on the horizon



Vill att den här dagen officiellt ska minnas som dagen då Martin Böwes bytte toarullen. Jag kunde inte låta bli.. Han byter aaaaldrig när den gamla tagit slut. Kvar hänger bara en papprulle och snett nedanför står en ny, påbörjad. Mamma har sagt till mig att det är en naturlag att karlar inte byter rulle, det är ingenting som kommer ändras och inte heller något som är värt att irritera sig på. Men det verkar ändå som att det finns hopp.. Haha. Love you, Bowies.



Idag har jag haft en så jäkla bra dag att jag är alldeles sprallig i kroppen! När jag vaknade strax efter nio bara for jag upp ur sängen, det är så himla skönt att jag hittat en någorlunda konsekvent dygnsrytm och att kroppen är så med på noterna. Tog en dusch och gjorde mig iordning, dukade fram frukost tills klockan var tio och Martin vaknade. Vi kollade på Supernatural och efteråt städade jag glatt upp och hoppade nästan jämfota av förväntan och iver för att åka iväg på en (och tillåt mig låta som en norrman:) liten kosetur till Nordby innan hjärtat skulle börja jobba.

För det första så var det löning idag. Man ska aldrig prata om pengar så här i cyberspace men tillåt mig säga att jag blev överraskad när jag såg mitt saldo. Var tvungen att kolla flera gånger och insåg snart att semesterersättningen från förrförra året ramlat in. Och det året tog jag inte ut en enda semesterdag. Nu. Jävlar. Ska jag hamna i fas med allt vad ekonomi heter. Men först en liten shoppingspree för att fira, men nu blir det ingenting mer.

För det andra så hade jag en sådan brutal jäkla träningsvärk i rumpa och ben. Som jag saknat den känslan! Höll mig lyrisk hela dagen.





Efter att ha besökt Bodypowers alla fem butiker i stan så hittade jag äntligen mina sååå efterlängtade BB-shorts! De är egentligen gjorda för herrar men det är ju fördelen med att vara tjej, man kan sno deras kläder medan de ser ut som jag-vet-inte-vad i våra. Hittade rätt modell i rätt färg och rätt storlek och nu är jag lyckligast i världen och har faktiskt ingenting mer ifrån Better Bodies som jag vill ha. Tro det eller ej. En ny BH möjligtvis men ingenting jag dreglar över, så att säga.



Köpte den femte och sista säsongen av SFU, och råkade se att tredje säsongen av Sherlock kommit. 200 spänn för dessa timmar av känslomässiga berg-och-dalbanor, otroligt. Ytterligare två samlingar av serier kompletta, åååh jag vill inte att SFU ska ta slut.. Hoppas det finns fler snarlika serier där ute, som väntar på att bli upptäckta! Skönt i alla fall att de inte drog serien så långt som bara möjligt, för att håva in mer pengar.. Det finns vissa sådana serier. Supernatural till exempel, den var skitbra fram tills sjätte säsongen sedan började den dala. Visst finns det vissa glimtar men någonstans känner man så här i slutet av säsong nio att den hållt på alldeles för länge. Det finns inget nytt att komma med. Viken liten eskapist jag är.



Fick äntligen tag på en BB-gymväska också. Stor och luftig men jag hade önskat fler än ett fack på den. Nåväl, fick dessutom möjlighet att rensa ur min tygväska som bara blivit mer och mer full av malplacerade prylar och otymplig att konka runt på. Hälften av innehållet fick istället plats i gymväskman och åh så bra det blev! Dessutom kostade den bara 350 kronor.



Efter att ha mellanlandat hemma var jag så sugen på gymmet att jag struntade i allt vad tidsplan hette och åkte in. Lats och biceps i möjligaste mån stod på schemat och sablar i min lilla låda så roligt det var! Det var med lika stor försiktighet som engagemang, som jag genomförde övningarna och liksom igår fick jag aldrig riktigt nog. Fick dessutom betat av mina 30 minuter i zon 3 vilket blivit standard för mig nu. Det är så underbart att arbeta med så hög puls, man får upp förbränningen grymt mycket. Efter passet var jag väldigt kluven inför vad jag skulle ägna resten av dagen åt. Jag ville (läs: behövde verkligen) handla mat, tvätta bilen, lämna bodypumpkit till Lizette, handla småkrafs på Nordby, åka hem till Söle och gå på yoga. Efter att ha velat fram och tillbaka blev det biltvätt, en sväng till Ica och sedan hem, och på med en av Martins tröjor och på med John Mayer i högtalarna för att få den rätta stämningen och laga lunchlådor till de kommande dagarna.

Ni anar inte hur nöjd jag är med resultatet! Jag köpte 1,7 kilo köttfärs (för det är det jag gör bäst) och tänkte först göra en shitload av chili con carne. Igen. Det är min grej; det är lätt att laga och smidigt att ha med sig samt fungerar utmärkt att värma. Men så sneglade jag in i kylskåpet och började fundera på om jag skulle kliva ur den där komfortzonen, utmana mig själv och improvisera fram något nytt. Fullt medveten om att detta skulle ta typ fem gånger så lång tid taggade jag ändå till. Nötfärsbiffar med fyllning gjord på hackad paprika, vitlök, fetaost och oregano! På toppen la jag en klick cremé av soltorkade tomater samt ännu mer smulad fetaost. Resultatet blev så oerhört bra! Jag håller fortfarande på att steka biffar, det tar väldigt lång tid eftersom jag gjorde de väldigt tjocka, men totally worth it.



Imorgon tänkte jag göra det mesta som inte blev gjort ikväll. Ibland har jag svårt att acceptera att det inte är mer än 24 timmar på ett dygn och att man faktiskt får ta det lugnt på sina lediga dagar. Kanske, kanske, kanske blir det ett snabbt kardiopass på gymmet imorgon innan jobbet. Det beror på hur trött jag är. Efter jobbet ska jag gå en snabb sväng på Nordby för att införskaffa de sista nödvändiga grejerna samt lämna Lizettes grejer. Och sedan åka hem till Söle och mysa lite. Tror det blir alldeles utomordentligt bra.

Nu ska jag försöka ta en dusch och njuta lite av den sista ensamma tiden här hemma innan jag ska åka och hämta Martin på jobbet. Misstänker att han slutar ganska sent då han går stängning. Men jag erbjöd mig att hämta honom ikväll så vi kunde åka ihop in till Nordby och kika lite i affärer i Svinesund på vägen, innan han började. Det fick det allt vara värt.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback