the path

Jag har haft en sådan sjuk otur med min bil. Besiktade den för ett tag sedan men den gick inte igenom. Nu har pappa gjort TRE försök att beställa den nya delen. Han har beställt rätt men fått fel. Tre gånger. Efter första gången ringde han till och med Skruvat och sa att han ville ha en ny och vilken det skulle vara. Trots detta blev det fel.. Så lyckades han få tag på en annan del så han kunde tillverka en provisorisk del med en av de felaktiga delarna, körde ner till bilprovningen och så tog de inte emot på fredagar. Vad gör en bilprovning om de inte provar bilar? Så på måndag får jag köra ner på morgonen innan PT-timmen och hoppas att jag får en drop-in, annars får jag väl vara så fräck att lämna nyckeln och bilen parkerad utanför. För på tisdag blir det körförbud.

Precis som med min förra bil så börjar jag känna att det är dags att göra sig av med denna. Reparationerna blir allt mer och mer frekventa och den kostar mig mer och mer i månaden. Tror jag ska sälja den, betala av mina lån med pengarna och sedan ha råd att leasa/köpa en ny bil. Vi får se. Ska leta fram visitkortet till säljaren på Nilsson Bil och boka in ett möte innan det går alltför långt. Jag menar det blir knappast bättre.

Anyhow, idag var början på min efterlängtade helg! Jag åkte med Martin in till hans jobb tidigt så jag kunde ha bilen, när jag kom hem la jag mig på soffan med täcke och kudde för att kolla på The Path. Somnade efter en halvtimme. Sov ett par timmar.

Gick upp och lagade frukost. La mig på soffan igen. Somnade en gång till. Gick tillslut upp vid tre (ångrar ingenting) och dammsög, vek tre maskiner tvätt, lagade lunch/matlådor, diskade och städade undan. Sedan var det dags att hämta Martin, hämta bilen på Söle och sedan åka ut till Karmen, Josefins häst!

Vårt ridpass gick så där. Karmen har varit skadad och marken var frusen ute så jag vågade inte rida särskilt intensivt. När hon drog öronen bakåt och slog med svansen i galoppfattningarna vågade jag inte driva för jag trodde hon visade obehag. Visade sig sedan att hon bara kört med mig och gör sådana små rackartyg för att slippa. Skrutthäst. ❤️ Men hellre på den säkra sidan, på söndag ska jag vara mer bestämd. Martin var med och hjälpte mig både mocka och rykta och filma när jag red. Bästa Bowies.

Vår jourhemskatt Martin har rört sig lite i huset idag när vi varit hemma, det är framsteg!

Jag har blekt och sedan färgat håret, ska gå och skölja ur det nu. Imorgon ska vi upp jättetidigt och åka till Göteborg för att gå på Göteborg Horse Show! Äntligen! Har inte varit där sedan jag var tio år typ. Hade tänkt shoppa mig själv till döds på mässan efter alla hopptävlingar, men kontot tillåter inte riktigt det. Hade egentligen velat köpa en heeeelt ny outfit men kommer nöja mig med att byta ut det som inte längre är helt. Alla mina ridkläder är minst 6 år gamla, mina skor är över 10 år gamla tror jag.. så nya skor med tillhörande chaps, strumpor, en tunn tröja och en tjocktröja. Handskar, väst, ridhjälm och ridbyxor får hålla ett tag till.

Längtar!(!!)

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback