bachelorette party

Här är då lite bilder från Marys möhippa!

Vi (läs: Ellen) hade planerat detta ganska länge. Vi har en grupp på Facebook där vi alltid bestämmer datum för träffar och så och för ett bra tag sedan bestämde vi ett datum för brunch och bowling. Inget märkvärdigt. Vad Mary inte visste var att vi hade en till grupp där vi planerade hennes möhippa, och det involverade varken frukost eller bowling!

Vi möttes i stan halv nio och smög upp genom trapphuset för att storma in i Marys lägenhet, en timme innan avtalad tid.. Mary stod och diskade och vi skrämde ihjäl henne när vi kom inklampandes! Vi klädde upp henne och skålade Herrljunga cider innan vi satte oss i bilar för att åka över gränsen. Mary trodde att vi skulle bowla och jag - så tätt som jag är - råkade försäga mig i bilen på vägen dit.. Nåväl, jag lyckades ju ändå hålla det hemligt tills det var en halvtimme kvar och det var ju över förväntan.



Vi åkte till Klatring på grensen vid Halden i Norge! Jag trodde vi skulle klättra i berg men det visade sig vara en klätterpark bland trätopparna. Herre min skapare så rädd jag var.. Vissa bara körde på och vissa liksom stod och skakade, klamrade krampaktigt fast sig vid trädstammar och nästan hyperventilerade. Jag tillhörde mer sistnämnda, men det kändes ändå kul att utmana sig själv och rädslan. Jag klättrade den svåraste banan innan vi åkte hem så jag är nöjd ändå. Men som jag ångrade mig väl där uppe.. Kul att åka ziplines däremot!

 


















Vi grillade hamburgare! 



































Efter klättringen åkte vi tillbaka till stan och gjorde Mary redo för en tur till torget. Först skulle hon måla en tavla av sin blivande man sett från hans bästa sida.. så hon målade honom sovandes, när han är tyst och snäll. Haha.





Sedan skulle hon vara en mänsklig jukebox, där folk betalade fem kronor för en sång eller tio för en dans också. 82 kronor fick hon in! Hon var så duktig.





Efter det fick hon ett pussel som visade en skattkarta och hon såg direkt att det var Rossö skola så vi åkte dit på skattjakt! Följde ledtrådar i skogen som tillslut ledde fram till brännbollsgrejer. Det bjöds på godis, vi hade frågesport om Mary och sist men inte minst drog vi på lite musik och spelade ett oerhört ojämt brännbollsspel. Men kul var det!

 
 

Kvällen drog sig mot sitt slut och vi delade på oss, jag var genomsvettig och behövde verkligen duscha.. Men snart möttes vi igen vid Rökeriet för en mycket god middag!





Det stod mellan hamburgare och fisksoppa..

Följt av utgång! Mycket drickande blev det verkligen inte och det gillade jag, det blev en lugn och sansad och fruktansvärt lyckad dag med tjejgänget helt enkelt, utan en massa hets och förnedring. Jag nöjde mig med en mangodrink och när klockan var ett kom Martin och hämtade mig, men jag hörde att de andra höll på till halv fem på morgonen.. Shit pommes frites.

 
Är så himla nöjd med dagen, glad att Ellen gjort ett så bra jobb med att planera den och att Mary blev nöjd. Nu har vi själva bröllopet att se fram emot om en månad!

Tack allihopa för en oförglömlig dag! ♥
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback