hello my baby



Häjsväjs på er!

Jag känner mig ungefär som smileyn ovan. Vilken fantastisk dag det här kommer bli! Men okej, först en snabb recap. (Och i förhand varnar jag för en himlans massa selfies, ni vet vad en bra hårdag gör med din självkänsla..)

Söndagsjobbet kom till ända och dagen hade gått så himla fort. Gah, jag älskar verkligen dagarna på Bodypower! Jag hade en väldigt lugn stund i butiken de sista timmarna så jag städade lagret och personalutrymmet, torkade av diskbänken ordentligt och skrubbade till och med i kylen som luktade döden alltså.. Slängde en himla massa skit och hoppas att det uppskattas!

Tanken var att jag skulle haft min upplärning på gymmet dagen efter men jag checkade av med chefen i förväg eftersom hon opererats nyligen och har väldigt ont, om hon skulle komma dit eller stanna hemma. Och att hon inte behövde känna någon press för min del eftersom jag inte skulle ha supermycket emot en dag hemma.. Inte för att det hjälpte, hon är en sådan där person som tar sig till jobbet så länge hon kan stå på benen typ. Om ens det. Men hon uppmanade mig att stanna hemma efter 14 dagars jobb på raken, och jag kunde faktiskt inte argumentera emot.

Så jag spelade in en film i bilen på väg från jobbet och min fjortonde arbetsdag, en liten printscreen från den, haha.



Mot gymmet för att köra ett halvbra pass armar. Tränar sällan armar men hade ingen lust att ge mig på något större projekt egentligen. Så det är mer ett utfyllnadspass liksom.



PT-Emelie har uppmanat mig att äta mer och det har jag verkligen försökt! Söndagkväll var jag så full av mat att jag lyckades pricka in min tyngsta kroppsvikt någonsin.. Hähä. SNART ÖVER SEXTIO!

Så en ledig måndag tillsammans med älsklingen stundade och jag var så himla lycklig! Han skulle in till tandläkaren strax efter tio så jag följde med in till stan för ett pass baksida lår. Hann faktiskt köra klart hela passet under tiden han var hos käftis.

Vi kom hem, åt lunch och somnade på soffan. Utanför var det supergrått väder, inomhus var det lite stökigt och smutsigt men vet ni vad - jag ångrar absolut ingenting. Jag bestämde mig för att inte känna mig tvungen till någonting, min lediga dag till ära. Inget städande eller pillande med pappershögen bredvid datorn.

Vi sov i tre timmar på den där stackars soffan. Obekvämt som fasen men ack så mysigt. Älsklingen tog hand om disken och jag kunde åka in till gymmet igen för en omgång bodypump med full sal!



Kände mig helt vansinnigt dåsig från första stund men jag hade superroligt!



Glad tjej! Köpte med chips och naturgodis hem. Min lediga dag till ära. Så resten av kvällen spenderades återigen i soffan med en massa godsaker och Alien: Isolation. Nervpirrande spel indeed men inget slår hur rädd jag var när vi spelade igenom Amnesia första gången..



Tisdag och min första dag på nya jobbet i receptionen på Nordic Wellness Strömstad! En väldigt lärorik dag men min hjärna kändes som mos efteråt.. Vårat kassasystem är helt bananas alltså. Så himla mycket saker att hålla koll på.. och lära sig.. Men kan de andra så kan ju jag också!

När den arbetsdagen var slut och jag satt i mig en massa mat laddade jag upp för ett ryggpass med Martin, första på väldigt länge eftersom han har varit sjuk en mycket lng period. Alltså, jag älskar att träna rygg men det är så sällan jag faktiskt får till ett bra ryggpass. Vet inte vad det är.







Men det känns verkligen som att kroppen svarat på att jag äter så mycket som jag gör.. Jag har verkligen försökt lägga fokus på det de senaste två veckorna och göra ett kanonsprång framåt i utvecklingen. Kan ju vara inbillning men jag tror det gett resultat.

Idag hade jag tänkt jobba på gymmet igen men min krigarchef Sofia skulle på utbildning i Göteborg så jag fick en halvledig dag till. Inte mig emot, eftersom jag jobbar resten av veckan. Så lite senare idag ska jag på jobbmöte på Laholmen och ikväll blir det bodypump i vanlig ordning..

Jag vaknade halv nio imorse och tog det superchill med frukostgröten och ett glas apelsinjuice framför senaste avsnittet av TWD. Kan inte fatta hetsen som uppstod bland tittarna efter det här avsnittet.. Folk tycker att det är okej att det sprutar hjärnsubstans, de sliter ur ryggraden på folk, äter varandra, försök till barnvåldtäkt - men när två män ger varandra en puss ja då tar det hus i helvete. Sjukt vilka värderingar vissa människor har.

Har i alla fall öppnat alla fönster och STÄDAT huset! Första gången på nästan två veckor som dammsugaren kom fram och det är inte vanligt för att vara jag kan jag säga. Men nu är det rent och fint, diskat och tvättat och doftar gott i hela huset. Dags att skicka iväg lite mejl och sedan pallra sig in till stan för att spika framtidsplaner som jag pratat om. Avslöjar kanske ikväll när jag vet om det blir av eller inte.

Ha en himlans fin dag!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback