get a way

Okej, först och främst innan jag säger någonting annat. Om ni missat det..

JAG BLEV GODKÄND PÅ BODYCOMBATUTBILDNINGEN!!!

Alltså wow, jag är så himla stolt! Nu har det ju hunnit sjunka in lite grann men jag blev helt till mig, lyckades precis hålla inne glädjetårarna när jag fick min utvärdering. Jag har kört max 15 pass combat någonsin och det är alltså det mest avancerade konceptet LesMills har! Jag är så himla glad, nöjd och stolt och har tagit ett så fruktansvärt stort kliv utanför min komfortzon och byggt upp en starkare självkänsla. Helt fantastiskt!

Min söndag började med att jag "försov" mig en halvtimme, aka.  gick upp när sista larmet av fyra ringde. Men det gjorde inget för när jag gjort mig i ordning och gick till restaurangen på hotellet för att käka frukost så såg jag att de inte öppnade förrän tjugo minuter senare ändå. Så jag gick tillbaka till rummet och la mig på sängen och lyssnade igenom mina två låtar några gånger. Slösurfade lite och såg denna bild på Lil Bub. Hela jag lyste upp tror jag.



Jag hade ju nästan inte fått i mig någon mat alls dagen innan för att jag var så sjukt nervös så jag såg mycket fram emot hotellfrukosten. Men i samband med att jag lyssnade igenom mina låtar smög sig nervositeten på igen fast med ännu mer underliggande prestationsångest eftersom idag var sista chansen.. Så jag fick inte i mig mer än två skålar med fil och flingor, lite hallonsylt och ett glas nypressad apelsinjuice. Det var jättegott men allt jag kunde tänka på var presentationen som skulle sitta som en smäck en timme senare.



Jag checkade ut från hotellet och tänkte att det skulle bli skönt med en promenad i vårsolen. Men när jag kom ut insåg jag att gymmet låg bara ett (visserligen långt) stenkast från hoteller. Så två minuter senare kom jag till gymmet och insåg att det också var stängt. Så jag gjorde det bästa av situationen och övade på gräsmattan. Ljuvligt väder och lite konstiga blickar från förbipasserande men det gjorde mig inget, jag var så fokuserad.

Jag presenterade min första låt en sista gång och det kändes lite bättre än sist men inte helt.. Jag började tvivla på mig själv och min prestation igen men kände snabbt att det är struntsamma nu. Full fokus framåt mot nästa låt och nästa presentation!

Vi körde igenom passet en gång och hade sedan teori. Pratade om lager två-coachning och fick prova att köra igenom vår andra låt med detta i fokus, innan det blev lunch. Vi gick till en salladsbar och även om jag fick i mig lite mer mat än dagen innan så var det fortfarande inte särskilt mycket.



Sedan hade vi mer teori och sedan var det dags.. Sista omgången! Jag var först ut (återigen, jag är så jävla tacksam över att jag fick just dessa två låtar) och kunde starta starkt! Efter min första presentation var jag inte helt nöjd och det berodde mycket på att jag kände mig helt nollad i energi. Men nu var den tillbaka, rusktigt stark kände jag mig! På videon sedan fick jag rysningar så bra jag tyckte att jag instruerade. Sedan var ju mina deltagare också sjukt taggade och genomsnittliga adrenalinnivån låg jäkligt högt, haha. Jag hade så sjukt kul och kände mig nöjd. Kanske kunde det gå vägen ändå.



Sedan kom domen. Michael sa att han var jätteimponerad av min sista presentation, gav mig lite feedback på tekniken men gav mig en high-five, en kram och beskedet att jag blivit godkänd. Alltså. Lyckan. Obeskrivlig.

Så sjukt nöjd med helgen, vi har haft så roligt och jag har träffat så begåvade och inspirerande människor! Mycket spänning, stress och ännu mer känslor som hållit oss i ett järngrepp men utdelningen var helt otrolig. Kan faktiskt tänka mig att vi blev godkända allihopa, tycker alla var så himla duktiga! Det är synd att vi kommer från så olika delar av landet och antagligen aldrig kommer träffas igen för ibland klickar man verkligen. Jag fattade så stort tycke för en dansk tjej, Annemette (tjejen framför mig på bilden), och det är så synd att vi bor så långt ifrån varandra. Hon sa "jag är så grymt imponerad av dig, du är en så cool tjej och jag önskar jag fick vara din vän". Alltså har ni hört så gulligt? Man kan alltid hoppas att vi ses på något kvartal framöver! Fantastiska människor hela högen. Så roligt att vi var så få också, i vanliga fall brukar det vara ett tjugotal personer på utbildningarna men nu fick vi mer plats, feedback och uppmärksamhet allihop.

Direkt efter jag fått mitt besked sa jag hejdå till de andra och sedan åkte vi hem, Lil Bub och jag! En annan bonus den dagen, jag hade inte fått någon parkeringsböter!



När jag kom hem tog jag en mycket välbehövd dusch och hann bara packa upp lite innan Martin kom hem. Älsklingen hade köpt biffar och potatisgratäng.. Samt två kladdkakor. För att fira! Han sa att han var stolt över mig och det betydde nästan mest. Det känns så overkligt. Veckan innan var jag ganska inställd på att avboka eftersom jag varit sjuk och inte kände mig redo.. trodde inte jag skulle klara det faktiskt. När man tar sig an något man känner att man inte behärskar och dessutom gör det inför folk så känns det naturligtvis jobbigt, men det här var ett kvitto på att man kan om man vill. Trodde jag skulle tvivla mer på mig själv än vad jag gjorde, jag hade en bra magkänsla för det mesta men man vågar ju inte hoppas för mycket. Men min inställning gick verkligen ifrån "jag tror jag kan lyckas" till "jag SKA lyckas".



Idag har vi sovit. Så sjukt länge. Vi hjälptes åt att städa huset och på kvällen åkte vi till gymmet för jag skulle hålla pass. Bodypumpen i all ära men jag är så sjukt mer taggad på att få dra igång med combaten. Som belöning till mig själv klickade jag hem lite bodycombatkläder från Reebok (som har ett samarbete med LesMills). Eftersom jag är licensierad instruktör så får jag inte mindre än 25% rabatt på hela beställningen. Så ett linne, ett par sjukt snygga dojor och ett par shorts är på väg hem till mig, för endast 1500 spänn. Bara skorna skulle egentligen ha kostat en tusenlapp. Men jag fick ju lite extra pengar in på kontot och om fem dagar ramlar ju lönen från tre andra jobb in så jag unnar mig!

Jag var inte så taggad på att hålla pass innan jag kom dit, jag hade tre sjukt duktiga deltagare och med det så kom nöjet också. Passade på att öva combat i en halvtimme efteråt, med den energi som fanns kvar.. Jag promotar mitt combatpass stenhårt och det verkar finnas stort intresse. Fick dessutom ett samtal från Jenny på Bodypower med goda nyheter och mitt schema är äntligen färdigt! Nu ska det pusslas lite grann och sedan är livet i full rullning. Har firat med finmiddag och Celsius så här på kvällskvisten men jag kommer sova så sjukt gott i natt. Imorgon skulle jag egentligen bara jobbat 12-18 men Jenny bad så snällt att jag skulle köra heldag så det gör jag! Förklarar vilodag från gymmet imorgon för jag har så ont ööööverallt.

Tack alla som peppat, stöttat, grattat och trott på mig under denna intensiva helgen. Det har varit tufft och för omvärlden är det ingen big deal men jag är nöjdast i universum. Kärlek till er.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback