critical



Sharing is caring, tycker Lana. I alla fall när det kommer till middagar.. Knäppa katt. Någon reagerade på att jag mest lägger upp bilder på Jonny men det är av den anledningen att Lana inte är lika social. Hon vill sällan kela eller vara i närheten så hon är inte lika påtaglig på det sättet. Det handlar inte om att jag favoriserar honom och försummar Lana utan snarare så är det han som går att interagera med medan Lana drar sig undan. Men det blir bättre! Vi var hos veterinären i måndags och jag trodde Lana skulle klösa ögonen ur mig efter det för hon var väldigt missnöjd under bilresan dit. Men hon är mer tillgiven nu, det är mysigt. Vi fick vaccinerat och avmaskat och gjort en liten hälsokoll, bokade även tid för kastrering och nästa vaccination om tre veckor. Till helgen ska de även chipas och efter det ska jag skaffa försäkring på dem båda två!

Jag åkte till gymmet tidigt i måndags bara för att värma upp, köra två set och sedan åka igen. Jag kände det inte, ni vet. Kroppen var inte med alls och istället för att pressa mig själv igenom ett högst sannolikt dåligt pass så avbröt jag och åkte för att hämta ut ett paket istället, det var sista dagen att hämta det på så det var väl lika bra. Fick provsmak på Nude från Celsius, man tackar så mycket!



På tisdagen var jag ledig och i vanlig ordning sov jag alldeles för mycket. Jag skulle ha gjort några timmars praktik men det blev inställt för att tränaren skulle opereras, vilket var skönt på ett sätt för jag var verkligen inte i form. Fick huvudvärk och var seg hela dagen.. Fick nys om att nya Nordic Wellness i Uddevalla skulle öppna på eftermiddagen så jag raggade med mig Sanja, körde 40 minuters rygg på gymmet innan vi åkte och sedan bar det av mot Uddevalla i stormväder.

Dansskorna var med för vi skulle köra bodyjam! Så jävla roligt! Det gick så sjukt mycket bättre än sist, haha. Jag har verkligen inte känsla för det där med dans men man blir bra på det man tränar på.. En dag ska jag bli instruktör i det.. om väldigt lång tid. Haha.



Vi provade även det nya Les Mills-konceptet SPRINT, typ GRIT på cykel. Högintensiv intervallträning. Det var inte min grej, spinning har aldrig varit det, men en erfarenhet rikare har ju ingen dött av att vara.



På vägen hem stannnade vi till vid Subway.. jag fick köra en specialare med No Sugar Challenge i åtanke. Men det var gott ändå! Sanja tog en smörgås med tonfisk, skagenröra, avokadoblandning och typ alla grönsaker. TROR NI DEN VAR KLADDIG? Största mackan jag sett, haha. 



Men det var supertrevligt att få en kväll med Sanja, vi ses ju nästan aldrig. Synd, för vi har ju så himlans roligt ihop!

På onsdagen var både jag och Martin lediga eftersom jag bytt pass på jobbet.. återigen sov vi alldeles för länge (jag sover dubbelt så mycket när jag är ledig som när jag jobbar, typ 5 timmar vs. 11 timmar) och mitt planerade gympass kunde jag återigen se mig i stjärnorna efter. Jag fick i alla fall bränt av ett pass bodypump med Sanja som teampartner följt av en timmes yoga. Fick gjort lite vettigt på kvällen sedan men annars var det en lugn dag alltså. Det fanns många saker jag kunde fått gjort men nej.



Och bäst av allt? Jag hade ingen ångest för det.



Men jag måste verkligen hitta en jämn dygnsrytm. Det är bra att jag tillåter mig sova men det är inte hållbart att sova halva nätter följt av halva dagar.

Så med en dålig start på träningsveckan i beaktande gick jag upp tidigt idag för att åka till gymmet. Men återigen, fem timmars sömn gjorde mig väldigt trött och kluven.. Så trots att jag bäddat sängen och klätt på mig och stod med frukostgröten i mikron gick jag och la mig igen, sov två timmar till och snoozade in i det absolut sista. En heldag på bodypower står på schemat! Fantastiskt.

Jag har i alla fall fått mejlat en massa, skrivit in datum och planerat och bokat in diverse grejer. Bland annat fler event å Nordic Wellness vägnar! Skönt att ha sånt färdigt, jag har svårt att tänka klart om jag inte skriver ner grejer jag ska göra. Istället för listor har jag märkt att det känns bättre att skriva in en sak per dag i kalendern. Man får passa sig så inte tvångstankarna, stressen och utbrändhetskänslan dyker upp igen. Jag känner mig så gott som återhämtad från min downperiod som höll mig i ett järngrepp i nästan nio månader. Nu ska jag _inte_ tillbaka. Därför känner jag efter och släpper på principer. Det är en balansgång men jag är optimistisk.



Igår blev min lilla skitunge 5 månader! Jisses som tiden går. Har slängt ihop några bilder till en #throwbackthursday till när han var vår lilla, lilla pajas. Så otroligt bedårande (i vissa stunder) som liten. Idag också så klart, även om han är mer av en stilig ung herre nu för tiden.

Nu ska jag återgå från rasten till jobbet! Ikväll står storhandla på schemat och jag ska höra med gubben om han kan tänka sig ett gympass också, bara för att jag missade mitt imorse. Bara en timmes axlar eller något sånt.

Har dessutom en hemtenta som ska lämnas in imorgon! Har börjat men borde nog lägga ner lite krut på den ikväll också.
 
Önskar er en bra torsdag! Snart helg!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback