immortalized

Jag har nog försökt skriva klart det här inlägget tre fyra gånger nu.. Men nu jäklar!



Life goals!

Jag önskar att jag kunde prioritera bloggen mer än jag gör i dagsläget. Den där drömmen om att föreläsa i personligt ledarskap, nå ut till andra, sprida och bolla tankar och idéer.. Men jag känner ändå att jag kanske är på väg nu. Det är nästan hundraprocentigt säkert att jag ska börja en utbildning i oktober som jag tror kan vara första steget mot det jag vill jobba med, inriktat på att hjälpa andra människor. (Det blev väldigt diffust här, men jag berättar mer när jag vet mer.) Jag har en ganska klar bild av vad jag vill syssla med till vardags men man måste ju vara tålmodig för all händer inte under en natt. Sakta men säkert, steg för steg.. Och tålamod som är min starka sida.. Men nu är jag i alla fall på väg, efter att ha befunnit mig på samma ställe i fyra år.



Bloggen har blivit lidande eftersom jag haft så sjukt mycket att göra, plus att åskan slog ut vårt internet för ett tag sedan. Sedan slog den ut Martins dator också. Och vår väg till huset regnade sönder i samma veva. Han var tvungen att byta jobb för några veckor sedan och nu är han sjuk. Jobbig månad för min stackars sambo.. Jag har behövt lära in mig fyra releaser till samma vecka och i dagsläget håller jag fyra till fem pass i veckan på gymmet. Men vi alla har samma 24 timmar på dygnet och disponerar dem olika. Man får liksom acceptera att man har valt att prioritera vissa saker och att andra saker blir åsidosatta då, så är det ju bara. Känner mig onekligen lite stressad inför de kommande veckorna men som vanligt ska det väl lösa sig.



Anyway, recap av dagarna som gått! (Återigen utlovas ofantliga mängder bilder på kattungar.)



Äntligen nådde jag upp till en morgonvikt över 60 kilo! Jag har gjort så mycket framsteg sedan jag sa upp avtalet med min PT. Jag tror jag är den typen av människa som presterar bättre när jag får prestera för att jag vill. Jag trodde en PT skulle sporra mig men jag kände mig bara besvärad av att behöva leva efter ett schema. Jag är ju inte såpass målmedveten egentligen, att jag vill se resultat så snart som möjligt, jag är mer ute efter en balanserad livsstil där jag sakta men säkert utvecklas (och i det här fallet bygger muskler). Behöver träningen komma i andra- eller tredje- eller tiondehand så får den göra det liksom. Jag hade behövt praktisk vägledning i gymmet, hjälp med teknik och att bli pushad under träningspassen. Men det är ju svårt att få av en PT på distans. Under min period på kort- och träningsschema hände nästan ingenting. Sedan jag avslutade det har jag gått upp nästan fyra kilo. Inte bara muskelmassa förstås men mer än tidigare, då stod vågen så gott som helt still. 



Benpass innan jobb. I mina supergrymma 2XU-tights!

En sväng till Söle och mina älskade katter. ♥







Och go lillasyster, haha. Kärleken för onepiece går i släkten ser jag..



Dagen innan Marys bröllop samlades gänget på Rossö för att äta mat, umgås och dricka alkoholfritt, haha. Bröllopet får ett eget inlägg så småningom.





Men så roligt det är när vi ses allihopa!



Möttes av detta innan förra veckans combatpass.

Mina tva nya favoritbilder på Lil BUB. Ni gillar henne. Jag vet det.





Efter ett fett träningspass behöver man en fet middag! Ett halvkilo potatis och ett helt paket glutenfria fiskpinnar.. ALLT gick inte ner kan jag avslöja, haha.



Såg detta, apropå fiskpinnar.. HUR SANT?!



Förra måndagen hade jag mitt premiärpass GRIT Strength! Det var så jäääkla roligt! 14 deltagare, vilket tryck!











Sååå nöd tjej, skyhög på endorfiner kan jag lova.



Kattgos i soffan.



Jon Snow sover med ansiktet nertryckt i filten, haha..

Förra onsdagen hade jag även release i bodypump. Också otroligt jäkla bra pass med jättemånga deltagare och svinhögt tryck i benen vill jag lova! Trodde jag skulle stupa rätt ner under låt nummer sju.




Följt av Hannas fantastiska yoga, är så glad att den finns på schemat! Den passar mig så bra och jag ser lika mycket fram emot den varje vecka. Man får andas och jobba i sin egna takt, hon ger alltid väldigt många alternativ och det allra bästa är den där kvarten guidad meditation på slutet.. Gah. Underbart.



Nöjd tjej efter en lång kväll på gymmet.





Wookbuffé, min standardlunch nuförtiden men det är sååå gott.. Och ett av de billigare alternativen på centret faktiskt.

Martin ville att vi skulle prova ett av spelen han köpte i Göteborg. Han började plocka fram och Lana var väldigt intresserad..

 


Det var så sjukt mycket prylar att vi var tvugna att förflytta oss till vardagsrumsbordet. Jag laddade upp med te och tilltugg bara för att sitta och försöka komma igång i en halvtimme och sedan ge upp. Har aldrig sett något så invecklat förr, haha. Vi kom överrens om att Martin nog bör försöka läsa igenom regelboken först så vi har lite koll på vad spelet överhuvudtaget går ut på.. Haha!



Cats!


Gosisar..










Jag mådde dåligt en dag och spenderade hela dagen i sängen.. försökte överatala Martin att komma hem direkt efter jobbet med pizza och han var villig att kompromissa. Du är så knäpp. ♥



Så i väntan var det bara att gilla läget och plugga bodycombatkoreografi i horisontalläge.




Mera katter..



















Eftersom jag dragits med ömmande benhinnor under en längre period fick jag råd om att köpa mig ett par mer dämpade dojor, närmare bestämt dessa godingar från Reebok som dessutom var på halva priset, endast 450 kronor! De glittrar!



Körde mitt första morgonpass GRIT Strength! Det gick sjukt bra! Jag är egentligen ingen morgonmänniska så.. men jag tror jag kan vänja mig vid detta.




Senare på Facebook läste jag detta..



Det är så himla härligt att se och höra sådana här reaktioner från mina deltagare. Åsa gick alltså in i salen samma morgon och sa skeptiskt "jag tror inte det här är min grej alltså men jag ska försöka igen" och vilken utdelning det gav henne! Jag älskar när mina deltagare kliver utanför komfortzonen, utmanar sig och pushar gång på gång för det är precis vad jag gör, i egenskap av instruktör. Få saker är så frustrerande som att slita röven av sig när ens deltagare ser uttråkade ut. Vi gör det här tillsammans.



Mera katter, för omväxlings skull..



Hahahaha kolla in lillkillen!















Story of my life nowadays..





















Alltså den här lilla killen gör mig mållös.. Haha!



Hade sedan en jobbig söndag där jag bara kände mig helt utmattad, stressad med en deadline att sätta bodycombatkoreografin på kvällen och NOLL plats kvar i huvudet. Satt fast med samma trettio sekunder i säkert en timme och kunde varken få in det i huvudet eller fokusera.



Och jag som är den minst stresståliga människan i kommun kände ungefär så här, för ett tag. (Tycker för övrigt att det här är en klockren bild, känner tyvärr alltför många som kör på denna strategi.)




#positivtjej

Men en annan tog det lugnt..



Öppnade min Healthy Box typ en månad senare. Riktigt nöjd den här gången! Men tror ändå jag ska säga upp det.. Det är ändå 179 kronor i månaden som kunde hamnat på sparkontot istället faktiskt. Svårt det där.



Men men, bodycombatreleasen blev av och jag fick köra med fusklappar som sagt. Inget jag är stolt över men imorgon sitter det!

Är dunderförtjust i cooldown-låten.. Den jag länkade i tidgare inlägg.



Mera kissekatter avslutar veckan!





















Eftersom vår väg regnat bort hade jag ringt Jackens Gräv för att komma och grusa samt jämna ut vägen. Men för att spara så mycket arbete som möjligt var vi ute och jämnade till så mycket vi kunde. Han skulle komma i början av denna vecka och eftersom det var söndagkväll visste vi ju inte, så vi fick ta det sent på kvällen ifall han skulle dyka upp dagen efter.. Det blev ganska bra. Men han har fortfarande inte dykt upp. Och nu har skiten regnat bort igen, haha!



Tillbaka till min heltidsvecka.. Är glad att releaseveckan inträffade den veckan jag bara jobbade två dagar på Bodypower för gudarna vet att jag hade mycket att göra ändå!

Projekt: kampanjexponering



Titta så snyggt..



Wow..! Måste verkligen tagit tid!



... skit.



På måndagen fick jag sticka från jobbet en timme tidigare för att hinna till Munkedal och vara med på deras release av GRIT Cardio och GRIT Plyo!




Det var en väldigt lärorik kväll, har ju inte gått på så många GRIT-pass egentligen. Munkedal är en fantastisk klubb att vara på, alltid väldigt upplyftande!

Något som inte var upplyftande var smärtan i smalbenen. Fy fasen alltså. Benhinneinflammationen gör sig hörd direkt jag hoppar och studsar på golvet. Så under kvällen masserade Martin in liniment på mina smalben och när jag skulle sova var det gudomligt svalt och skönt. Vad som däremot inte var skönt var när jag vaknade fyra på natten av att det kändes som att mina ben verkligen brann! Lana hörde att jag var uppe så när jag skulle somna om kom hon in och la sig på min axel och skulle kela. Jättegosigt och så bortsett från att hon har en tendens att hugga mig väldigt hårt om jag klappar fel. Så jag var alldeles livrädd. Vågade inte somna. Jag lever i terror.



Bowies smet förbi när han slutat och tog mig på lunchdejt på Asian Town, kyckling och curry är alltid ett vinnande koncept!



Och efterrätt på Honeycomb! Grekisk yoghurt med hallon och honung.



Min arbetskamrat Alexandra hade fått hem smakprov på en ny goding; AminoPro! Tänk er Celsius fast med 2,5 gram BCAA (aminosyror, protein basically). Hon lämnade en påse med burkar och en t-shirt till mig, så himlans snällt! Bäst av allt var att dessa budgetvarianter på NOCCO, en av Celsius' största konkurrenter, smakade gudomligt! Annars brukar jag vara sjukt svårtflörtad när det kommer till smaker på kosttillskott överhuvudtaget. Jag gillade inte ens Celsius i början. Allt annat som jag testat sedan dess; TEMP, True, Heat och NOCCO (med några få undantag) har jag sågat men denna..! Sjukt god.



I onsdags skulle jag catcha up med Adis för att ta en kopp kaffe på Nordby. Först skulle vi bara in på Intersport lite snabbt och fixa ett par sulor till honom.. tog en evighet.. som tur är hann jag lyssna lite på bodypump-låtarna och visualisera koreografin.. så lite nytta gjord!



Våffla på honeycomb!





Han hängde med hem till mig och Martin för att hänga en stund innan det blev dags att åka in till stan. först ut på agendan var release av GRIT Plyo, följt av en timmes bodypump och en timmes yoga! En påfrestande men väldigt rolig kväll.



Kastade i mig en pasta alfredo och 150g rostbiff mellan passen..

När jag kom hem och hade duschat, smäckt i mig middag som min älskade Martin lagat fick mina smalben lite massage av tidigare nämnda pojkvän framför några avsnitt Futurama som han till mitt stora förtret fått mig att börja titta på.





Onsdagen var jag väldigt upptagen med mitt så tanken var att vi skulle få torsdagen ihop. Kolla så romantisk..



Direkt när jag vaknade på morgonen tänkte jag fy fasen så skönt, idag ska jag bara vara ledig och inte gå utanför dörren och inte träna elelr någonting. Bara några minuter efter att jag vaknat och intalat mig själv detta hörde Lisa av sig, min Les Mills-guru från Munkedal. Lisa var hon som först godkände mig att gå på bodypumputbildningen och har följt mina äventyr sedan dess, till och från. Hon hade blivit sjuk och behövde akut vikarie.. så jag sa ja. Man tackar inte gärna nej till att instruera, ännu mindre att instruera i Munkedal!

Så helt plötsligt försvann vår heldag ihop men vi gjorde det bästa av det. Martin bjöd på frukost i stan!



Kolla.. mat för två..



Dagen gick och vid femtiden åkte jag till Munkedal. De skulle köra release i bodycombat bara tio minuter efter mitt pass så jag tog kontakt med Emelie som instruerade det passet och frågade om hon hade lust att teama. Och det ville hon, så det blev dubbelt upp för mig, men ska det va så ska det va! (Det tyckte INTE mina benhinnor, men förhoppningsvis får jag chans att vila dem snart..)

I efterhand kände jag mig lite dum som föreslog att vi skulle teama då min koreografi var lite halvtaskig.. Kontrasterna mellan oss två som instruktörer var ganska stora, hon var sååå mycket tryggare i koreografin än jag var. Men jag hämtade lite inspiration därifrån och tar det med mig i framtiden. Tycker att vi gjorde ett bra jobb, det är häftigt hur man som Les Mills-instruktörer bara kan mötas i dörren, hälsa och sedan köra ett pass ihop. Eftersom vi har samma utbildningsmaterial, låtar och koreografier kan vi följa varandra väl genom hela passet utan att ens träffats innan. Summa summarum är jag väldigt nöjd med kvällen och Munkedal ger mig alltid så mycket energi!

Min återhämtning..






Nöjd tjej förklarade vilodag på fredagen, för att sedan riva av ytterligare ett pass GRIT Strength på lördag morgon. Hade fem deltagare och måste säga att jag tycker verkligen mina deltagare i Strömstad har stepped up their game. När vi skulle starta GRIT-konceptet var jag skeptisk till om vi skulle få några deltagare, jag trodde att många skulle bli avskräckta av att det var så intensivt. Inte då, de kämpar som fasen!



Formen innan min lördags-GRIT!

Däremot har Martin varit väldigt förkyld och riktigt dålig under en längre period och det kändes som att det bara var en tidsfråga innan jag blev smittad. Jag vaknade upp med en otroligt sträv och svullen (fast inte ömmande) hals och en snuvig näsa på lördagen och tänkte att nu är jag körd. Särskilt med tanke på att jag skulle hålla pass. Man ska aldrig, aldrig, aldrig träna med halsont, det är rentav farligt. Då var det sagt med.





Som tur är har jag upptäckt hälsokostens Echinagard. Röd solhatt som man dricker tre gånger om dagen när första förkylningssymptomet uppstår. Jag upplever att det funkar superbra! Det håller inte förkylningen borta men dämpar symptomen väldigt och förkortar tiden, tror jag. Jag har inte varit så där superförkyld på väldigt länge (pepparpeppartaiträ) och tror jag har denna godingen att tacka för det.



Samma dag som lönen trillade in på kontot fick vi en klädleverans till butiken och i den låg en Six Pack Bag Innovator Mini. Den åkte inte ens upp i hyllan, den fick följa med mig hem! Gizmo inspekterade och godkände!

Jag tror jag kommer tycka den är rolig att använda i en vecka typ, sedan blir det nog bara jobbigt. Förr har jag ju haft min stora Dexter-strandväska med många kilo mat med mig vart jag än går men den här komprimerar utrymmet betydligt. Däremot kräver det mer förberedelse men jag ska se hur det funkar för mig. Stort plus är att den håller maten kall! Aldrig mer behöver jag slänga matlådor för hundralappar bara för att jag inte haft tillgång till kylskåp..



Hittade två rätt schyssta shakers på Rusta med. Tog nämligen en liten shoppingtur med Martin under min lunch och fick även köpt hängare att sätta över dörrkanten till toaletten, ny tvålpump och kopp till tandborstar då våra möglat respektive rostat samt lite hårinpackning. Idag måste jag se om jag kan hitta mer kattmat och kattsand...

Igår gick jag och la mig halv tolv. Är glad att jag kan somna på nolltid igen. Däremot sov jag till nio utan att vakna däremellan plus att jag var helt utslagen när jag väl skulle gå upp.. Det är så tröttsamt men priset man får betala. Jag tror att om jag bara fortsätter som jag gör nu; sover ordentligt och lyssnar på kroppen (vilket jag faktiskt blivit väldigt duktig på) så kommer jag så småningom glömma bort denna trötthet och en dag inse att jag inte känner så längre. Precis som med klådan jag hade över hela kroppen i somras, om ni minns? Den är helt borta nu. Jag vet inte när det gick över jag bara kom på det nu att den inte är kvar.

Idag ska jag i alla fall jobba på mitt älskade Västra och har nästa vecka tre arbetsdagar innan långhelg med Martin och sedan lämnar jag jobbet för tio dagar för att sätta mig i skolbänken.. spännande.. Har lite ångest över att behöva åka hemifrån, hemmakär som jag är in i benmärgen, men vetskapen om att jag rent teoretiskt skulle kunna åka hem och pendla till skolan varje dag är ju en stor trygghet. Tror det här kommer bli kul.



Älskade butiken min!

Ikväll är det bodycombat och jag har för avsikt att sätta koreografin bättre den här gången, haha. En vecka kvar sedan lämnar jag även instruerandet och jag tror det kan vara bra för min kropp. Måste bara hitta vikarier. Tror mina benhinnor kommer bli tacksamma över att slippa hoppa och studsa! Jag tror liksom inte att jag rykt på ordentlig benhinneinflammation än, sist gång gjorde det liksom ont att vicka på tårna men det gör det inte nu. Jag kan inte provocera fram någon smärta, då är det väl inte så långt gånget. Och sist försvann det ju också ganska fort så fingers crossed att de återhämtar sig snart!



Uppskatta resan du gjort och blicka framåt! ♥
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback