spoken word

Äntligen! Har jag fått tummen ur för att skriva ett skitlångt inlägg som ni älskar att hata. (Ping Åsa!)

Jag har inte skrivit ett längre inlägg sedan i början av mars. Jag vet inte riktigt vad som hände. Inspirationen, lusten och meningen med att skriva bara försvann faktiskt. Det hände så mycket samtidigt i och med att farmor gick bort och att jag köpte häst och livet liksom skulle rulla på, lite som att jag mest ville leva i nuet och inte bejaka min situation eller mina känslor mer än så. Så det här är en recap på vad som hänt under mars, april och maj. Tror det är närmare hundra bilder helt ärligt. Men jag tror det hade varit kul att läsa om dessa månader längre fram och komma ikapp lite.

Jag hade köpt en glasburk i Uddevalla som jag var så nöjd med och mina katter förstörde den. Hörde av mig till butiken som erbjöd fantastisk service och skickade en ny till mig och lät mig betala med swish. Tog en dag så var den framme! Sagolika Hem i Uddevalla, besök dem!





Fick till några träningspass under månaderna som var. Nu när hästen är här lyser gympassen med sin frånvaro.





Har försökt flera gånger att köpa hälsosam mat och äta bra, men.. orken har liksom inte funnits där.



Mina älsklingar.♥



Jag köpte myntakuddar till förmån för Änglakatten.Mycket uppskattade.



Har man en dålig dag får man äta bulle i fikarummet.



Älskade Schersmin ♥



Vår jourhemskatt Martin. Gör sakta men säkert framsteg!



Vi skulle adoptera ut en katt via Kattkedjan, och kvinnan som skulle adoptera jobbade på Solbo där farmor bodde. Hon berättade så fina saker om min älskade farmor, tårarna bara rann och rann under vårt samtal men samtidigt kunde jag inte låta bli att le. Min farmor var så fantastisk. Jag saknar henne så..



Min fina tjej.



Farmin hjälper mig fågelskåda, haha.



När det var ags för veterinärbesiktning för Sophie var jag som tur var ledig och fick veta med bara några timmars varsel. Så det blev en spontantur till Horred med ett stopp på Hööks på vägen för att köpa en massa prylar som behövs till hästen.

Lång historia kort så gick hon inte igenom besiktningen. Hon hade ett sår på kotan på bakbenet som var otroligt svullet så vid böjprovet visade hon hälta. Efter att ha rådgjort med min veterinär kände jag mig ganska säker på att det bara var något tillfälligt som skulle läka med tiden så jag fick köpa henne för ett reducerat pris. Det kan ha varit mitt livs korkade köp eller också världens kap. Tiden får avgöra vilket. Jag älskar henne och hade aldrig kunnat lämna henne åt sitt öde, jag ville inget annat än att ge henne ett nytt liv. Ett fantastiskt bra liv!



Köpte ny stalltröja!



Beställde hem dessa. Aromaterapi i vape-form. Har läst en del och alla verkade väldigt nöjda, själv kan jag inte påstå att de verkar göra så stor skillnad. Men kul att prova!



Den här bilden alltså.. skrattar rakt ut varje gång jag ser den, fy fan vad jag relaterar!



Jag var hos Mary och gosade bäbis! Fy sjutton så liten hon var, lilla Linnea. Världens snällaste bäbis som gav mig en och en annan glädjetår i ögat. Tänk att en av mina bästa vänner har blivit mamma. ♥



Schersmin och jag redo för hopp!



På våffeldagen bad jag Martin köpa hem våffelsmet och andra tillbehör bara för att inse väl hemma sedan att vi inte ens hade ett våffeljärn! Så otroligt dumt! Tur vi har vår snälla granne Marie som kunde låna oss ett så vi fick våra våfflor, haha.



Älskling solar.



Var på möte på Nilsson Bil för att diskutera leasing. Skrev avtal på denna pärla! Skulle hämta den först när jag fått sålt Bubblan men det uppstod så mycket komplikationer att jag blir matt bara av att tänka på det.. summa summarum behöver jag nog inte skrota den trots allt men det verkade så ett bra tag.





Jourhemskissen Martin ♥



Nya bilen bredvid gamla bilen! Gjorde ont i hjärtat att ställa av Bubblis för gudars som jag älskat den, men nu känns det som att den precis som Golfen bara hånar mig in i det sista... Har fortfarande inte fått den i ordning, men skulle verkligen vilja bli av med den alltså.



Bodycombat!



Mycket fokus ligger fortfarande på hur jag vill prioritera min fritid och hur jag undviker stress. Tänk att det ska vara en ständig kamp att inte känna sig bra nog.



Och ÄNTLIGEN kom min älskade Soffipropp!



Det första vi gjorde efter en dag i hagen där hon fick bekanta sig med nya kompisarna, var att tvätta henne ordentligt. Kolla så lite muskler hon hade. Och dåig päls, dåligt hull, dålig man och långa hovar.





Här är såret som gjorde att hon inte gick igenom veterinärbesiktningen.



Lite vårsol med Lana och Bowies!



Lena och jag släppte lös Sophie i paddocken och busade lite med henne. Så fin!


På Backlunds. Kolla den påsktårtan! Köpte den av ingen särskild anledning alls annat än att den såg delicious ut!









Fick en himla fin inbjudan via post! Det är inte ofta nu för tiden!



Måndag.



Chestday med Bowies.



Release av bodypump 101!



Rawfood-kokosbollsfika.



Började rida Sophie barbacka och utan bett. Gick helt okej.



Myskväll med Bowiesbuns, hamburgare och Guardians of the Galaxy 2! Chris Pratt alltså ♥



Bowies hjälper mig med Sophie!



Och på ridskolan är det Schersmin som är min favorit. ♥



Söndag. 



En tidig morgon i min fristad. Älskar att mocka och sopa och rengöra vattenhinkar och bara städa i stallet i lug och ro.





Mitt liv.


En sjukdag i soffan med min bäbis.



Uteritt med Linn och Lena, tog ett stopp vid kiosken på vägen hem för att äta glass! En så himla fin dag!





Jonny och hans favoritlåda som jag har lagat flera gånge för han älskar den.



Sophie och jag.



Det nästintill omöjliga projektet att säkerhetskopiera min gamla mobil och överföra till min nya. Tog en månad innan jag fick ordning på det.



Fick hem farmors Linnea-servis som jag blivit lovad i alla dessa år.. Så konstigt. Så länge jag kan minnas har hon pratat om Linneaservisen och alla fotoalbum som jag skulle få när hon gått bort. Och nu är det här. Underligt när det kändes så avlägset. Ställde in allt i vitrinskåpet som en daglig påminnelse om henne.









Bästa goset.



Tidig morgon med Sophie!











Promenad längs havet med två av mina favoriter.



Nytt täcke och nya lindor!



Bilder från farmors begravning.















En väldigt fin ceremoni som farmor hade uppskattat väldigt mycket. ♥ Jag kände att jag redan sagt farväl till henne, den där sista gången vi pratade i telefon. Men överlag känns det som att hon är med oss överallt.

Med bilen följde en vattenflaska. Inte dåligt.



Soliga dagar med Sophie.





Fick den här bilden av Martin när jag var på jobbet. Tydligen hade grannen kommit gående med en hund. Lana gillar inte hundar, kunde vi konstatera. Martin fick klättra fyra meter upp i trädet med gymväskan på axeln så hon kunde kliva ut på den och sitta där när han klättrade ner.



Gänget ♥



Jag:


Sophie stampade mig på tån en kväll. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag trodde jag skulle tuppa av. 



I dagsläget är det helt svart under nageln. Men den lossnade inte i alla fall!



Snapchat-morgon!



Njöt av proteinglass och mysigt sällskap i solen.



En fågel som tog sig in i butiken, jag var så bekymrad för den stackars talgoxen. Tror den kom ut faktiskt.


Sällskap med på ridskolan.



Vi besökte nya restaurangen Bullseye Saloon och åt hamburgare.



Fick en selfie från Martin som hängde med min tjej ♥



Ridtur med Lena och Saga!



Hämtade katter som vi skulle omplacera via Kattkedjan. Fina Baileys och Tequila.




Bowies på Ica. Sa "Martin kom fort och ställ dig bredvid den här skylten!", haha stackarn!



"Martin kom fort och håll upp den här så ska jag roasta dig!"



Jonnyboy ♥



Ridtur med Bowies! Hur gullig är inte han som följer med på sånt här?



Fick hoppa Chiquitta på ridskolan.



Gose.





Försökte övertala Martin att köpa en till tårta men den gick inte så bra. Men se så fin?



Köpte väldigt fina strumpor till förmån för hemlösa katter. ♥



Vi fick en goodiebag av jobbet för ett bra jobb i april. Väldigt, väldigt uppskattat! Så mycket fina grejer!







Martin ♥



Sterling har en förkärlek till att gosa med smutstvätt. Ingen aning om varför.



Åsa har du läst så här långt? Då vet du att denna är till dig! =D



Urnsättning för farmor. En vacker dag där jag återigen fick bejaka hur det känns att hon är borta. Men jag kände mig lugn och försökte föreställa mig att hon stod bredvid och fokusera på kärleken jag känt för henne och hur tryggt det hade känts om jag kunnat hålla hennes hand där och då.



Något väldigt aktuellt just nu är att Martin och jag såg denna killen i FB-gruppen för adoption av grekiska gatuhundar. Vi båda föll pladask.. Har diskuterat detta fram och tillbaka och förklarade för Martin att om vi skaffar hund så får det vara hans hund. Jag har mina katter och hästen och Kattkedjan. Men det var han helt med på. Så idag pratade jag i telefon med Debbie från SAWA (som hjälpte mig med Artemis) och diskuterade detta. Hon erbjöd oss att få vara jourhem åt honom över sommaren vilket är speciellt för att hon känner och litar på oss, annars brukar inte det vara ett alternativ. Så får vi känna på det lite och se hur det går med katterna och så. Men först måste vi näta in altanen och fixa en hundkoja!



Kom till stallet häromdagen och mötte en oerhört smutsig Sophie. Så vi tog en snabb dusch, hon är så duktig!









Vi fick in ett nödrop på Kattkedjan om den här katten som synts till på Tjärnö. Satte upp en fälla och väntade..



In i fällan klev istället den här kissen. Jag döpte honom till Ghost.





Sålde min gamla mobil och skulle plocka fram gamla "skalet" jag haft till. Inser att jag haft BookBook till alla mina iPhones!



Propp ♥



Lena och Madicken ♥



Jag med Sophie och min brorson som fick prova rida lite.



Jag har frågor.



Pyssla om hästen ♥





SEMESTER! ♥♥♥



Började semestern med nyfärgat hår och nya lösögonfransar av bästa Johanna! Vi har haft fantastiskt väder hela veckan men pga. hur jag är som person så brände jag mig som fan i solen första dagen så jag har inte kunnat njuta mer av den. Haha. Har plågat mig själv med att envisats att sitta ute men gudars så ont det gjort.

Tog en premiärtur med Artemis!



"Get off my property you darn kids!"









Martin bjöd på middag på Park följt av Alien: Covenant på bio! Väldigt bra film!



Kom till stallet för några dagar sedan och upptäckte att Sophie inte mådde bra. Sår och blåsor på huvudet, knölar över hela kroppen, hängig, sårskorpor på karleden vilket tyder på mugg.. Kändes inte alls bra i mammahjärtat.











I förrgår åkte vi till Göteborg! Besökte Science Fiction-bokhandeln, shoppade väldoftade grejer på Lagerhaus och åt hamburgare på Butcher's Market. Stannade på vägen i Uddevalla och köpte mekarskydd till framsätena i bilen och eksemtäcke och en grimma. 
 
Drog ett skämt om att de var korkade som skrivit K:et och R:et bakochfram i "Mark".



Det här ljuset doftar precis som hemma hos familjen Hanberg! Inte tomat, bör tilläggas.



Hamburgare. ♥



Köpt på Lagerhaus!



Martin igen..



Igår var Lena och jag på Pay & Jump på Lunden. Det var så kul att titta på alla ekipage!



Sedan åkte vi till stallet för att tvätta av Sophie allt geggigt flugmedel och prova hennes nya täcke. Det såg jobbigt ut men hon verkade väldigt nöjd faktiskt. Lena sa att hon såg ut som en biodlare, skrattade så mycket åt henne stackarn!







Så här såg min kalender ut förra veckan. Skulle bli så skönt med semester och ett tomt schema tänkte jag men, kan inte påstå att det varit så lungt ändå.



Det var allt för nu! Kommer nog ett lite mer innehållsrikt inlägg framöver. Tack för att ni kikar in varje dag. =)

 
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Åsa säger:

Jag har läst allt 😅 Nu måste jag ta ett glas vin 😂

Svar: Jäklar, starkt jobbat Åsa! Det har du förtjänat! 😂
Ida Hansson

2017-05-26 @ 19:27:47
» Anna säger:

Många fina bilder. Så söt kattMartin. Vi är allergiska, men så söt han e. Många vackra foton. Jättesöta kattsockar.

Svar: Tack så mycket Anna! Nu blev han glad ❤️😇
Ida Hansson

2017-05-31 @ 00:05:56
Trackback