summer days



Ni anar inte hur bra jag mår just nu! Ligger spritt språngande naken på en solstol, bakom huset. Stor fördel med att bo ute i skogen och så där. Lite trubbel i paradiset är det ändå, jag har fått en knöl i bröstet som gör väldigt ont. Jag har varit väldigt orolig och trodde jag i vanlig ordning skulle begå ett stort misstag när jag googlade på det. Google kan göra vem som helst till en dödssjuk hypokondriker.. Men den här gången så var det ganska lugnande. Jag fick i alla fall en tid på sjukhuset imorgon och fram tills dess tänker jag bara försöka få mig själv att förstå att det inte finns någonting jag kan göra åt det samt att oron inte hjälper mig utan bara berövar mig en massa tid och energi som jag kan använda åt att njuta av den här fantastiska dagen, istället.

Igår var det så himla fint väder när vi avslutat en arbetsdag som verkligen rusade förbi. Vi satte oss på baksidan och tog en liten fika med riskakor, jordnötssmör och Celsius. 




En liten hoppspindel fick vara med!

Planen var att vi skulle åka och gymma men det absolut sista jag ville göra var att vara inomhus nu när solen sken så skönt, i kontrast till att vi skrapade rutan på bilen i lördags morse liksom. Så Martin föreslog en liten tur till Färingen, en sjö i närheten. Så vi tog på oss solglasögonen och åkte dit!





Efter ungefär en timme åkte vi hem, köpte med lite glass på vägen och myste framför det nyaste avsnittet av Game of Thrones! En riktig slackerkväll blev det, men det kändes helt okej efter sex dagars jobb.. Är nöjd över att jag tog ett extrapass ändå. Det gick grymt fort plus att vi fick dubbelt betalt. Så istället för tre dagars jobb den här veckan får jag betalt som jag jobbat fem. Inte dumt.

Imorse skulle Martin iväg för att jobba öppning och väckte mig halv sju och frågade om vi skulle äta frukost och kolla på Supernatural. Helt död släpade jag mig upp och halvslumrade genom halva avsnittet. Borstade sedan tänderna och när Martin åkt la jag mig igen. Och sov i tre underbara timmar till.

Dock så drömde jag drömmar om att jag var otrogen mot Martin. Många av mina vänner visste om det och hade talat om det för honom. Han ville inte ha mer med mig att göra men jag kunde inte tala om för honom att vi är bara i min dröm nu, det här är inte på riktigt. Han skulle ju tro jag var galen. Så konstigt! Vaknade till en början förtvivlad men sedan lättad.. Jag skulle aldrig göra något sådant mot honom. Usch.

Jag gick i alla fall upp sent men det kändes så välförtjänt. Kan inte minnas när jag sov till så sent som elva, sist.. Ägnade exakt en timme åt att städa, byta sängkläder och tvätta och diska. Öppnade fönster och altandörren och längtade ut i vädret. Men först lunch, avnjutandes av frysta blåbär och kvarg och lite telefonsamtal.


I början när jag kom ut hade jag långa mjukisbyxor, linne och en tjocktröja. Men mot ettiden steg temperaturen markant och vinden avtog så nu är det helt perfekt! Strax över tjugo grader..


Har legat och läst och pratat i telefon med mamma. Efter en timme kom jag på att solskydd kunde vara bra. Jag begår samma misstag varje år, ligger i solen i många timmar utan allra minsta solskyddsfaktor på och bränner mig så det sitter kvar till nästa sommar. Jag solar sällan och jävligt länge, helt enkelt. Så dumt! Särskilt för mig som är så oerhört känslig mot solen, blir rödlila och får ibland eksemutslag.. Men den här gången tror jag det gick bra!

Nu ska jag lägga ner Joe Hill och läsa lite Mitch Albom istället. Jag gillar Joe men det här är en novellsamling så den passar bättre att ha liggandes bredvid sängen, läsa en novell innan läggdags liksom.

Snart kommer Martin hem och då blir det mat och sedan ett benpass på gymmet. Min träningsvärk från marklyften har precis gått över så det känns bra. Jag tränar mer med kvalitet än kvantitet nu och det känns fruktansvärt bra. Inte vara rädd för att vila varannan dag, och låta bli gymmet kanske en extra dag när jag sovit för dåligt, jobbat väldigt mycket eller har ont någonstans. Jag tror det ger mig mer resultat, en gladare kropp och framför allt mer tid till annat som oclså förgyller livet.



För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Anonym säger:

Du är så härlig o ärlig Ida♥

2014-04-23 @ 00:19:06
Trackback