sky is the limit

Måste bara berätta för er om ett av det häftigaste jag någonsin gjort. Idag hoppade Amanda och jag tandemhopp!

Jag bor knappt fem minuter från flygfältet och åker förbi varje dag. På sommaren ser man en massa fallskärmshoppare och aldrig i min vildaste fantasi hade jag kunnat föreställa mig att JAG skulle falla ner där!

(Kom nyss på att jag glömde min förlovningsring i fickan på instruktören. Bummer.)

Jag blev egentligen inte särskilt nervös förrän vi satte oss i planet. Vi tog dessutom en tur bort till Koster först för att släppa av några andra dårar. Åkte sen tillbaka. Och då var det vår tur..

Allt gick så fort och man hann verkligen inte bejaka vad som hände. Jag hade föreställt mig att man skulle bli sittandes och räkna till tre typ, men icke. Man tittade ner och allt såg så litet ut från 4000 meters höjd att man liksom inte fick någon uppfattning om hur högt upp det var. Att bara kasta sig handlöst ut och slå volter i luften fallandes i 200 km/h säger sig självt att det går verkligen inte att beskriva! Men det var en sjukt härlig upplevelse och jag har aldrig varit med om något liknande!

När han vecklade ut skärmen var det en sekund där jag kände hur vi liksom tappade kontakten och då blev jag livrädd. Men sen fattade jag vad som hände. Han gillade att flyga runt i cirklar och jag blev vansinnigt illamående och fick helt sjukt ont i öronen av tryckskillnaden.. Är nästan helt döv på vänstra örat. Men det får det fan vara värt!!

Valde ingen fotografering vid hoppet.. Men tog denna efteråt på mig och min Skydive-master! Jävla cool kille!

Blev vansinnigt sugen på att skaffa ett eget certifikat. Skulle göra om det alla dagar i veckan. 10/10 talgoxar i betyg.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback