morning star


Jag har varit sååååå bitter de senaste dagarna. Måste vara PMS. Igår när jag åkte till gymmet blev jag så ledsen för alla var ju där med vänner men jag var så ensam, så ensam. Men på vägen hem sen ringde jag Ädiz och Sänjäy för att höra om de skulle kolla på majbrasa eller så (för det var ju så synd om mig som skulle behöva kolla SJÄLV, jag som så ensam är). Det skulle de inte. Men de hade köpt pizza och jag var jättevälkommen bort. Men då blev jag lite besvärad och tänkte "äh, hade ju varit skönt att åka hem ändå". VAD HÄNDER. Aldrig blir man nöjd. Men jag åkte bort så klart. Fast så mycket pizza blev det inte.. Fick ännu en foodbox av Sanja! Hon går på ett visst matschema nu där hon ska äta nyttiga färdigrätter och jag äter upp dem. Haha. Som sagt. Man blir aldrig nöjd. Jag tror PMS är förklaringen. 

Anywayz, på gymmet skulle jag köra axlar men ALLT var upptaget (ville bara gråta) så jag körde fett många set militärpress följt av några set side raises men hade så dåligt pepp och fokus (att jag fortfarande bara ville gråta) att jag tänkte fuck this shit och krigade mig igenom ett pass GRIT Strength istället. Avslutade med lite yogaflow för stretch och nedvarvning.


Idag har det varit helt bananas på jobbet. Kassan bara stendog några minuter innan min rast var slut och hela dagen gick åt att försöka fixa det. Utan resultat. Chefen kom upp för att se om han kunde fixa men det bokstavligt talat sprutade blod på väggarna och flera frustrerande timmar senare var det inte ett dugg bättre. Stackars Tobias. Jag satte upp hundra lappar som sa att vår kassa var ur funktion och nästan blockerade ingångarna med dem men ändå kom folk in och lyckades på något mirakulöst sätt inte lägga märke till dem. Och snälla, vad ni än gör när ni ska handla och det inte går att ta betalt, sluta aldrig säga

"Ååååh, då är den gratis då!"

Det slutar aldrig vara det roligaste skämtet i världen. (Märk att ironin ligger så tjock i luften att du skulle kunna skära i den.) Eller ännu bättre är när folk blir arga för att vi har problem med kassan. Jag kan inte annat än beklaga omständigheterna och försäkra om att jag är minst lika frustrerad som de. Men den här är bäst:

"VA?! Jag har åkt HEEEEELA vägen från Norge!(!!!)"

Andas. För det första har vi två butiker till på centret och för det andra ligger Norge typ ett stenkast bort och jag körde nog längre än du bara för att ta mig till jobbet imorse. (Sa jag att jag var bitter? Men jag kan bete mig bland folk. Jag lovar.)

Men som tur är var det Sunday aka. Funday och vad passar väl inte bättre än att avsluta dagen med ett pass bodycombääät med mina kära stammisar. De är bäst. Som jag älskar det här passet. Åh. Imorgon öppnar anmälan till Les Mills Superstar... Holy.

Så kvällen till ära har vi storhandlat massa krubb, byggt middag, sett att vi har fett mycket myror i huset, städat, panikdeklarerat och invigt vårt nya tv-spel. Allt detta istället för att sova som jag verkligen borde göra. Har nämligen lovat att försöka börja jobba klockan sju imorgon. Inventering. Kom igen det blir sköj. Jag sa att jag kunde inte lova någonting. Jag är schemalagd från åtta men ska jag försöka vara inne vid sju kommer jag högst sannolikt vara inne halv nio för jag har förtjänat lite sovmorgon, jag som var öppen för möjligheten att komma in klockan sju men kände att jag orkar inte. Jag tänkte börja mycket tidigare. Det är tanken som räknas. 

På tisdag ska jag vara ganska ledig. Förra året jobbade jag 364 pass. På 365(,25) dagar. Bortsett från de dagar jag var på utbildning (34 dagar). 

Det är ganska mycket jobb. Det är tur att jag åtminstone älskar det jag gör!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback