Love song for no one

image description

Mina dygn känns 48 timmar långa. Men ändå har jag så lite tid till övers. (Eller?)

I vilket fall som helst, gårdagen började som sagt med indoor walking halv åtta. Egentligen tycker jag att det är ganska tråkigt, alldeles för enformigt, men det är en väldigt intensiv träning som ger otroligt mycket på bara 45 minuter så det får gå. Efteråt åkte jag till Konsum och handlade lite mat och andra nödvändigheter. Åkte hem och åt, städade och fräschade till mig för att sedan åka in till stan igen i jakt på en saccosäck eller dylikt. Men det finns verkligen ingenstans. Fick köpt andra inredningsprylar och lite småplock innan jag tog en spontantur till Emma med en burk Ben & Jerry's. Hon var nämligen hemma och sjuk och jag tänkte att hon kunde behöva lite hjälp på vägen. Det var väldigt uppskattat och gjorde mig så glad. Hon är så himla bra. Och fin.

Vi pratade en stund och åt lunch innan jag vid tretiden köpte med mig vindruvor och åkte hem till Robin, som också är sjuk. Vi såg på bland annat halva Sex and the City 2 och The King's Speech och bara chillade. Många timmar senare bar det hem till Söle igen och vi kraschade ganska så direkt. Jag kände mig halvdöd. Dessutom så måste jag ha felbelastat armarna när jag var på bodypump sist, för jag har haft så fruktansvärt ont i nedersta muskelfästet i högerarmen. Inte träningsvärk alltså, utan en annan typ av smärta. Så ont, att jag inte kunnat (kan) sträcka ut armen helt. Det faktumet att jag var sliten samt det fina sällskapet under dagen fick mig att avboka de andra två passen på Westcoast. Som sagt, det var förhandlingsbart. Jag har ändå kört 9 träningspass på 5 dagar. Galet.

Dagen började fånigt tidigt. Började åka till Nordby tjugo över sju och satt i personalrummet och hängde och grejade med småsaker i ungefär en timme innan jag gick in för att hjälpa till med öppningen. Dagen till ära fick jag i uppgift att lära upp en ny kille. Viking heter han. Hur coolt namn är inte det? Det var en bra dag, jag slapp stå i kassan och timmarna gick fort. Det var så skönt att komma hem efteråt! Åt middag med familjen (det händer så sjukt sällan numera) och drog på mig SH-tröjan. Den är min favorit. Bästaste bästa.

Har bokat in indoor walking imorgon bitti och nu sitter jag här och peppar inför innebandyn. Jag hade faktiskt planerat att strunta i den idag, eftersom jag kände att det vore bra att vila och att de andra inte verkade så taggade ändå. Men när jag gick från jobbet och ropade hejdå så svarade Gurra "vi ses ikväll!" och då kände jag att vafasen. Klart jag ska vara med. Dessutom känns armen bättre nu. Tänkte åka till Westcoast en sväng innan och springa på bandet. Skare va så skare va, som Maria Montazami sa.

Återigen stundar en intensiv helg med 35 arbetstimmar på bara tre dagar. Jag tröstar mig med att det är min näst sista. Jag kommer känna mig så fri och lycklig. Och lite piggare. När var jag hemma en lördagkväll senast?

Sedan jag började på Cherry i November har jag haft tre lediga lördagar.

Senaste var den 4:e februari (Centerfesten).

Gången innan det var första helgen i januari (utgång).

Gången innan dess, var på julafton.

Jag har alltså inte spenderat en enda lördagskväll hemma sedan julafton.

Hur stört?! Det är för fasen april nu! Det ska bli så otroligt skönt att jobba mindre de kommande månaderna. Jag hade faktiskt helt glömt bort att lördagar brukar innebära att man myser till det och njuter av ledighet.. Helt wacked.

Nu ska jag åka och leka med mina arbetskamrater. Vi hörs och störs!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback