i forgot


Igår avslutade vi kvällen med att kolla på Legofilmen. För 15:e gången för min del. När svärpäronen gått och lagt sig tog vi med lite dricka upp på rummet och kollade på 300: Rise of an Empire. Sedan somnade vi, förvånansvärt tidigt för att vara vi.

Så jag vaknade klockan åtta av att jag var så himla hungrig.. Låg och läste tills jag hörde hur frukosten dukades fram och försökte väcka Martin men han var helt utslagen, efter tio timmars sömn..


Hittade den här på väggen efter att vi ätit, ett självporträtt Martin gjorde som femåring. Nutti.

Sedan så undrade Martin över upplägget för dagen och jag sa att jag inte ville vara särskilt aktiv eftersom jag var tionde minut pissar blod (och rakblad, känns det som).. Yep, urinvägsinfektionen spökar igen. Tror aldrig det gick över sist, symptomen bara tystade ner sig och det har liksom inte brutit ut ordentligt.. Ska behandla det, det första jag gör när jag kommer hem.

I vilket fall, en halvtimme efter att jag förklarat detta för Martin säger han åt mig att rycka upp mig. Rycka upp mig. Rycka. Upp. Mig.

Han gillar att leva farligt.

Nä, han hade väl egentligen en poäng för jag var inte särskilt glad.. Men det är svårt när man bara kan tänka på hur kissenödig man är och hur ont det gör.

Så vi körde några omgångar boule, åt lite mat och sedan drog jag mig undan för att få sura ifred.. Och bada. Med massor av bubblor!




Hittade den här texten av en föreläsare i personligt ledarskap. Kändes på pricken idag när jag tycker så himlans synd om mig själv och har dåligt samvete över hur tråkigt sällskap jag är..



Det ska onekligen bli skönt för kroppen att komma hem. Huden bara kliar och jag har blåsor och utslag och insektsbett överallt. Jag ska välkomna höstrusket å kroppens vägnar när jag ändå måste se något positivt i att vi åker hem om några dagar.

Kom ihåg hur viktigt det är att älska samt att välja sina strider. En dag kommer du annars behöva ångra alla småsaker du lät komma ivägen.



För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback