(s)kattjakt

(null)

Jag sitter just nu i bilen och pimplar Celsius, lyssnar på Skäringer & Mannheimer och vaktar fälla.

Det går en röd katt i Näsinge med en stor klump på ryggen. Vi har cyklat runt i området och lappat brevlådor för att efterlysa ägare. Två personer hörde av sig och sa att den gått runt här i ett par år (!) och att de inte vet var den hör hemma. Jag kom den ganska nära när jag mötte den första gången så den har nog vant sig vid människor men är inte riktigt social tror jag.

Den visade sig drygt en timme efter att jag kom. Gick ut mitt framför bilen, över vägen på väg BORT från fällan. Så jag fick flytta den in i skogen men tappade katten ur sikte. Så nu sitter jag här och hoppas på att den ska komma tillbaka.

Blir lite administrativt arbete under tiden!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback