beautiful monster

Det har onekligen varit en väldigt bra dag. När jag vaknade var jag så sjukt trött att benen knappt bar.. Jag överdriver inte alltså! Det gjorde rentav ont i kroppen av tröttheten.

Men jag lyckades ta mig igenom arbetsdagen och när jag slutade klockan tre visste jag att det var två timmar kvar tills tränarträffen på gymmet.. Alltså chans att köra en audition som instruktör. Jag har länge övervägt bodycombat eftersom det är så vansinnigt roligt. Däremot tror jag inte att efterfrågan är så stor hos oss just.. Men en vän till mig sa något klokt om att de saknade combat på Nordic Wellness i Tanum också, och om efterfrågan är större där så är det ju absolut värt det! Men jag var ändå inställd på att inte köra audition idag, eftersom jag inte hade förberett mig alls. Men på väg från jobbet kände jag att vafan.. Vad har jag att förlora? Klarar jag det inte så får jag förbereda mig tidigare och prova igen när jag inte har så mycket annat för mig. Och skulle jag bli godkänd så är det ju avklarat.



En affisch på gymmet.. What's stopping you?

Så en timme ägnade jag åt att öva på uppvärmningslåten till bodycombat 61. När vår gruppträningskoordinator kom var det bara jag som skulle söka och hon tittade på när jag körde igenom min låt och gav mig feedback efteråt. Man känner sig ju dum alltså, som att combat inte kräver tillräckligt myclet självdistans som det är, dessutom blir man betraktad. Men det gick bra! Jag klarade min audition så ni väntar jag bara på besked när jag kan åka på grundutbildningen. Antagligen blir det i april för det finns inget tidigare.. Men det är nog lika bra, jag står ju ändå mellan tre jobb i dagsläget så det är nog bra att låta det vänta tills turbulensen försvunnit.


Men lika nöjd för det! Sjukt roligt!

Tog vilodag från gymmet då träningsvärken från förrgårdagens ryggpass satt in ordentligt. Vila behöver man och jag bestämmer sällan i förväg, jag känner efter dag för dag. Dessutom ville jag verkligen bara få komma hem hyfsat tidigt och för första gången på länge inte behöva stressa mig i säng. Men innan hämtade jag ut ett paket från BlueBox!


En Breaking Bad-onepiece som ska föreställa deras labbkläder med gasmask och grejer. Den är onesize och ska vara som en Large för män. Men jag ville ha den ändå. Jag är så nördig. 



We must cook.

Martin hade tagit hand om diskberget hemma och kvällen kändes helt fantastisk. Jag landade i min egen takt, utan stress, lyssnade på musik och lät morgondagens lunch puttra på spisen, för jag fick bytt bort ett öppningspass på Max så jag kan jobba på Bodypower istället. Jag och Sanja är rörande överens om hur vi ska dela på timmarna och just ikväll försöker jag att bara stänga ute allt som känns jobbigt. Jag vill bara leva i euforin jag känner i alla små, vardagliga ting just nu.

Jag kollade flera avsnitt SoA och har bara tre kvar från serieavslutningen nu.. Åt lite på en B&J som överlevt i min frys förvånansvärt många dagar. Det var gott.

Men nu är det dags att sova för jag vägrar vara söndertrött imorgon. Det har varit en väldigt bra dag! Önskar er en fin fredag med massa mys och sedan en trevlig helg för det ska sannerligen jag ha, tillsammans med min fina Bowies!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback