lifting shadows


Det är fredag och livet leker! Frågade Martin igår vad han ville göra ikväll. Han höjde ena ögonbrynet och undrade vad det var för speciellt med idag. Det är ju fredag! För oss innebär det visserligen att ledigheten är slut och att arbetet kan börja, men det är ändå något alldeles särskilt med fredagskvällar. De är heliga på något sätt. Och de har blivit superheliga sedan jag slutade på Cherry och faktiskt inte jobbar varje fredagsnatt. Och lördagsnatt. Japp. Sedan den första september 2013 är fredagar alltid hjärtligt välkomna.

Igår när jag skulle sova var jag - precis som jag misstänkt - inte alls trött. Någonstans. Funderade på att börja kolla på Arrow eftersom att jag alltid somnar när jag ser på film (fast jag har blivit lite mer tolerant!) men gjorde min matte och insåg att det antagligen inte skulle kännas värt morgonen efter, att få sova typ tre timmar. Ifall jag ändå inte skulle somnat liksom. Thank you, past-me.

Istället plockade jag upp Dan Browns nyaste som jag läste under lata dagar i somras. Läste 400 sidor på typ två dagar. Sedan dog det ut. Och jag har aldrig riktigt ron att läsa överhuvudtaget. Alla säger "men läs när du ska sova!". Ja. Det hade jag kunnat göra. Om jag hunnit mer än halvvägs genom första sidan innan jag vaknar av att jag får boken i huvudet för att jag alltid somnar så fort jag lägger mig ner. Sååå jag tog tillfället i akt och läste igenom 40 sidor innan jag var tvungen att försöka sova. Det är alltid så kul det där, när jag ska sova men inte känner mig trött. Jag ligger alltid där och grämer mig över att jag säkert inte kommer kunna somna.. Så tar det aslång tid, säkert.. 5 minuter. Bortskämd tjej.

For upp ur sängen klockan sex, innan väckarklockan ringde. Praktiskt taget dansade bort till badrummet för att utföra min rutinsenliga morgontvätt av ansiktet. SÅ taggad var jag! Leverpastejade några knäckebröd och proppade i hörlurarna för att så tyst som möjligt börja kolla på Arrow. Ute var det kolsvart och blåsigt men hos mig var det varmt och mysigt. Mmm.




Tandtrådade, flourade (mina egna verb flödar) och diskade och bäddade och packade ner mat. Smög ut i höstmorgonen och stannade upp. Andades och njöt så hårt. Det var en fin morgon. Och jag älskar mörkret! Doften av den fuktiga höstluften.. Det är något alldeles unikt.


Så efter en stressig öppning sitter jag nu och äter mat. Det sista av min snuskiga köttfärsgratäng, tack gode gud. Men mättast i universum är jag nog. Har inte mer än 4,5 timmars arbete kvar och efter det ska jag hem och vara så fredagskvällig som möjligt, i väntan på min man som slutar två timmar senare.

Bjuder på en bild som verkligen lyste upp min morgon. Ha en underbar fredag, för det ska jag ha!


Brushiebrushiebrushie.. 
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback