animals

I förrgår gjorde vi sjukaste affären på jobbet. Jag får väl inte avslöja siffror eller så men jag kan säga att det var galet. Vi tävlar butikerna emellan om att öka snittpriset per köp och vårt snitt sköt i höjden likt ingenting. Det är inte varje dag.

I förrgår var jag också så sjukt nervös framåt eftermiddagen när combatreleasen närmade sig, men det kändes faktiskt ganska bra ändå. Det var med oerhört kort varsel jag bestämde mig för att köra release och det var inte många timmar jag fick spenderat åt att öva in koreografin men jag var ändå ganska säker.

Köpte en chiapudding på Gusto, första gången jag fick prova på det. Det var gott men oj som jag stred med att få i mig allt, nervös som sjutton.



Chiapudding plus ett äpple utgjorde en väldigt god PWO. Föredrar verkligen något proteinrikt typ kvarg eller lättare mat och fruktsocker innan träning. Oftast en Celsius också om jag behöver ta till det tunga artelleriet.



Passet gick så himla bra! Mycket bättre än jag vågat hoppas på faktiskt! Inte nog med att jag kände mig hyfsat självsäker och koreografin satt, det var åtta deltagare med. De var så sjukt duktiga! Helt ärligt så trodde jag inte de skulle kämpa på så ihärdigt som de gjorde för jag vet hur lätt man ger upp som deltagare. Men jag blev riktigt imponerad. Det var så sjukt roligt och kändes så rätt. Bodycombat är verkligen den stora kärleken för tillfället.



Jävligt trött tjej släppte allt där jag stod när jag kom innanför dörren hemma, smäckte i mig en kycklingwrap och la mig sedan i Martins säng. Han drog på senaste Jurassic Park så halvspontant blev det till en filmkväll. 

Ah just det, på vägen hem från stan så körde jag på en 80-sträcka och såg att det längre fram på vägen var bilkö. När jag kom närmare såg jag tre fulla sopsäckar ligga i mitten av vägen och alla bilar hade väldigt svårt att ta sig förbi. Så när det blev min tur stannade jag i vägkanten och tog mig an att slänga påsarna åt sidan. När jag lyfte dem kände jag att de rasslade.. De innehöll en massa pant! Så istället för vägkanten la jag in dem i bilen. Pantade dagen efter. 305 kronor fick jag för besväret. Det är korta karmabågar väl?

(Ska jag fortsätta med mina goda gärningar är det nog lika bra att jag skaffar mig ett alterego, en vigilante som ränner runt i stan. Tror Short Justice kan bli ett schysst smeknamn. Blir lätt att få in sina häftiga punchlines.)



Måndagen var ledig och välbehövlig. Jag hade egentligen inga särskilda planer, började dagen med att inte vakna till en väckarklocka utan jag vaknade av mig själv strax efter nio vilket var en positiv överraskning. Allt eftersom jag börjat återuppta tempot med jobb och gym så har jag blivit tröttare på morgonen. Fast till skillnad från förut så piggnar jag till när jag går upp och det är ju bra i alla fall.

Tog en sväng till gymmet med Martin för lats och biceps men min axel gjorde mig begränsad. Efter att ha repeterat och kört combat hade jag ganska ont i vad jag antar var en överansträngd högeraxel och ryggövningar är inte optimalt så.. Det var helt okej men jag körde inte på alltför länge.



Fick bra kontakt dock!



Resten av eftermiddagen gick åt att mysa, jag lagade lunch och åt framför House of Cards efter att ha storstädat huset. Bytt sängkläder, tagit hand om disk och tvätt. You name it.



Nostalgitrippade hela dagen genom att lyssna på Pink Floyd! Mitt livs kärlek. 



På kvällen var jag iväg och träffade Ellen och Emma för lite sommarplaner och mys med kaffe, te och kardemummakaka. Fattar inte att de båda är i stan och vi inte setts förrän nu? Det var underbart att få se dem igen i alla fall, känner mig så hemma i deras sällskap. ♥

Hittade den här texten på en sida jag följer på FB. Wow. Så himla jag. Så lättad för det var verkligen spot on för hur jag känner mig ofta och det var bara så otroligt skönt att få bekräftat att andra är likadana och att det är okej. ↓



Jag må vara känslig men jag är inte trasig. Det kom jag på nu att en kurator försökte tala om för mig i ettan på gymnasiet. Att jag behövde acceptera att jag hade många ups-and-downs, det är så jag känner. Det kom så väl till pass igår för jag drog mig undan på kvällen och ville vara ifred, kände mig full av bekymmer och tankar och kunde inte riktigt få bukt med det..

Igår natt förresten kunde jag inte somna. Låg i två timmar och vred på mig för att jag hade något i ögat som gjorde ont och det vägrade försvinna. Tack och lov är det borta nu men istället vaknade jag fem imorse av att mina ben kliade något fruktansvärt. Fattar inte varför min kropp kliar så?! Egentligen kliar den inte, den känns mest irriterad men börjar jag klia så kan jag inte sluta för då kliar det tillbaka. Att duscha är jobbigt som fasen för vattnet liksom kliar när det kommer i kontakt med huden. Kanske ska prova använda duscholja ikväll? Igår kliade min rygg så illa att jag faktiskt lånade Martins spikmatta. Jag la mig på den och låg och gnuggade skulderbladen försiktigt. Efter en stund var det faktiskt ganska skönt, första gången jag njutit av att ligga på en spikmatta. Så skönt att jag somnade, på spikmattan, men vaknade av att jag snarkade. Haha. Jag snarkar aldrig så när jag väl gör det väcker jag mig själv..

Idag är det kaos på jobbet. När jag kom hit var det ett av de värsta oväder jag någonsin sett, jäklars som det regnade, och åskan fick hela Nordby att skaka. Nere i stora butiken hade rören i taket blivit överbelastade så det hade bara forsat ner vatten i hela butiken. Vansinne.

Jag har ått hungrig alldeles för länge vilket resulterade i att nu när jag fick i mig lunch så börjar magen göra så ont.. Hade glömt bort det huvudsakliga skälet till att jag ätermat så ofta men nu lär jag inte begå samma misstag igen på ett tag!

Jobbar med Stefan idag och vi har en tendens att få väldigt mycket gjort så jag ser ändå fram emot resten av dagen, även om han går hem snart.. Ikväll ska jag chilla. Vilodag från gymmet också, den satt inte helt fel.

Back to work!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback