uncrowned

Jag sitter i min morgonrock och knaprar på världens mest perfekta äpple. Granny smith, med vita prickar, den lilla pinnen bortplockad, jättehårt kött fast ändå så det "spricker" när man biter i det. Och saftigt så klart. Och surt. Så in i helvete. Det perfekta äpplet.

Jag ska alldeles strax sminka mig, ta på mig kläder och blanda en portion kasein, för att sedan åka in till stan en sväng. Det stundar nämligen lunch med världens bästa far! Och innan det tänkte jag storshoppa blommor. Och några proteinbars. Efter det ska jag försöka få till ett snabbt (men jäkligt effektivt) gympass med Martin innan det är dags för att jobba stängning. Men först tänkte jag recapa lite vad som hänt!



Fredag morgon, tillbaka till verkligheten. Max, that is, tydligen. Jag jobbade öppning och var sååå trött för jag hade sovit 3 timmar bara.. Usch, det gör jag inte igen på ett tag! Tack till Celsius som var med och gav mig den där lilla extra energin.

När jobbet var färdigt fick jag ett sms där det stod att mitt paket från H&M kommit. Äntligen! Det tog över två veckor, men där och då struntade jag i det och var glad över att inte behöva hämta det efter helgen. Så fort som fasen åkte jag in för att hämta det, för att hinna packa upp det och förbereda finbesöket som väntade hemma hos oss.

När jag kom hem var titta till gerbilerna det första jag gjorde, som i vanlig ordning. Hos tjejerna hörde jag ett litet mer livligt pipande än vanligt, jag lyfte på deras trähus och där låg de..



.. Arya har äntligen fått sina bäbisar! 3 stycken var de, och de växer så dett knakar, man kan nämligen redan se vilken teckning de kommer få i pälsen. En av dem kommer bli mörk med en ljus mage, och de två andra kommer bli fläckiga. En med en vit rand i pannan, och en med en vit fläck i pannan. Jag vill namnge dem direkt! Är nästan lite sugen på att döpa en av dem till Heisenberg (vi fortsätter på tvserie-temat) och sedan strunta i om det är en kille eller tjej. Jätteroligt, i alla fall!

Klockan sju kom Mary och Annie hit. Så roligt att ses igen! Vi satt och pratade i en timme innan vi visste att Emma var hemma från Göteborg och på väg hit. Så vi började laga mat och duka upp. Jag hade till och med köpt servetter, haha.





Och äntligen blev det rätt tillfälle att dricka upp mina Budweiser som stått i kylskåpet och frestat, väntat på det rätta tillfället.

Vi fick en otroligt mysig kväll ihop, tiden bara sprang iväg. Det gör mig lite ledsen att känna att vi splittras mer och mer, rent fysiskt. Ellen har ju bott i Göteborg sedan ett halvår tillbaka och Emma kom in på psykologprogrammet (så jäkla häftigt!) nu så hon flyttade till Göteborg också, i måndags. Annie pratade om att flytta till Karlskrona och vips så är 3 av 5 i vårat gäng utflyttade från Strömstad. Tror dock att både Mary och jag kommer stanna kvar i Strömstad ett tag till dock. Haha.

När klockan var runt halv midnatt och de flesta av oss borde gått och lagt oss för längesedan började vi avrunda, och de åkte hem. Martin var en ängel och hjälpte mig att städa upp och sedan var det sängdags som gällde. Ja just det, det här var i paketet från H&M!



Bordslöpare..



Kökshandduk..



En förvaringslåda, har tidningar i den..



Två ljus..



2-pack handdukar till toaletten..



2 krokar. Som jag inte har någon aning vad jag ska ha dem till men de var söta. Hiho. I paketet låg även en dubbeluppsättning sängkläder med fåglar på, samt två extra örngott som matchar, och en disktrasa. Med en fågel på. Jag gillar fåglar.



Lördagen kom och den var inte särskilt tung men återigen var jag vääääldigt trött, inte fullt återhämtad från mina 3-timmars-sömn-bravader i fredags natt. Jag och Martin jobbade öppning (en väldigt rörig sådan med mycket extragrejer) och efter jobbet tänkte vi träna men jag kunde inte förmå att ens titta på gymväskan utan att kroppen skrek nej. Vi åt middag på Asian Town, igen, för att det är så förbaskat gott, och efteråt kunde jag inte tänka på annat än hur dåligt jag mådde. Jag sa att det känns som att alla muskler vibrerar, som om de vore utmattade. Martin sa att de kanske var just det, trötta som fasen. Så min efterlängtade legday fick hoppas över. Vilket jag i retrospekt tror var bra, eftersom jag redan tränat ben väldigt intensivt 3 dagar, samma vecka. Sist gång jag la till ett fjärde, tungt pass, pajade jag knäna redigt. Så ändå hade jag gott samvete när vi åkte hem, åt lite godis och kollade på en show av Magnus Betnér. Så jäkla bra kille.

Söndagen kom och jag kände mig inte alls särskilt återhämtad men var ändå taggad inför ytterligare ett öppningspass med Bowies. Dagen gick så otroligt fort, har aldrig varit med om ett arbetspass som gått så fort. Vi fick gå hem en timme tidigare och det innebar en liten uppladdning med enerrgi följt av gymmet för bröst och triceps!



Min legendariska blodådra på halsen, kommer alltid fram när jag kör den här övningen. Och knäböj.



Kände mig vrålstark, härligt pass! Fick även ordentlig träningsvärk i triceps, som jag fått de senaste 3-4 veckorna. Härligt!

På måndagen var jag ledig och det innebar sovmorgon. Det var inte så att jag vaknade särskilt sent egentligen, men jag somnade - totalkraschade - hyfsat tidigt söndag kväll. Både jag och Martin har varit riktigt slitna och somnat tidigt, i samma säng. 4 dagar i rad nu, så ni kan ju tänka er hur trötta vi båda har varit. Ingenting mig emot, som föredrar en dygnsrytm där man hellre går upp tidigt än lägger sig sent.

Martin skulle jobba stängning men fram tills dess var det frukost, Breaking Bad (bara tre avsnitt kvar nu, det är så spännande och ångestladdat att jag måste påminna mig själv om att det inte är på riktigt, för att kunna stå ut med att titta på det och inte må skitdåligt), värmefilt och en massa gosande! Helt underbar start på dagen, om mn kan kalla det så, halv tre, middagstid. Förr fick jag ångest för de tillfällena. Men nu har jag accepterat att jag kanske förtjänar de där måndagarna, som spenderas i soffan halva dagen. För det mesta brukar ju helgen innebära jobb, så det kan vara skönt att varva ner, andas, sova.. och komma ikapp rent fysiskt. Det känner jag verkligen att jag gjort nu!

När Martin åkt så städade jag, tog hand om disk och tvätt. Lagade middag i form av salladsrester från tacosen och tre hakkebiffar och kollade ett avsnitt Weeds. Tycker att den här säsongen varit dålig, rent utsagt. Väldigt antiklimax, jag som väntat så länge.

Åkte sedan med god tidsmarginal in till gymmet för att hålla mitt pass. Passade på att städa lite och sedan öste vi på!


Förbrände nästan 650 kalorier på det passet. Underbart! Är man instruktör så pressar man sig ganska hårt, upplever jag. Man har ju mycket att leva upp till.



Jag älskar mitt jobb, har jag sagt det?



Efteråt körde jag i en timme till. Två övningar rygg och två runga magövningar. Jag brukar som regel alltid köra marklyft i samband med pumpen. Jag gjorde ett inlägg på Instagram om det igår, att jag ligger ganska långt ner på skalan vad gäller marklyft. Jag jämför mig lite med "jämlikar" till mig, alltså tjejer i samma ålder med samma kroppsvikt, fast oftast 10 kilo mer, eftersom jag tror inte jag vet någon som väger 53 kilo. Jag har alltid vägt ganska lite, även om det inte alltid sett ut så. Men de flesta av mina jämlikar tar minst 100 kilo i marklyft, och många av de maxar nästan dubbelt så mycket som jag. Jag har fått höra att jag har en bra teknik men av någon anledning har jag nått en platå, och inte kunnat lyfta ett kilo över 70. Inte ens 72,5. Men igår gav jag mig fan på det, och lyckades efter några misslyckade försök att göra en godkänd repetition med 75 kilo. Det är en ökning med bara fem kilo, och jag har fortfarande en jäkligt lång väg att gå.. Men skam för den som ger sig.



Passade även på att handla Celsius i receptionen. Fick nämligen veta att vi har 20% rabatt där, vilket innebär 5 burkar för en hundralapp. En burk på köpet liksom, ruskigt bra pris faktiskt. Jag är lite anti Celsius-hysterin som råder i fitnessvärlden, men de är bra för mig just för att de är väldigt snälla mot magen. Både kaffe, Tartarus och främst PWO brukar få min mage att vända sig utochin i ren vånda, 8 av 10 gånger. Men Celsius märks inte av alls som regel, därför föredrar jag dem mer och mer.

Så jag har haft några riktigt mysiga dagar! Även om det varit "mycket" jobb och markant mycket mindre sömn så känner jag efter gårdagen att jag är back on track, med i matchen och redo för nya tag! Jag känner mig väldigt, väldigt, väldigt tillfreds med livet just nu. Möjligtvis lite stressad men det hör ju till, wink wink. Vi kollade på Eternal Sunshine of the Spotless Mind igår och det var så mysigt, fick en massa förstärkta glädjeruskänslor av att se den. Min fina Martin. Tack för att du finns.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback