notes from the underground

Alltså, den här dagen.. Haha. Jag vet inte när jag somnade igår riktigt, men det måste ha varit strax innan halv sex på morgonen, för det var då Martin väckte mig och bad mig gå och lägga mig i min egen säng. Klockan tio ringde klockan och jag gick upp för att tvätta ansiktet och när jag kom tillbaka kände jag bara.. fy fan. Och gick och la mig igen. Fyra timmars sömn är inte okej någonstans. Martin kom in runt elva och la sig bredvid, och vi sov till ett. Jag och min dygnsrytm alltså. Jag har ju ingen! Skönt att jag KAN somna när som, bara jag vill, i alla fall. Mina dygnsrytmer är väldigt enkla att skifta från dag till dag, och det är bra när det behövs.

Så, idag blev det inte ett skit gjort. Vi har kollat ikapp på Supernatural och somnat på soffan flera gånger. Jag tog itu med alla måsten på datorn och det är ju åtminstone något. När klockan närmade sig 18 började vi dra oss in till gymmet, med väldigt taskiga förutsättningar faktiskt. Jag hade ätit 4 knäckebröd och en flapjack. Kolhydrater deluxe men ändå alldeles för klent bränsle för en torsdagskväll.. Där man förbränner närmare 1500 kalorier på två timmar.
 
 
I vilket fall som helst så körde vi pumpen, väldigt halvhjärtad insats från mig faktiskt. Men enligt Martin märktes inte det, tack och lov. Men jag hade inte energin helt enkelt. Oansvarigt! Så gör man inte. Jag tycker ju att det är skitroligt, då ska jag ju kunna ge allt och inte låta slarv med maten stoppa det. Bland annat. Efteråt stundade x-fit och jag var inte alls sugen. Men det var inte värre än att jag fick ge mig ifall det blev för tungt. Vi var bara 4 personer, jag och Martin plus två till. Jag krigade efter bästa förmåga. Det var en klen insats men samtidigt förvånansvärt bra för att ligga superduper minus på kalorierna. Jag trodde jag skulle dö, på riktigt. Men jag lyckades vinna över Martin när vi sprang i slutet, för första gången evaaah. Och det var ju najs.
 
 
Facebookstatus av grymmaste Maria efteråt.. haha.
 
Vi släpade oss sedan igenom hyllorna på Ica. Det tog nästan fyrtio minuter! För att handla jättelite grejer. Men vid ett flertal tillfällen blev vi bara ståendes och stirrade på något. Vi pratade inte om något särskilt, vi bara orkade inte röra på oss. Lika döda båda två. Men jag blir alltid så lycklig när tränar och krigar och sliter och kämpar ihop, är så tacksam över att vi kan dela det här intresset!
 
Såg på Ica att de sålde mjölk med 50% mer protein än standard. SMART med stora bokstäver! Jag brukar köpa hela lådor med Icas egna kvarg där (Ica ligger alltså jättenära gymmet), men de är praktiskt taget alltid slut. Alla träningsfreak köper upp deras kvarg på nolltid. Så att ställa den här mjölken bredvid, det är inte helt fel för dem alltså. Kommer antagligen gå åt lika hårt (även om det kanske inte är så där jättemycket protein i, ändå). Jag köpte i alla fall ett paket, utan att kolla vad det kostade. Men jag antar att det var ganska dyrt.
 
 
Mjölk. Kärlek.
 
Men nu har vi ätit bacon och ägg och jag har tagit en dusch, diskat och lyssnar på Hollywood Undead. Det är sällan jag har den här mörbultade känslan i kroppen, men jag längtar mycket efter sängen just nu.. Imorgon måste det vara tidig morgon som gäller, för jag har en del att ta itu med innan helgen, och innan jobbet klockan 14. Men innan sänggåendet ska det här bulkas lite till. Ben & Jerry-mys tillsammans med älsklingen, here I come!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback