phoenix down



Det var ingen jättebriljant idé att laga mat och spela TV-spel samtidigt igår. Eller ja, jag förberedde laxen och la in den i ugnen, drog på bulgur och satte mig vid TV:n för att spela Dante's Inferno. Hack 'n slash-spel, ganska så likt Devil May Cry men jäääklar så mycket mer bisarra miljöer. Oerhört brutalt spel, lite på gränsen faktiskt. Däremot är det ruggigt snyggt och ett sådant där spel som ser svårspelat ut men egentligen trycker man bara på alla knappar helt random och har ingen aning om hur man gör vad.

I vilket fall så ringde äggklockan när bulguren kokat klart men jag var helt inne i spelet och glömde bort, tills det kokade så mycket att det brann.. Ni kan ju föreställa er hur den kastrullen ser ut i botten nu. Den har stått på spisen och kokat i vad som känns som en evighet men det verkar ändå som att jag har en timme med svinto i handen framför mig.. Jääääj.. Men laxen blev god i alla fall.

I vilket fall, ända fram tills Martin kom hem runt halv midnatt satt jag och spelade. Jag gjorde mig sedan i ordning för läggdags och Martin skulle bara ta en dusch och sedan komma in och säga godnatt men jag hann stensomna innan dess.

Det blev en halvstressig morgon men jag kom i tid till jobbet. Hittade dessa liggandes på kontoret, hur snygga?



Vi hade en förvånansvärt lugn fredag framför oss och det var skönt. Först trodde jag att jag kanske skulle kunna gå hem några timmar tidigare, men det gjorde jag inte ändå. Det var på ett sätt ganska skönt ändå, för då fick jag mina timmar. Men fick ändå gå 18 minuter tidigare eftersom jag var så hungrig att det gjorde ont när jag andades. Så det var skönt att få sätta i mig en flapjack och lite BCAA. Satt med Martin på hans rast och begav mig sedan ut i det fantastiska vädret, med en cappuccino från Max. I vanliga fall gillar jag kaffe bäst i sin svarta enkelhet, men vår cappuccino alltså, den måste vara världens godaste!



När jag kom hem städade jag lite, öppnade dörren till altanen och njöt. Det är så min grej, gå och smågreja med öppen dörr. Jag packade upp paketet jag fått från Elgiganten för att sedan slå in den som en present.. Vet ni vad det är?



Japp, en iPod har jag köpt åt Martin. Han nämnde för ett tag sedan att han ville ha en eftersom hans (ganska gamla) gick sönder. Funderade på en kaffemaskin först men kände att det här var mer för honom än till oss båda, och det är ju det som är meningen.



Så resten av kvällen har jag ägnat i soffan och småkikat på SFU. Jag tänker alltid att jag ska multitaska men istället blir allting väldigt halvdant gjort, haha. Har suttit och skrivit väldigt långsamt, smågrejat med schema och planering, och missat lite till och från på TV:n.. Men vad gör väl det. Det är skönt att bara vara. Ingen stress.





Unnar mig en proteinbar med ett glas Ramlösa. Egentligen är fredag min ätardag men eftersom jag fuskat så mycket det senaste så får det vara.

Den här arbetsveckan har gått fort och för första gången på väldigt länge känns det som att jag haft en "normal" vecka. Jobbat morgon till eftermiddag måndag till fredag för att vara ledig på helgen.

Har inga särskilda planer alls de kommande dagarna, så himla skönt. Nu tar jag helg!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback