jag så jäkla trött att jag faktiskt gick och la mig för att sova en timme. Det var så välbehövligt! När jag vaknat kollade jag färdigt på första säsongen av Orange is the New Black, duktigt deprimerande säsongsavslut måste jag säga alltså. Men jag hade gåshud över hela kroppen så något rätt måste de ha gjort..
 
Nu. Kommer vi till den kaotiska delen av dagen. Jag har lääänge planerat att laga torsk. Så länge att jag köpt broccoli, slängt den för att den blivit dålig, köpt ny och slängt den också. Men idag jäklar, taggade jag till för att få lagat den där stackars torskfilen som låg i frysen och blängde. Jag hade tänkt utgå från ett recept som Hanna lagt upp på sin blogg.
 
Torsken var tinad och det var inte så mycket mer arbete än att skära grönsaker och dänga in det i ugnen, egentligen. Jag skar purjolök. Konstaterade att broccolin var dålig så jag plockade fram den frusna. Skulle tina lite fryst ost men påsen gick sönder så det var ostflingor överallt. Men det var när jag letade efter den där lilla burken pesto som jag VET att jag ställde in i kylskåpet sist jag handlat, som jag konstaterade att den där torsken inte skulle bli tillagad idag heller. Peston var helt väck. Jag plockade ur ALLT ur kylskåpet för att leta reda på den (och passade på att rensa lite där på samma gång, hittade en burk Philadelphiaost som fått längre hår än jag). Så jag skalade och kokade mina potatisar och la allt annat i burkar och ställde sedan in allt i kylen tills vidare. Men köket avr en total katastrof plus att det stank av både ost och torsk som stått framme och svettats. Mmm.
 
Skulle sedan äta middag. Värmde min köttgratäng som stått i några dagar och den smakade.. snuskigt! Den hade hunnit kallna mitt i kaoset och grönsakerna var det slibbigaste jag någonsin upplevt. Episkt, att sitta och peta bort saker ur mat man lagat själv. Hövva. Hade egentligen tänkt att baka också men med en överblick över historiken kände jag att.. näh. Inte idag. Jaja, så kan det gå!
 
Rent allmänt klättrar jag mer eller mindre på väggarna just nu. Gymmet har lyst med sin frånvaro i några dagar. Och jag är en allt-eller-inget-människa. Styrketränar jag inte regelbundet är jag inte heller så motiverad att äta ordentligt, osv. Men jag försöker ändå, trots att det av någon anledning känns "meningslöst". Jaja, det blir ju i alla fall dubbla gruppträningspass ikväll. Veckans sista. Iiiiih.
 
Så! Nu ska jag dra på mig lite smink och sedan bila in till stan, bodypump, x-fit och en sväng till Ica. Det ska bli skönt att få lite fysisk stimulans, hoppas jag kan få låna Martins pulsklocka också. I så fall ska jag verkligen utmana mig själv på bodypumpen! Och hoppas att knät är villig att samarbeta..
 
Ikväll blir det ihjälgosning av Martin för att jag saknar honom som en jagvetintevad. Lämnade en lapp på hans datorskärm just to prove my point.
 
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback