shatter me

Häj bloggen!
 
Jag älskar ju alla årstider och alla väder men de första dagarna med denna värme är alltid speciell. Det är så skönt med värmen ute.. men jag bränner mig också så oerhört lätt, och får utslag av soleksem, så det är nästan lika skönt att gå in igen haha.
 
I onsdags var det dags för fotografering av mig och Proppen. Jag ville ju egentligen inte vara med på bild (då jag gått upp 15 kilo sedan jag slutade träna och är allmänt obekväm med min kropp, och misstänkte att det skulle "förstöra" bra bilder på hästen för mig, om jag tyckte det var jobbigt att se mig själv) men alla sa att jag skulle ångra mig om jag lät bli, så jag gick all in med att fixa mig så det skulle bli så bra som möjligt.
 
Bästa Nasrin tog emot mig tidigt på förmiddagen trots att hon egentligen inte skulle börja jobba förrän flera timmar senare. Fantastisk service om ni frågar mig! Så hon fick snygga till mina ögonbryn som jag inte format på evigheter.

(null)
 
Efter att jag varit hos Nasrin åkte jag till Vanessa som skulle sminka mig. Hon är såå himla duktig! Och vi pratade för några år sedan om något tillfälle (som jag inte minns vilket) där hon erbjöd sig sminka mig. Så jag kontaktade henne nu och frågade om hon kunde hjälpa, och det kunde hon ♥ Jag har nog aldrig känt mig så snygg någonsin som när jag var klar hos henne, extra piffigt blev det med mitt nyfärgade hår sedan kvällen innan.. hon är en konstnär alltså!
 
(Och se så fint hon bor!)
 
(null)
 
(null)
 
Färdigt!
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Med lite filter på så;
 
(null)
 
Jag åkte hem en sväng för att chilla innan det blev dags för fotograferingen. Vi satt i soffan mer ller mindre hela tiden och kollade de sista tre avsnitten av serien The Great som kom nu i mitten av maj. Den är lite skruvad men väldigt underhållande.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Sedan åkte vi ut till stallet för att förbereda inför fotografens ankomst. Proppen var så trött stackaren, stod i solen och sov med underläppen dinglandes.
 
(null)
 
Vi borstade och grejade i 1,5 timme. Martin hjälpte till ♥
 
(null)
 
Fotografen och Johanna kom strax innan 20.00 och vi började vår lilla turné runt Ylseröd för att fånga den underbara sommarkvällssolen. Frida var så gullig, lättsam och proffsig. Det var verkligen jätteroligt och lite nervöst , jag var så rädd att Proppen inte skulle "uppföra" sig så hon knappt skulle få några bra bilder, haha. Proppen blev ganska otålig, men det är ju fullt förståeligt när man tänker på att hon inte förstår vad vi håller på med. Hon blir ju bara tvingad till att stå still och får inte äta all mat som finns runtom. Jag är SÅ otroligt spänd på resultatet, för av det lilla jag såg direkt i kameran så är jag så otroligt nöjd!

Johanna lånade min telefon för att spela upp hästgnägg för att få Proppen att spetsa öronen, och tog en bild i förbifarten.
(null)
 
Johanna och Martin var båda med och assisterade.
 
(null)
 
(null)
 
När vi sedan var klara så hade Frida med sig en korg med snacks och dricka, som vi delade på i sommarkvällen. Så himla gulligt ♥
 
(null)
 
Väl hemma igen. Ville föreviga min outfit som jag blev så himla nöjd med..
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Och Proppen som var så duktig. Jag har spenderat många timmar med henne de senaste dagarna, mest ute på gräsmattan så hon kan beta och jag bara titta på henne.
 
(null)
 
Nestor låg i den rena tvätthögen och stirrade intensivt på mig, ibland undrar jag vad jag har gjort honom.
 
(null)
 
(null)
 
Artemis hittade påsen jag haft med grejerna till fotograferingen i.
 
(null)
 
Jonny fick följa med ut för lite underhåll av Johannas planteringar. Givetvis la han sig mitt i den (på filtduken).
 
(null)
 
Artemis fick följa med ut en sväng på promenad, Jonny och Lana hängde på.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Väl inne sedan, nöjd och belåten.
 
(null)
 
(null)

(null)

(null)
 
Jag skulle rengöra katternas drickfontän. Lyfte på överdelen och såg en SKITSTOR FUCKING JÄVLA SPINDELJÄVEL. Jag fick sådan panik att jag var tvungen att gå ut ur huset. När Martin kom hem fick han ta bort den. Den var död så klart, men jag får rysningar hela in i benmärgen bara av att se den på meters håll. Det som får mig att må ännu sämre är bara vetskapen om att den har varit i vårt hus. Jag blir så stressad. De är så jävla äckliga. Jag ska inte förminska någons fobier men ofta önskar jag att jag var rädd för ormar eller möss istället, för de ser man ju inte alls lika ofta som man ser spindlar.. risken av att bli överraskad i sitt hem av en orm är ju inte så där jättestor. Men det är säkert sjukt jobbigt också alltså, jag bara önskar jag slapp alla dessa överraskningsmoment och situationer där jag exempelvis kör bil och en spindel hissar ner sig från taket mitt framför mig. Har hänt två gånger (så sent som häromdagen bara) och det skulle på största allvar kunna få mig att orsaka en olycka.
 
HELVETE vad äckliga de är. Tror det är mitt straff från någon högre makt att jag inte rengjort den tidigare. Är ett jävla mirakel att jag inte tappade keramikskålen i golvet.
 
(null)
 
Wyoming väntade tålmodigt på att jag skulle få klart fontänen. 
 
(null)
 
Fotografen Frida la upp en liten sneak peek på sin instastory.
 
(null)
 
I fredags efter jobbet åkte jag ut till stallet igen. Tog ut Sophie ur hagen för att få beta på Kajsas gräsmatta. Efter en stund kom Martin dit med glass som vi avnjöt i solnedgången under tiden Proppen mumsade.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Häromdagen låg Wyoming i min säng när jag vaknade! Jag tycker hon gör större och större framsteg den senaste tiden, har börjat slappna av och acceptera oss i större utsträckning.
 
(null)
 
Men sedan gick hon tillbaka till sitt klösträd och blängde argt när jag inkräktade på hennes revir så då var ordningen återställd.
 
(null)
 
Sterling gillar att sitta i fönstret och lapa sol.
 
(null)
 
Johanna och jag tog en frukostglass i solen vid havet. Nu är det sommar på riktigt känns det som. Sååå mycket mjukglass vi åt förra sommaren alltså, haha.
 
(null)
 
(null)
 
Martin hämtade ut ett paket åt mig. Ännu mer garn. Har lovat mig själv på hedersord nu att inte köpa mer garn förrän jag gjort av med merparten av det jag har. Men det är ju så roligt att köpa nytt och se hur det blir.
 
(null)
 
(null)
 
Sterling och jag tar igen oss en stund efter helgjobb.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Råkade möjligtvis gå och lägga mig väldigt sent i lördags. Eller tidigt, beroende på hur man ser det. Ska bli spännande att se om mina sömnproblem kommer tillbaka med ljuset, förra sommaren kunde jag nästan aldrig somna innan 04.00 på morgonen.
 
(null)
 
Igår tog jag emot en av föreningens katter som kommit i retur pga. att hon kissar fel. Johanna var så otroligt snäll som tog tillbaka henne i väntan på att ett för-alltid-hem dykt upp, och veterinärbesök avklarade. Efter detta åt Bowies och jag Backlundsfrukost i solen utanför stallet. Och även om vi bara satt där i typ 1,5 timme så brände jag mig som fan.
 
(null)
 
(null)
 
Även katterna tycker det är fett varmt.
 
(null)
 
Helvetet måste ha frusit till is för av någon anledning fick jag för mig att ha på mig jeans (?!) på jobbet (?!?!), jag brukar hata jeans. Leg prisons. Men dessa var faktiskt ganska sköna, OCH i butiken är det ganska svalt så det funkar rent värmemässigt. Denna helg har verkligen varit såå himla lugn på jobbet, att jag påbörjat ett projekt att gå igenom och snygga till slash komplettera ALLA hyllkantsetiketter i hela butiken. Wish me luck, fast om typ två veckor då, för nu har jag semester.
 
(null)
 
Värmen när jag stängt butiken och skulle köra iväg med dagsavsluten. Puh.
 
(null)
 
Efter jobbet igår åkte jag till Bullaren för att hämta Farbror som skulle flytta till nytt hem. Allt gick bra, även om det tog väldigt mycket längre tid än jag tänkt. Skönt att få det gjort.
 
(null)
 
Fotografen Frida la upp en av bilderna på Proppen på sin Instagram igår! Jag är så spänd på resten!
 
(null)
(null)
 
Det blev inte många knop gjorda resten av kvällen. Istället laddade vi upp för idag, Proppens födelsedag, och vi hade tänkt ställa till med rejält kalas i stallet.
 
(null)
 
Men det ska jag skriva om i nästa inlägg.
 
Imorgon börjar Joyvoice igen så jag kommer nog ägna merparten av dagen åt att öva och förbereda mig det sista. Jag är ganska pirrig och nervös, men det kommer säkert gå bra.
 
Det är väldigt ambivalenta känslor inför morgondagen. Det är mitt andra rep som körledare vilket givetvis ska bli kul, men det är också sista dagen med Sophie i livet vilket gör förbannat ont. Jag vill allra helst spendera all min energi och tid på henne men samtidigt tror jag det är bra att jag tvingas fokusera på något annat, och förhoppningsvis åker ifrån stan med starka, positiva känslor. Men det råder ingen tvivel om att ångesten kommer slå till som ett jävla godståg.
 
Jag vet inte ens var jag ska börja, kring tankarna inför morgondagen. Jag vet inte ens vad jag känner. Kanske ångest över att jag valde just imorgon och inte ännu längre fram, kanske lättnadd över att få dra av detta plåster av sorg, kanske har en viss mån av acceptans och lugn sköljt över mig, kanske kommer panikångestattackerna träffa mig 10 gånger så hårt nu. Jag vet inte.
 
Tänker inte gräva ner mig i det nu. Ska försöka flyta vidare på positiviteten och kärleken från idag.
 
Nu ska jag åka in till stallet och samla ihop tårtorna och drickan jag lämnade åt mina stallkamrater. Ge kvällsmat till hästarna. Kanske besöka Bojarskolan och reka lokalen inför morgondagen om jag får tag på farmin och han har möjlighet att släppa in mig.
 
Kram på er ♥
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback