figure of eight

Idag skulle jag ha varit hos Johanna(s Hud och Friskvård) och fixat nya lösögonfransar. En halvtimme efter avtalad tid kom jag på det. Det är väldigt olikt mig, som använder min almanacka maniskt.

Så jag ringde henne och skämdes som sjutton. Fantastisk som hon är lyckades hon få fram en ny tid lite senare. Vilken service, är så tacksam! Och jättenöjd över mina nya fransar! Jag sminkar mig ju inte alls ni för tiden så det gör stor skillnad.

Tog en kopp kaffe och en promenad med Martin och alla som hatar på Pokémon Go kan sätta sig ner alltså. Det är så sjukt roligt att gå ut tillsammans och gå längre sträckor för ett mer interaktivt spel. Vi umgås. Vi andas frisk luft. Vi rör på oss. Visst att man går med mobilen men vad gör andra som är mer produktivt och enligt egen utsago inte lika hjärndött? Kollar Facebook? Ser på tv? Vi har börjat gå promenader genom stan nästan varje kväll, jag tycker det är så mysigt. Framför allt kul att se folk och beundra den otroligt vackra stad vi bor i.

Hann inte med så mycket mer än att åka hem, städa och åka till gymmet för en timmes combat och en halvtimmes pump. Efteråt åkte vi ner till Hamnsköj en snabb sväng. Det var megamycket folk men jag träffade Mary och bara det gjorde ju resan värd. Jag köpte mat från Asian Town-bilen och när spöregnet kom gick vi tillbaka till bilen trots att Rydell & Quick precis börjat spela.

Det var många år sedan jag såg så mycket regn. Inte en endaste torr fläck (förutom en på magen under min vattentäta jacka). Vi var helt genomblöta när vi kom fram till bilen.

Öste Dream Theater i bilen och när vi kom hem hoppade jag i vattenpölar och dansade i regnet. Because life.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Anna Th säger:

Go for PokemonGO! Man är ju i alla fall ute i friska luften :-) Och i ert fall tillsammans. Supermys!

Svar: Ja verkligen! Inget fel med det! =)
Ida Hansson

2016-07-28 @ 00:02:59
Trackback