when life gives you lemons...

Igår var det måndag. Bästa, efterlängtade måndag. Gick åt skogen.

Egentligen var det väl en bra dag med mindre roliga inslag.. hade PT-timme klockan 08.00, stannade sedan kvar på gymmet för att hänga med Sanja ganska länge, köpte frukost på Backlunds och körde ett bra bröstpass. Men sedan på vägen hem märkte jag att bromsarna på min bil inte funkade som de ska, det gick liksom inte att tvärnita och pedalen gick nästan hela vägen ner i mattan innan det började ge verkan. Så jag kunde inte ta den där planerade turen till Martins (katten) jourhem som tänkt. Fick på kvällen bila jäkligt försiktigt hem till Söle och pappa som är ensam hemma med mina syskon varav den ena hade nästan 40 graders feber. Har jag tur kan han titta på den idag och kanske hitta felet. Kanske laga den. Tills dess har vi bara en bil, Martin och jag, som dessutom har dåliga bromsar och problem med avgassystemet den med. Till råga på detta fick jag veta igår kväll att en av föreningens katter har kraftig ögoninflammation vilket är ett stort problem då han är skygg och inte hanterbar. Hade behövt vara med hos veterinären nu på morgonen men ska till stallet i Tanum om en kvart. Dessutom ska Dino flytta till sitt nya hem idag och jag som satt ihop en flyttmapp för första gången i mitt liv har bara skrivit ut en kopia av överlåtelsen fast vi skulle behövt två. Jag kan låna skrivaren på gymmet innan jag åker tänkte jag men där tänkte jag fel för när jag väl kom hit insåg jag att nyckeln till personalingången ligger kvar i min andra jacka hemma. #gudgemigstyrka

Det kommer bli en minst sagt oerhört stressig dag. Måste skriva ut ett till papper och skriva på min del av avtalet och sedan dessutom lämna det hos Tanja innan jobbet. Så när jag kommer tillbaks från stallet med andra ord. På en timme. Ska duscha också. Samt inte krascha och dö pga. dåliga bromsar.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback