sky is the limit



Kollar till axlarna och deras fina form trots att de är lite ur funktion för tillfället..

Tänkte att jag för en gångs skull inte skulle börja inlägget med att tala om hur trött jag är, haha. Har ni tänkt på hur onödigt det är, att gnälla över att man är trött? För det första, så är du antagligen inte den enda inom tio meters radie. Är rätt säker på att nio av tio känner sig trött just nu. Eller hela tiden. För det andra, vad vill du att jag ska göra åt det? Säga åt dig att gå och lägga dig tidigare? Precis som att klaga på vädret känns det så meningslöst.. Tänk lite på det, allt det där gnället vi gärna häver ur oss, om såväl saker och händelser som andra människor. Det är faktiskt inte helt dumt att stanna upp och fråga sig själv om någon har någon glädje utav mitt gnäll. Det ska i alla fall jag tänka över en extra gång!

Jag var hos kiropraktorn igår. Även om han masserade min hand bortom uthärdlig smärtsamt så kände jag mig så mycket bättre till mods när jag gick därifrån. Min hand är redan tio gånger bättre, är hyfsat säker på att jag kommer sakna all form av kvarstående men inom bara en dag eller två. Armbågarna och axlarna gör inte heller ont längre, vilket inte känns helt oväntat eftersom smärtan försvinner när jag vilar. Är bara nojig för muskelfästena för triceps, eftersom de ömmar och bränner lite hipp som happ.. Hoppas det också försvinner och inte dyker upp så fort jag ska träna igen nästa gång. Jag fick ut mycket av tiden hos Björn och har även efter hans rekommendation bokat tid på sjukhuset för att ta blodprov, se att allting stämmer där också. Jag känner mig mer hoppfull nu. Mer om det här i separat inlägg!

Efter att ha varit hos Björn åkte jag hem till Martin, och mellanlandade i en knapp timme innan det var dags att bege sig till jobbet. Fick ett sms om att jag hade fått paket, så jag hämtade ut det i samma veva..

 
Ett flak Celsius hade jag fått! Hoppas att de hör av sig snart så jag kan sätta bollen i rullning, tycker att det hade varit så himla roligt att få vara ambassadör för dem!

Jag slutade jobbet klockan åtta, efter vad som kändes som en evighet.. Åkte hem för att hämta Martin och sedan bila in till stan. Jag skulle hämta ut ett till paket (hans födelsedagspresent), köpa lite mat samt hämta hans bil som vi lämnat på gymmet. Vi åt sedan kvällsmat, såg lite på SFU och somnade runt midnatt efter att ha fått läst lite Joe Hill också. Mysigt.

Imorse vaknade jag en timme innan väcklarklockan skulle ringt. Jag drömde sjukt bisarra mardrömmar om våra ökenråttor (för typ tredje gången på en månad eller något) och kände mig inte sugen på att somna om.. Så jag gick upp och kunde ta det lugnt istället.

 
Öppningar är utan tvekan de bästa passen. Det enda tråkiga är att kvällarna innan känns så oerhört korta, när klockan är tio måste man liksom börja avrunda dagen.. Men den där bilfärden, med en rutinsenlig Celsius i handen, ah.. Den är guld värd! Särskilt nu när det är så fint väder på morgonen.

Nu har vi äntligen lyckats äta upp all jambalaya som vi lagade för.. över en vecka sedan, i alla fall. Jag har suttit varje rast på jobbet och tvingat i mig den där maten.. Visst var den helt fantastiskt god i början, men tänk er själva hur dassig mat blir i både smak och konsistens efter att ha stått i kylskåpet så länge. Jag hade lite kokt ägg som jag tog med för att fylla ut magen lite också. Jag har även börjat lägga undan mobilen på min rast, och har med mig en BODY-tidning istället. Jag känner att jag är väldigt fäst vid mobilen, den tar upp mycket dötid som man hade kunnat använda till annat om man bara tänkte på det, faktiskt. Ju mindre dator/TV/mobil jag kan använda mig av i vardagen, desto bättre, tror jag. Ironiskt nog, med tanke på att jag är en sådan sucker för TV-serier. Men det är ju mer underhållning under tiden jag äter, så det känns ändå okej.

Slutade en intensiv arbetsdag klockan halv fem idag. Satt kvar med Martin på hans rast innan jag tog en kaffe och åkte hem. Jag har städat och riktigt päääst hela kvällen. Kollat till formen på magen, är så rädd att tappa musker eller lägga på mig fett nu under tiden som jag inte tränar, men jag får försöka hålla hårt i maten jag vet att jag borde äta och kanske skippa resten tillsvidare..
 

Japp. Ännu en magbild.

Nu ska jag laga en massa lax! Har läst att omega-3 och vitamin D ska vara gynsamt för lederna i kroppenn så nu jävlar ska här lagas lunchlådor till några dagar framöver! Imorgon är sista arbetsdagen för den här veckan, på lördag fyller Martin år (och då ska jag äta budapestbakelse så det står härliga till!) och nästa vecka ska jag börja rehabträna, efter en ch en halv veckas vila.. En vecka till, sedan ska jag försöka mig på den vanliga styrketräningen igen. Läääängtar like crazy.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback