bonfire



Typ så här ser min kvällsmat ut nu för tiden. Fast oftast mer kvarg då, men det såg så himla aptitligt ut så här.

Det känns helt okej att vara tillbaka på jobbet. Inte alls den där vanliga, segstartade jag-vill-ha-tre-veckors-semester-till-känslan. Tre veckor av carpe diem var alldeles lagom.

Träning och mat rullar på som det ska (fast jag hade ett ögonblick av svaghet igår på jobbet alltså, det blev ätarkväll helt plötsligt..) fast det tar upp stor andel tid och energi nu innan jag kommit in i rutinerna ordentligt. Att behöva planera och ligga steget före med maten hela tiden är inte det enklaste men jag tror det blir mer naturligt sedan, när jag är van. Träningen trodde jag också skulle bli mer komplicerad. Min första tanke var "jisses så många övningar!" och många av dem såg obekanta ut, men jag måste säga att jag fått kläm på typ.. allt. Hooray!

Så i tisdags var det benträning som stod på schemat, fokus framsida. Jag fick en sådan jobbig huvudvärk i början av passet så jag fick ta det lite lugnt men träningsvärken satt ändå som en smäck dagen efter. Nya träningsschemat för benen alltså.. Innan träningsvärken gått över är det dags att träna ben igen.. Är ändå glad över att jag älskar att träna ben, det gör det så mycket lättare att köra två gånger i veckan. Plus bodypumpen som ändå lyser med sin frånvaro för tillfället.



Efter jobbet i tisdags ville jag hem och i säng tidigt för jag ville försöka gå på yoga klockan sju på morgonen dagen efter. Av någon anledning tog det mig två och en halv timme att somna. Det är ovanligt ska ni veta.. Jag hade mardrömmar och vaknade sedan halv sju och kunde inte somna om. Jag gick ändå upp tidigt för jag försöker få in en schysst dygnsrytm. Men det är så lustigt, jag känner mig nästan aldrig utvilad när jag vaknar. Eller ja.. även om jag sover åtta timmar så måste jag släpa upp mig själv ur sängen, men jag håller mig pigg resten av dagen. Och är aldrig trött när jag ska sova. Jag kanske ska sova mindre? Sikta på sju timmars sömn?

I vilket fall så hade jag vilodag igår och på agendan stod storkok. Jag hade fått inspiration att laga nötfärsbiffar med rödlök, vitlök, oregano, fetaost, chili och soltorkade tomater. Martin skulle egentligen hjälpt mig, jag som avskyr att laga mat, men fick ta vara på den lilla tid vi hade och åkte in till gymmet efter att ha hackat löken åt mig. Haha.

Men jag ryckte upp mig, lyssnade på Melissa Horn och myste i min onepiece, drack Celsius och fick till en ruskigt fin lunch! (Och en massa mer biffar att frysa in och steka vid behov..)



Två kilo köttfärs skulle rullas och plattas till..



Jag passade på att äta lunch så jag ungsstekte klyftpotatis (med skal, så himla gott) och la till en massa grönsaker.. Dog matdöden. Helt underbart gott blev det.



Efter det stundade stängningspass och på kvällen tog jag mig friheten att lägga mig i soffan med täcke och kudde, och kollade på Breaking Bad tills ögonlocken ramlade ner. Då somnade jag i alla fall omedelbums jag la mig i sängen!



Idag är jag ledig och har faktiskt inga särskilda planer för dagen.Har lite smågrejer att göra men tar timmarna som de kommer. Har faktiskt lyckats hålla mig oerhört lugn och harmonisk sedan semestern. Även om jag har mycket att göra så stressar jag inte, jag är mer pragmatisk än manisk i mina planeringar.. Täbkte sätta mig och skriva ett inlägg om det.

Önskar er en bra dag!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback