got you


Onsdagkväll. Bodypump. Endorfiner. Fick mig att återigen uppskatta mitt jobb och inse att jag faktiskt är på väg åt rätt håll. Många förändringar i vardagen nu men allt är till det bättre och har en mening. Så är det.



Kom hem till min älskade och vi fick några timmar ihop innan det var läggdags. Han lagade så humla god middag till mig, massa massa massa GAINS! Klyftpotatis, angusburgare och bacon. Mm. 


Torsdag morgon gick jag upp tidigt som fasen, packade och gjorde mig i ordning för utbildning i Uddevalla. Hämtade mina partners och bilade ner till Nordic Wellness för receptionistutbildning.


Överlag en givande kurs men också mycket dötid för oss som aldrig ens sett kassasystemet när de ägnade fyrtio minuter åt detaljer och sidospår.


Vi fick rita bilder och presentera oss, andra fick skriva lappar om deras första intryck av oss och lapparna åkte sedan ner i ett kuvert som respektive fick med sig hem sedan. Vilken värme det var som spred sig i hjärtat när man läste varenda lapp efteråt.. Min favorit var "har kontroll", spot on för hur jag VILL vara i alla fall. Även om Maria lärt mig att det finns inget som heter kontroll egentligen. Det finns inget sådant.



Gänget!

När jag kom hem dröjde det inte länge innan jag la mig i sängen och somnade på en sekund. Somnade runt halv nio, vaknade för att borsta tänderna och somnade om. Vaknade igen vid midnatt av att jag var törstig så jag smäckte i mig nästan en liten BCAA, borstade tänderna och somnade om omedelbums igen. Sov i elva timmar plus lite till som inte registrerades. Fatta att jag var helt slut efter mitt höga tempo, jobb varje dag och fem timmars sömn varje natt.. Skärpning.


Jag hade egentligen lovat min bror Simon att vi skulle gå på bio på fredagen och lyckats flytta vår Celsiusdemo så jag skulle hinna. Men dagen innan i pausen på utbildningen hade jag dubbelkollat och konstaterade att jag läst fel, att vi inte alls kunde gå på bio ändå.. Var tvungen att låsa in mig på toa och storgråta, jag visste att Simon skulle bli så besviken.. Jag hade inte kunnat någon annan dag heller men frustrationen över att inte finnas för eller räcka till åt familjen blev så påtaglig. Men han nöjde sig ändå med att få följa med hem till mig och se på film där under fredagsförmiddagen istället. "Det enda jag vill är att vara med dig" sa han. Är inte det stora ord för att komma från en åttaåring?



Så jag hämtade brorsan och vi dukade upp med popcorn och han hade tagit med sig gröna äpplen till mig för att han vet att det är mina favoriter.. Underbara unge. Filmen var på engelska men med text så det skulle gå bra sa jag till honom. Du är ju så bra på att läsa. Men när vi började kolla insåg jag att texten även den var på engelska.. Men inte nog med att han är bra på att läsa, han är grym på engelska också. Så han hängde med hela filmen ändå.


Lämnade sedan Simon på Söle igen och åkte för att hämta Hanna och sedan vidare till Svinesund för vår demo. Det var stora brister i kommunikationen så ingen visste var vårat material var och vi skrattade oss igenom den halvtaskiga man-tager-vad-man-haver-starten, men tillslut så!


Det var verkligen jätteroligt! Efteråt bestämde jag mig för att skippa gymmet ytterligare en dag. Man måste vara försiktig så man inte kraschar, kände jag.. Så jag spenderade hela kvällen med Martin och det var längesedan vi fick så mycket som fyra timmar ihop så jag är nöjd. MycK et nöjd.

Vi köpte glass och åt middag framför första Alienfilmen. Bra film för att vara så gammal.

Somnade ganska tidigt och hade energi att vakna sju timmar senare. Åkte till gymmet för ett axelpass och nu är det heldag på Bodypower som gäller! De första fyra timmarna susade förbi och nu har jag fem kvar. Bara gudarna vet vad kvällen bjuder på men vi får se. Är taggad inför denna dag men det ska bli skönt att få greja lite hemma i lugn och ro sedan!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback