world's on fire

Se där ja, slog på stort och gick upp 05:45 imorse. Gick och la mig strax efter tio men Martin låg och kliade på mig i typ en timme och det var så himla skönt att sömnen fick vänta. Vi hade en väldigt mysig kväll igår, med bananpannkaka till kvällsmat framför ett avsnitt Weeds och så där.. Min älskade Martin. Jag längtar ihjäl mig efter honom just nu.

Jag gick upp tidigt och åkte in till gymmet för ett pass mage och nedre delen av ryggen. Brukar alltid köra det i samband med bodypumpen på måndagar men på kvällarna är det så galet myclet folk där så jag tänkte vafan.. Då kör jag väl tidigt istället. Hellre det än att vänta ut allt folk liksom. Packade lunchen och åkte in!


Martins hemlagade tomatsoppa och en bit pulled beef.. Och ett halvkilo kvarg. Dagen var räddad. Jag har blivit så himla duktig med att laga och ta med egen mat till jobbet, det trodde jag aldrig om mig själv.

På gymmet gick det hyfsat. Jag blev väldigt sömnig precis när jag skulle åka men lyckades ändå tagga till med musik och PWO. Jag kom inte upp över 70 kilo i marklyft men jag tror jag ska försöka ikväll igen. Värmde dock upp med chins och klarade åtta på rad på första försöket! Gamla personbästa sedan två veckor tillbaka liksom. Det är så tungt att träna på morgonen tycker jag, man är så trött och seg och inte riktigt vaken i kroppen. På kvällen däremot är man mer sliten och uttömd på ett annat sätt.. Men vi får se ikväll om jag får in lite mer marklyft och kanske en rullplanka i samband med pumpen.

Slutar jobbet om ungefär två timmar! Då blir det personalmöte, kaffe och att gosa lite med Martin. I smyg.


Har ätit kvarg för soppan blev aldrig varm när jag värmde den.. Höwwa. Lyssnar på Skindred (vet inte än om jag hatar eller älskar det bandet) och ska snart gå in. Ville dela med mig av något jag läste i Allt om vetenskap nyss, haha!


Sistnämnda låter som en bra artikel..
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback