don't stop the madness

Vet ni vad?

Idag hände något - i min värld - helt otroligt.

Jag vaknade på morgonen och kände mig helt utvilad. Jag har inte haft den känslan på över ett år. Tro det eller ej, jag grät faktiskt av glädje. Att faktiskt kunna gå upp ur sängen när väckarklockan ringer utan att hela kroppen gör ont, utan att ha ångest.. Utan att fundera på att sova istället för att äta frukost. Dessutom har jag under hela dagen känt mig som inte-en-zombie. I vanliga fall brukar jag släpa fötterna efter mig hela dagen mer eller mindre. Piggna till lite grann men inte såå jag känner mig sugen på att göra något, direkt.. Men idag. Idag hade jag energi från start! Vi tog en promenad efter middagen för att dela ut flyers från Nordic Wellness i brevlådorna runtom här, och efter det blev jag megatrött. Men det känns helt klart okej.

Jag är lite osäker på vad det beror på. Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men Martin har hjälpt mig hitta en jämn dygnsrytm den senaste veckan. Han börjar ju alltid jobba klockan åtta på morgonen så han lägger sig mellan elva och tolv. Jag har börjat gå och lägga mig samtidigt, fast går upp en timme senare än han. Tidigare gick jag alltid och la mig mellan två och tre. Men nu har jag börjat haka på honom och det gör mycket tror jag. Dessutom har jag börjat dricka FitLine igen. Jag tänker avvakta med att påstå att det är det som fått mig att må så himla mycket bättre rent fysiskt men det är inte omöjligt.

Med denna legendariska händelse noterad ska jag visa lite från de senaste dagarna.

La ut saker på Tradera. Har inte så mycket mer prylar att sälja nu faktiskt. Jonny är inte till salu, men han gillar att vara i vägen. Om det ärlådor involverat.





En bild på utsidan av Katt-tidningen förresten.. ♥



Jag gjorde denna som vi lämnade över. De drog in över 2000 kronor till oss!



Kattkedjan hade julmarknad. Jag bad Gunilla köpa en virkad bulle åt mig, för jag själv var i Göteborg.







Spela TV-spel..



Vi gjorde gåvobevis att sälja via Kattkedjan, lagom i juletid.







Jag var på kvartalsutbildning för en vecka sedan. Körde nya bodycombat och nya bodypump. Som för övrigt består av 14 låtar! Jag hade så himla lågt blodsocker och kände mig allmänt sämst alltså.. Hade en riktig dipp i både motivation och självkänsla den dagen kan jag säga. Var förskräckligt elak mot mig själv. Men det var en lärdom det också.



Våra sopor ligger utspridda i trädgården ibland. Har haft mina aningar om grannens hund och hittade ett spår..



Vi blev fotograferade på Nordic Wellness för att sätta upp biler på personalen i receptionen. Jag avskyr att ta porträttbilder men blev faktiskt nöjd. Kul att ha bilder som inte är selfies!





Sedan direkt vidare till stallet! Fick Madicken sist, kul att rida en stor häst igen!



Blir ingen ridning för mig nu på ett tag. Denna veckan är sista förrän 9 januari och jag kan inte vara med för vi ska ha release på gymmet.. men men. Den som väntar på någon som gått har väntat för länge som pappa brukar säga.



Igår var jag ledig. Och på lediga dagar ska man ju som vi alla vet göra allt sånt man inte hinner göra annars. Hämta ut paket på två olika ställen, lämna av en Traderavinst i stan, panta, slänga det källsortterade skräpet, tanka, fylla på spolarvätska, ta en fika med Bowies, lämna över en katt till sitt nya hem.. Ni vet. Det vanliga.

Från Supercat fick jag en vattenfontän som var så svår att montera  att jag nästan hoppade sönder skiten och en fin keramikskål, dubbelt så stor som matskålen de hade innan. Väldigt skönt att slippa fylla på både mat och vatten två gånger om dagen plus att vara rädd för att katterna ska törsta ihjäl under dagen om man glömt fylla på innan man åker till jobbet.



Fick också FitLine i ett av paketen. Jag har använt det tidigare eftersom jag hört så många säga så bra saker om det, men efter ett år avslutade jag det eftersom jag inte märkte någon skillnad. Dock så var jag i toppform då och hade egentligen lite svårt att egentligen förbättra mitt fysiska mående plus att jag efter mötet med Mia (som kontaktade mig och ville berätta om det vilket jag gladeligen gick med på) insåg att jag inte använt det ordentligt. Jag sa rakt ut till henne att jag egentligen inte tror så mycket på sånt här - kosttillskott överlag - men ändå tänker prova med ett kritiskt tänkande. Är man inte nöjd efter första månaden får man pengarna tillbaka, så jag har inget att förlora. Ska bli spännande attt se hur jag mår då.



Ah just det, hälsade på Martin på jobbet och han tog en liten paus för att fika med mig på Espresso House.Åt saffransbulle, sååååå gott! Med tomtelatte, som också var gott, men alltid när det är någon form av syrup i tycker jag att det blir så himla mättande direkt..



Kardemumma, grädde och kaffe... Gaah..



Mellanlandade snabbt hemma innan det var dags att möta upp Marika, Kattis och Kattis skjuts till hennes nya ägare.



Sist men inte minst, har ni hört nyheten? Så kul att äntligen få dela detta med er, det har varit på tal länge, men äntligen är det officiellt! Har så sjukt höga förväntningar, haha.


Nu ska jag faktiskt sova. Är väldgt sugen på att behålla dygnsrytmen ett tag och se hur det känns.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback