success


Masade min välformade rumpa ner på gymmet för runda nummer två. Hade lagat två portioner lunch/middag med fullkornsris och torsk i dillsås. Åt upp båda två. Såg två avsnitt The Walking Dead och klämde i mig en Celsius. Egentligen är jag lite så där allmänt otaggad, men på med lurarna och in i min egna värld i en timme så ska nog det lösa sig.

Jag tror det kan ha lite att göra med att min första klient som jag hade på konsultation avböjde vidare samarbete. Egentligen är jag inte det minsta förvånad. Jag ska absolut inte ge ut någon information men jag kan säga att han inte var bekväm och införstådd med upplägget och vad det innebar. Jag inser att jag absolut inte ska ta det personligt och jag är fortsatt nöjd med min insats. Jag tycker jag var professionell och noggrann. Så jag klandrar inte mig själv på något sätt egentligen, men det finns liksom en rädsla där någonstans, tänk om varje konsultation kommer bli så här? Tänk om det faktiskt inte finns någon efterfrågan på mina tjänster här?

Men som jag delade en bild på häromdagen. Ett barn som försöker lära sig att gå tänker inte efter att ha ramlat femtio gånger, "detta kanske inte är något för mig". Så har jag femtio konsultationer och får femtio klienter som avböjer så ska jag inte sluta tro på mig själv och inte tveka att ha en femtioförsta. Jag vet att jag är bra på det jag gör och ska inte vara rädd för vad som händer i framtiden. Jag kanske inser om ett år att jag inte kommer kunna jobba med detta alls, men att oroa sig för det idag berövar mig bara glädje och gynnar inte mig imorgon.

Let's do this!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback